23:30 امشب؛ مصاف اتلتیکومادرید و بارسلونا در هفته شانزدهم لالیگا

تثبیت صدرنشینی در پایتخت


گروه ورزشی/ امشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه واندامتروپولیتانو، اتلتیکومادرید در حساس‌ترین دیدار از هفته شانزدهم لالیگای اسپانیا به مصاف بارسلونای صدرنشین خواهد رفت. 3 بازی و فقط یک امتیاز قبل از جام‌ جهانی کاملاً اتلتیکو را از کورس قهرمانی دور کرد. به‌نظر می‌رسد تیم دیگو سیمئونه دیگر شانسی برای حضور در کورس قهرمانی نخواهد داشت، چرا که فاصله امتیازی‌شان با بارسای صدرنشین 13 امتیاز شده. اگر امشب در متروپولیتانو پیروز شوند، شاید برای خودشان شانسی قائل باشند که البته این شانس هم کم خواهد بود. برخلاف گذشته خط دفاعی نقطه‌قوت اتلتیکو نیست و به همین دلیل هم به دردسر افتاده‌اند. تیم دوم مادرید می‌خواهد دست‌کم به جایگاهی برسد که حضورش در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد تضمین شود. اتلتیکو دربی مادرید را باخته و نمی‌خواهد در بازی حساس با بارسلونا هم بازنده باشد. شاید این بازی مسیر نجات را به روخی‌بلانکوس نشان دهد. 
در طرف مقابل بارسلونا هم درگیر جام حذفی بود و با برد سخت 4- 3 مقابل تیم دسته سومی اینترسیتی به جمع 16 تیم پایانی راه یافت. تیم ژاوی سه بار از حریف پیش افتاد و 3 بار گل مساوی را دریافت کرد تا آنکه گل دقیقه 103 آنسو فاتی با پاسخ حریف مواجه نشد. 
بارسا هفته پیش در دربی شهر بارسلونا مقابل اسپانیول یک بر یک متوقف شد، چون ژوسلو گل مارکوس آلونسو را خنثی کرد در دیدار پرجنجالی که دو کارت قرمز داشت. تیم ژاوی در صدر جدول قرار دارد اگرچه مانند رئال‌مادرید 12 برد، دو تساوی و یک باخت داشته و 38 امتیازی است. بارسلونا به دنبال چهار جام است، این تیم چهارشنبه این هفته در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا مقابل رئال بتیس قرار می‌گیرد و در صورت پیروزی با برنده رئال مادرید و والنسیا روبه‌رو می‌شود. 
این تیم همچنین در پلی‌آف لیگ اروپا رفت و برگشت با منچستریونایتد بازی می‌کند. تنها مشکل بارسلونا در فصل جاری در دیدار بزرگ مقابل رئال‌مادرید بود و پس از آن دوباره جان گرفتند تا صدر جدول را هم بگیرند، البته که فقط تفاضل گل باعث شده حالا صدرنشین باشند و کوچک‌ترین لغزشی این جایگاه را از شاگردان ژاوی خواهد گرفت. بارسلونا که 3 سال و یک ماه است در متروپولیتانو برنده نشده در پی کسب 3 امتیاز و فتح مادرید است تا دست دیگر تیم مادریدی به آنها نرسد. 
در واقع ژاوی نمی‌خواهد مشکل نتیجه نگرفتن در بازی‌های بزرگ گریبانش را بگیرد و این به منزله از دست رفتن جام خواهد بود؛ جامی که بارسا 4 سال است در حسرت آن مانده. کاتالان‌ها می‌خواهند در پایتخت اسب‌شان را برای قهرمانی زین کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8098/21/639538/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها