افشاگری‌های شاهزاده هری دردسرساز شد

ناگفته‌های باکینگهام



زهره صفاری/ پرنس هری، شاهزاده جنجالی بریتانیا که خبر انتشار کتاب خاطراتش توفانی در خاندان سلطنتی به پا کرده است، از دیشب گفت‌و‌گوهای سریالی با شبکه‌های مختلف انگلیسی و امریکایی داشته که منابع نزدیک به کاخ باکینگهام معتقدند مضامین آن می‌تواند آغازی برای پایان حکومت پادشاهی انگلیس باشد. به نوشته ایندیپندنت، شاهزاده هری در این گفت‌و‌گوها به نوعی بخش‌های کتابش را معرفی کرده که عمده آنها بر درگیری‌های خشن او با برادر بزرگش ویلیام و با تمرکز بر اختلاف آنها بر سر مگان مرکل، همسر هری بوده است. اما علاوه بر اینها آنچه تیزر چند ثانیه‌ای گفت‌و‌گوی دیشب آی تی وی در رسانه‌ها انعکاس داده‌اند، دوک ساسکس به جزئیاتی مانند نحوه کشته شدن مادرش، رسوایی‌های دوران جوانی اش، اعتیاد و بسیاری مطالب دیگر پرداخته که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند اعتبار خاندان سلطنتی را به مخاطره بیندازد. کاترین میر، زندگینامه‌نویس پادشاه چارلز با هشدار درباره این اقدام هری گفت: «خشم علیه نژادپرستی، زن ستیزی و ثروت در خانواده پادشاه می‌تواند اعتماد عمومی نسبت به خاندان سلطنتی را از بین ببرد.» یکی از نزدیکان شاهزاده ویلیام نیز به اسکای نیوز گفته است، شاهزاده بزرگ خانواده سلطنتی به خاطر اعتبار خانواده و جلوگیری از رسوایی بیشتر در برابر اظهارات برادرش سکوت کرده است.
هری، ادامه سکوت را بی‌معنا خواند
دوک ساسکس که در دوران حیات ملکه الیزابت نیز به همراه همسرش جدایی از خانواده سلطنتی را به ماندن در قصر باکینگهام ترجیح دادند، در نخستین گفت‌و‌گوی خود با آی تی وی، از پنهان کردن احساساتش در سوگ مادرش پرده برداشت و گفت: «همه می‌دانند در شب مرگ مادرم کجا بوده و چه کار می‌کردند. من فقط یک بار در خاکسپاری گریه کردم چون همه چیز عجیب بود. فکر می‌کنم ویلیام هم همین حس را داشت. 50 هزار دسته گل برای مادرم آورده بودند و ما مجبور بودیم در حالی که لبخند می‌زدیم با همه میهمانان دست بدهیم. اما دست‌های خیس نشان می‌داد که آنها هم سعی کردند اشک هایشان را پنهان کنند.» او درباره علت چاپ کتاب خاطراتش نیز گفت: «من این خاطرات را منتشر کردم چون نمی‌دانم چطور ساکت ماندن می‌تواند شرایط را بهتر کند. من می‌خواهم با خانواده‌ام مصالحه کنم اما بدون پاسخگویی در بعضی مسائل این کار میسر نمی‌شود.»
کتاب خاطرات شاهزاده هری قرار است 10 ژانویه منتشر شود اما نویسنده جنجالی آن از دیشب مصاحبه‌هایش با آی تی وی، برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی‌اس، شبکه گود مورنینگ امریکا، برنامه لیت شوی استفن کولبرت خواهد داشت. این در حالی است که انتشار چکیده‌ای از نخستین گفت‌و‌گویش، کاخ سلطنتی را دچار بحران کرده است.
ادعای شست‌وشوی مغزی هری
شاهزاده هری در کتاب خاطرات و گفت‌و‌گوهایش مدعی شده برادرش ویلیام، عقیده دارد که روانکاو هری مغزش را شست‌وشو داده است.
هری 39 ساله گفت: «اکتبر 2019 ویلیام از من خواست در جلسه درمانی شرکت کنم و من به او گفتم که من این کار را انجام داده‌ام. اما اخیراً او به من گفت که می‌خواهد در جلسات حضور داشته باشد چراکه فکر می‌کند روانکاو من مغزم را شست‌وشو داده است. من برای بهتر شدن روابطمان او را به این جلسه دعوت کردم اما او حاضر به آمدن نشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8098/2/639601/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها