روی خط خبر


بهره‌برداری از ۸ میلیارد دلار طرح نیمه‌تمام صنعت نفت

وزیر نفت ضمن برشمردن برخی اقدام‌های جهادی وزارت نفت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌هایی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد دلار تا پایان امسال خبر داد. به‌گزارش شانا، جواد اوجی با بیان اینکه به فضل‌الهی در سال ۱۴۰۱، ۸ میلیارد دلار طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل می‌شود، گفت: این پروژه‌ها سال‌های زیادی بلاتکلیف مانده بود و جزو اولویت‌های افزایش تولید نفت و گاز، افزایش ظرفیت پالایشی گاز، خطوط انتقال گاز، مجتمع‌های پتروشیمی، همچنین جمع‌آوری گازهای مشعل و گازرسانی به‌شمار می‌رفت که وزارت نفت تکمیل آنها را در اولویت گذاشت.

۴۰ هزار مشترک تهرانی پاداش خوش مصرفی می‌گیرند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۴۰ هزار قبض (معادل سه درصد مشترکان) از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قبض صادر شده، خوش مصرف شده و پاداش دریافت خواهند کرد. محمدرضا بختیاری افزود: مشترکان پرمصرفی که مصارف‌شان را به خط الگو یا زیر الگو رسانده باشند به‌ازای هر مترمکعب ۳ هزار و ۶۶۲ تومان پاداش دریافت می‌کنند و این پاداش خوش مصرفی در قبض ماه آینده‌شان اعمال خواهد شد. وی ادامه داد: طرح پاداش مشترکان خوش مصرف آب به دستور وزیر نیرو اجرا شده است.

نفت روسیاه شد

رشد مطلوب اشتغال امریکا در دسامبر نتوانست به قیمت نفت برای حفظ روند افزایشی در معاملات روز جمعه کمک کند و بازارهای نفت با بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته روبه‌رو شدند. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت در بازار نیویورک با ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش در ۷۳ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه بسته شد، در حالی که ابتدای معاملات تا مرز ۷۵ دلار و ۴۵ سنت پیشروی کرده بود. شاخص نفت امریکا برای کل هفته هشت درصد کاهش ثبت کرد که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به دوم دسامبر بود. این کاهش هفتگی پس از ریزش ۱۰ درصدی شاخص وست تگزاس اینترمدیت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه روی داد که بدترین رکورد معاملات دو روز نخست سال برای این شاخص از سال ۱۹۹۱ بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8098/14/639517/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها