دیگه چه خبر؟


اجرای حکم اعدام 2 عامل شهادت شهید عجمیان

 خبر اول اینکه،حکم اعدام محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی متهمان ردیف اول و دوم جنایت منجر به شهادت مظلومانه شهید سیدروح‌الله عجمیان روز گذشته اجرا شد. این دو از جمله افرادی بودند که 12 آبان ماه در مسیر بهشت سکینه کرج، شهید عجمیان را که هیچ‌گونه ابزار دفاعی به همراه نداشت، صرفاً به دلیل به تن داشتن لباس بسیجی مورد هجوم قرار داده و به‌طرز فجیعی به شهادت رساندند. در جریان بازداشت و محاکمه تا اجرای مجازات، ضدانقلاب تلاش کرد از این افراد یک چهره قهرمان بسازد، در حالی‌که این افراد در جریان دادگاه، با صراحت و بیان جزئیات به نحوه جنایت خود اشاره کردند. از جمله کرمی که به‌عنوان اولین نفر با ضربات متعدد سنگ بر سر شهید عجمیان او را زمینگیر و سپس حسینی چندین بار چاقوی خود را به بدن شهید عجمیان وارد می‌کند. با وجود سیر قانونی و قضایی دقیق پرونده و نیز متن صریح دفاعیات متهمان در دادگاه، روز گذشته پس از اجرای حکم مقام‌های برخی کشورهای غربی که نقش مهمی در گسترش ناآرامی‌ها و حمایت از اغتشاشگران داشتند، از مجازات عوامل این جنایت ابراز نارضایتی کردند! در کنار این افراد، برخی سلبریتی‌ها از جمله فرشته حسینی، نوید محمدزاده، هانیه توسلی و سحر دولتشاهی نیز نسبت به مجازات عاملان جنایت کرج در صفحات مجازی خود واکنش منفی نشان دادند. سحر دولتشاهی در استوری خود خطاب به دو معدوم جنایت کرج نوشت: «بمیرم براتون، برای خودتون، برای مامان‌هاتون».

بزرگداشت شهدای مقاومت در صنعا

 خبر دیگر اینکه، دولت نجات ملی یمن روز گذشته مراسمی به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان محور مقاومت شهیدان سلیمانی و ابومهدی و یاران‌شان برگزار کرد. به گزارش روابط عمومی انصارالله یمن، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن و آیت‌الله «محمد حسن اختری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) از جمله حاضران این مراسم بودند.

انهدام دروغین جوجه‌ها در خبر رسمی تلویزیون

 دست آخر اینکه، در روزهای قبل انتشار خبری در یکی از شبکه‌های تلویزیونی حواشی زیادی به دنبال داشت. در بخشی از این خبر محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد که در روزهای 22 و 23 آذرماه 15 میلیون جوجه معدوم شده است. پس از پخش این خبر در صداوسیما، پیگیری‌ها از یک اشتباه فاحش محتوایی حکایت می‌کرد؛ زیرا از یک طرف معلوم شد هیچ انجمنی تحت عنوانی که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد، وجود ندارد و از طرف دیگر خود مسئولین ذی‌ربط پس از انتشار این خبر قویاً آن را تکذیب کردند. محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن جوجه یک‌روزه کشور در این زمینه گفت:« 15 میلیون جوجه معدوم نشده است، بلکه ما این تعداد را از چرخه تولید خارج کردیم». حبیب‌الله اسدالله‌نژاد، رئیس اتحادیه مرغداران نیز به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «چنین گزارشی به ما نرسیده است». نکته مهم‌تر آنکه تصاویر پخش‌شده در این گزارش، آرشیوی و متعلق به  سال 1399 بوده است. این اظهارات غیرکارشناسی در حالی مطرح می شود که می‌تواند موجب ایجاد التهاب در بازارهای گوناگون شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8098/5/639570/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها