اخبـــــار


آمادگی بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها 
در مواجهه با موج هشتم کرونا

 نایب رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اعلام آمادگی بخش‌های ویژه بیمارستانی در مواجهه با موج جدید کرونا، گفت: اگر نیازهای دارویی بخش‌های ویژه برآورده شود بخوبی از این همه‌گیری نیز گذر خواهیم کرد.
محمدرضا هاشمیان افزود: در بیمارستان‌هایی که از متخصصان مراقبت‌های ویژه استفاده می‌شود، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کاملاً کاهشی است ولی با وجود این، هنوز برنامه منظمی برای استفاده از فارغ التحصیلان این رشته در کشور نهادینه نشده و این مسأله بزرگترین فاصله ما با دنیا در مورد استفاده و بهره‌مندی بخش‌های ویژه از فوق تخصص‌های مراقبت‌های ویژه است.
این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: با وجود اینکه یکسری از تکنولوژی‌های موجود در کشورهای پیشرفته را در اختیار نداریم اما با تلاش پزشکان و پرستاران متعهد در اوج بیماری و حجم بالای مبتلایان به کرونا شاهد مرگ و میر قابل قبول‌تری نسبت به کل دنیا در کشور بودیم.
وی اظهار داشت: هنوز بخش‌های ویژه بیمارستانی نظام دقیقی ندارند در حالی که این بخش، معیار پیشرفت یک کشور در افزایش طول عمر و کاهش مرگ و میر است و انتظار می‌رود وزارت بهداشت، دولت و مجلس به نظام‌مند کردن بخش‌های ویژه بیمارستانی و اهمیت آن در سلامت و بهره‌وری کشور توجه کنند.
هاشمیان ادامه داد: نیاز دارویی که در بخش‌های ویژه به صورت استاندارد تعریف شده است، درصد بالایی از آن در کشور ما وجود ندارد یا با کسری مواجه است. در همین رابطه از وزارت بهداشت برای مهیا کردن آنها درخواست شده که در صورت رفع آن مراحل درمان و بهبودی بیماران سریع‌تر انجام خواهد شد و بار هزینه بر نظام درمان را کاهش خواهد داد.


شهردار تهران خبر داد
بودجه بیش از ۶۰ هزارمیلیاردی شهرداری در ۱۴۰۲

شهردار تهران گفت: بودجه سال آینده شهرداری تهران قطعاً بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار لیست املاک واگذار شده در شهرداری تهران، گفت: می‌خواهیم حق و حقوق شهر را بازگردانیم. این املاک در گذشته دست مجموعه‌ای بوده اما اکنون آن را از مجموعه‌ها پس گرفته‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه منعی برای انتشار لیست وجود ندارد، افزود: این لیست باید صحت سنجی شود. ما برخوردهای قانونی خود را انجام می‌دهیم و همواره گفته‌ایم باید با گردن کلفت‌ها و قوی‌ترین‌ها برخورد کرد اما اینکه بخواهیم اسم بیاوریم را نمی‌توانم. از من لیست و اسامی افراد بزرگ را بخواهید. من حق ندارم آبروی فردی را ببرم. در ۲۰ سال گذشته اسامی متعددی از جمله معاون رئیس جمهور را برده‌ام اما عده‌ای می‌خواهند التهاب در جامعه ایجاد کنند. سالیان گذشته در حوزه املاک واگذار شده اغماض صورت گرفته بود و قراردادهای اشتباهی نوشته شده بودند.
زاکانی تأکید کرد: لوگوی شهروند ۶۰۰ میلیارد تومان بود اما سه میلیارد تومان فروخته شد و به گونه‌ای فروخته شده بود که می‌گفتند امکان ندارد بتوان این لوگو را پس گرفت اما ما اقدام کردیم و لوگو را پس گرفتیم.
شهردار تهران درباره قرارداد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی سازمان فرهنگی هنری شهردار تهران با یکی از خواننده‌ها گفت: این کاری است فاخر که برای حاج قاسم خوانده شده و هم دکلمه بوده، هم شعر داشته و کار ارزشمند و بزرگی بوده است.
وی با اشاره به بودجه شهرداری تهران و برنامه چهارم توسعه گفت: برنامه را ارائه کردیم و ان‌شاءالله جمع‌بندی نهایی آن را در شورا انجام خواهیم داد. مقدمه بودجه آماده شده و بعد از آماده‌سازی مقدمه در انتهای هفته با معاونت‌ها جلسه انتهایی را برگزار می‌کنیم.


وزیر آموزش‌ و پرورش:
افت تحصیلی دانش‌آموزان در آموزش مجازی

وزیر آموزش و پرورش اُفت تحصیلی دانش‌آموزان را در فضای مجازی تأیید و اظهار امیدواری کرد که با تلاش مضاعف معلمان این مسأله جبران شود.
«یوسف نوری» در پاسخ به اینکه با توجه به تأکید رئیس‌جمهور بر غیرحضوری نشدن آموزش‌ها اما شاهد تعطیلی مدارس در دوره ابتدایی بودیم، به ایرنا گفت: از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که دغدغه این موضوع را دارند و خود ما نیز مدافع این هستیم که مدارس تعطیل نشود.
وی ادامه داد: اما گاهی حجم آلودگی هوا به حدی زیاد است که ما هم تابع شرایط می‌شویم. البته با دستور رئیس جمهور قرار شد در هر نشست هیأت دولت آخرین گزارش‌ها در راستای اقدامات هوای پاک ارائه شود تا اگر موانعی وجود دارد، رفع شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره تدبیر دستگاه متبوع برای جلوگیری از اُفت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: اُفت تحصیلی را در فضای مجازی شاهد هستیم هرچند به شیوه‌های مختلف معلمان تلاش می‌کنند اما با همت مضاعف معلمان و حضور دانش‌آموزان در مدارس این ضرر جبران خواهد شد و امیدواریم که شاهد تعطیلی مدارس نباشیم.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح طرح دیده‌بان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها پیرامون موضوع جهاد تبیین تأکید داشته‌اند و آن را به‌عنوان یک فریضه قطعی و وجودی مطرح نموده‌اند. بر همین اساس آموزش و پرورش به دو دلیل بستر مهمی برای جهاد تبیین است، اول اینکه پیشرفت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنید و استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در حوزه‌های علمی در قله قرار داریم، نقش آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی است.
نوری ادامه داد: براساس تحقیقات صورت گرفته، دشمن به‌ دنبال آن است که پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف را پیش چشم مردم جامعه و نسل آینده‌ساز مملکت، تصنعی نشان دهد، در حالی که خود آنها پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های بین‌الملل دیده‌اند و حتی تلاش کردند مدارس را تعطیل کنند.
وی افزود: کرونا اگر چه لطمه زیادی به بحث تعلیم و تربیت ما زد اما از سوی دیگر دانشمندان ما از ۶ روش به واکسن دست پیدا کردند و ما امروز وضعیت خیلی خوبی نسبت به کشورهای دیگر جهان داریم و در این مقوله هم در قله‌های جهانی قرار داریم. ما باید دانش‌آموزان را با مفاخری که داشته‌ایم، آشنا کنیم .
وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: در ابتدای انقلاب سرانه آموزش و پرورش برای هر دانش‌آموز یک‌ونیم متر بود و امروز با توجه به افزایش جمعیت بویژه در دهه اخیر و مشکلاتی که وجود دارد، سرانه فضای آموزشی به پنج و دو دهم متر رسیده است یا در بحث نرخ سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در ابتدای انقلاب ۴۷ درصد و امروز به ۹۷ درصد رسیده‌ایم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8098/22/639546/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها