اخبــــار


در گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور ایران و روسیه مطرح شد
نهادینه شدن همکاری‌های سودمند تهران و مسکو

 آیت‌‌الله رئیسی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر اهمیت گسترش مستمر همکاری‌های اقتصادی دو کشور بخصوص در حوزه ترانزیت و انرژی، این همکاری‌ها را موجب نهادینه کردن روابط سودمند برای ملت‌های دو طرف و همچنین کشورهای منطقه دانست.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه فقط از طریق همکاری و هماهنگی می‌توان مسائل منطقه‌ای ازجمله در قفقاز و سوریه را حل و فصل کرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت همگرایی منطقه‌ای و مضر بودن دخالت بیگانگان تأکید دارد. آیت‌الله رئیسی درباره تلاش‌ها برای حل مسائل سوریه نیز بر محوریت چهارچوب «آستانه» تأکید و آمادگی کشورمان را برای نقش‌آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان یافتن درگیری‌ها و استقرار و ایجاد صلح در اوکراین اعلام کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی همکاری‌های اقتصادی همه‌جانبه را برای روابط دو کشور بسیار ثمربخش توصیف کرد و افزود: گسترش ظرفیت‌ها و همکاری‌های دو کشور ازجمله در عرصه ترانزیت و انرژی به نفع اقتصادهای کل منطقه اوراسیا است. پوتین در بخش دیگری از سخنانش با استقبال از ابتکار ایران برای استقرار صلح در اوکراین، بر هماهنگی برای حل مشکلات سوریه در چهارچوب «آستانه» تأکید کرد.
وزیر امور خارجه به روسیه سفر می‌کند
همچنین روز گذشته روسیه خبر داد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به روسیه سفر خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در سفر هفته آینده حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به مسکو و دیدار با لاوروف همتای خود، دو طرف در درباره احیای برجام و توافقنامه کامل منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران گفت‌و‌گو خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد
زنان و دختران پیشرانان قطار پیشرفت کشور

معاون اول رئیس جمهور صبح دیروز (جمعه) به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و روز مادر با حضور در جمع بانوان شتابدهنده اجتماعی، بانوان مانا و باشگاه بانوان پیشرفت با فعالیت‌ها و دغدغه‌های جمعی از مادران فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آشنا شد.  مخبر در این برنامه ضمن بازدید از این شتابدهنده با ۳۰ نفر از بانوان فعال به گفت‌وگو پرداخت.
معاون اول رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود فعال شدن زنان در فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را یکی از ملزومات اساسی پیشرفت در ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: زنان و دختران، پیشرانان قطار پیشرفت همه جانبه کشور هستند و توسعه همه جانبه بدون آزادسازی ظرفیت اجتماعی زنان امکانپذیر نیست. مخبر همچنین تکثیر مراکز نوآوری خلاقانه اجتماعی را در همه استان‌ها و شهرهای کشور ضروری دانست و برنامه‌ریزی در این خصوص را خواستار شد.
تلاش شرکت ملی گاز برای جلوگیری از قطعی، ستودنی است
معاون اول رئیس‌جمهور ظهر جمعه با حضور در مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در جریان روند تولید، توزیع و میزان مصرف گاز کشور در روزهای گذشته با توجه به برودت شدید هوا قرار گرفت. مخبر در بازدید از این مرکز و ارتباط مستقیم و ویدیو‌کنفرانسی با مجتمع گاز پارس‌جنوبی و همچنین مرکز دیسپچینگ استان‌های خراسان‌رضوی و گلستان، گزارشی از میزان تولید و استخراج گاز، پایداری شبکه توزیع و مصارف مورد نیاز مردم دریافت کرد. وی در حاشیه این بازدید و در کارگروه هماهنگی و تأمین پایدار سوخت زمستانی ۱۴۰۱ با قدردانی از مردم فهیم ایران به دلیل همکاری با دولت و کمک به مدیریت مصرف گاز در کشور در روزهای گذشته تأکید کرد: ملت بزرگ ایران با برودت هوا در روزهای گذشته حماسه‌ای دیگر در همکاری با دولت سیزدهم آفریدند و مسئولانه در مدیریت مصرف گاز به زحمتکشان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران کمک کردند تا توانستیم با توجه به سرمای شدید و کم‌سابقه هوا با وضعیت مناسب و خوبی از این مرحله گذر کنیم. مخبر از مردم خواست با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا در روزهای آینده، همچنان همکاری‌های خود را با خادمان‌شان در شرکت ملی گاز ادامه دهند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: تلاش‌های شبانه‌روزی این دستگاه‌ها در روزهای گذشته برای جلوگیری از کمبود یا قطع گاز در کشور ستودنی است.  وزارت نفت از ماه‌های گذشته پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم را برای مدیریت مصرف گاز  آغاز کرده بود که در زمان کنونی شاهد به ثمر نشستن زحمات این وزارتخانه هستیم.
 بازدید سرزده از شرکت راه‌آهن
همچنین معاون اول رئیس‌جمهور ظهر دیروز پس از بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، در اتاق مدیریت بحران و کنترل مرکزی شرکت راه‌آهن نیز حضور یافت و از آخرین وضعیت ناوگان و خطوط ریلی کشور و جابه‌جایی مسافران در روزهای گذشته با توجه به برودت هوا مطلع شد. مخبر در این بازدید با تأکید بر لزوم رفع تمام مشکلات برای جابه‌جایی ایمن مسافران، برای تردد قطارها با توجه به سرمای بی‌سابقه در کشور و یخ‌زدگی در بخش‌هایی از خطوط ریلی بویژه در مناطق شمال‌شرقی، دستورات لازم را صادر کرد.
بازدید سرزده از چند داروخانه در شهر تهران
معاون اول رئیس جمهور بعد از ظهر پنجشنبه نیز به صورت سرزده از چند داروخانه در شهر تهران بازدید کرد. محمد مخبر ضمن گفت و گو با برخی بیماران، مراجعه‌کنندگان ، پزشکان و دست اندرکاران داروخانه‌ها  از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفت. وضعیت تأمین و توزیع برخی اقلام دارویی، چگونگی خدمات‌دهی سازمان‌های بیمه‌گر و تغییرات قیمت بعضی داروها با در نظر گرفتن نسبت سهم پرداختی بیماران از جمله نکات مطرح شده از سوی مردم در گفت و گوی رو در رو با معاون اول رئیس جمهور بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/2/640862/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها