دورنــما


لا وانگاردیا (اسپانیا)
سال 2022 در اسپانیا در حالی به پایان رسید که وضعیت ناگوار سیستم بهداشت این کشور باعث اعتراض پزشکان مادریدی شده بود. هرچند تعطیلات کریسمس باعث مسکوت ماندن اعتراض‌ها شد. اما اکنون دیگر بار و با قوتی بیشتر شاهد چنین روندی هستیم طوری که اگر پیش ترفقط پزشکان مادرید معترض بودند، اکنون پزشکان نیمی از کشور اسپانیا در اعتصاب بسر می‌برند.


القدس (فلسطین)
در پی هتک حرمت مسجد الاقصی، تحلیلگران هشدار دادند این مسأله می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها بین اردن و اسرائیل شود. در این میان و در شرایطی که بارقه‌هایی از این تنش‌ها دیده می‌شود، امریکا، نگران از تداوم تنش‌ها بین امان و تل‌آویو، هیأتی را به تل‌آویو اعزام کرده تا پیش از دیدار آتی نتانیاهو و بایدن با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مذاکره بنشینند.


​​​​​​​تورنتو استار (کانادا)
بحران وام مسکن در کانادا که روز به روز بیشتر می‌شود، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ناشی از سیاست‌های اشتباه رئیس بانک مرکزی این کشور است. آنها می‌گویند این بحران می‌تواند با ادامه سیاست پایین نگه داشتن نرخ بهره بدتر از قبل شود. این در حالی است که هیچ چشم‌انداز روشنی برای تغییر این شرایط دیده نمی‌شود و انتظار می‌رود شرایط سخت‌تر از قبل شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/6/640867/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها