رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی به یزد سفر کرد و با استقبال گسترده مردم این استان مواجه شد­

واقعیت میدان


ادامه از صفحه اول

ادامه از صفحه اول

آیت‌الله رئیسی انجام این طرح‌ها در شرایط تحریمی را از جلوه‌های روشن عزم و اراده مسئولان برای آبادانی کشور و رفاه اجتماعی مردم توصیف کرد و با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف، گفت: باید از این مواهب الهی ازجمله آب و گاز درست استفاده کنیم و اساساً بجا آوردن شکر این نعمات در گرو استفاده صحیح از آنهاست.
رئیس‌جمهور، با بیان اینکه میزان مصرف انرژی در کشور ما بویژه مصرف گاز با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست، خواستار اصلاح نوع استفاده از این منابع و ظرفیت‌ها شد.
 
استقبال مردم یزد؛ پیام حمایت از ارزش‌های انقلاب
استقبال عمومی مردم یزد از آیت‌الله رئیسی، در میدان امیرچخماق و مسیرهای منتهی به آن، یکی از جلوه‌های بارز این سفر بود. آیت‌الله رئیسی در این مراسم، با تشکر از استقبال باشکوه مردم استان یزد از دولت مردمی، تصریح کرد: مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و بامعنایشان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان و همچنین اعلام حضور به امام المسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که مردم ایران همیشه در میدان آماده‌اند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در این سفر، پس از سال‌ها انتظار، خواسته اصلی مردم یزد برای آبرسانی به دست فعالان عرصه سازندگی رقم خورد، گفت: قرار بود طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران سه ساله به پایان برسد که دست‌اندرکاران اجرای طرح قول دادند در صورت تأمین بموقع اعتبارات این طرح سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و دولت نیز تمام تلاش خود را برای تأمین کامل اعتبارات طرح به کار خواهد گرفت.
وی با اشاره به نیاز مردم به مسکن، اضافه کرد: باید هر سال یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد تا امروز در کشور با مشکل مسکن روبه‌رو نشویم، اما این کار صورت نگرفت، اما امروز بر اساس حکم قانون و با اراده دولت، سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد تا مشکل مسکن برطرف شود.
آیت‌الله رئیسی در ادامه، با بیان اینکه علیرغم همه فشارهای اقتصادی و تحریم‌های سنگین، دشمنان شکست خورده‌اند و رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور جریان دارد، اظهارکرد: جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست و علیرغم ۴۳ سال دشمنی مستکبران و طواغیت، با اراده، ایستادگی و مقاومت ملت ایران، قطار رشد و پیشرفت کشور در حال حرکت است.
وی افزود: کسانی که نمی‌خواهند قطار پیشرفت کشور حرکت کند، این آرزو را به گور خواهند برد و بدانند که توان و حرکت قطار پیشرفت کشور، روز به روز بیشتر خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی افراد به من خرده می‌گیرند که علیرغم تلاش‌های دشمن برای جلوگیری از فروش نفت و اعمال تحریم‌های سنگین، چطور از حرکت قطار پیشرفت کشور حرف می‌زنید، خطاب به آن دسته از افراد گفت: دشمن خواست و نتوانست و ما با توکل به خدا و اراده مردم، خواستیم و توانستیم کارخانه‌های تولیدی را در استان یزد و سراسر کشور راه بیندازیم و با راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و با تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشرفت کشور را تسریع کنیم.
آیت‌الله رئیسی همچنین به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی برای اینکه اغتشاشات در کشور برای متوقف کردن مسیر پیشرفت و رسیدن به ایران قوی بود، اشاره کرد و گفت: همین مردم با مقاومت در برابر دشمنان و حضورشان در میادین و عرصه‌های مختلف، تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کردند و دشمنان را که تلاش داشتند نظم اجتماعی کشور را مختل کنند، مستأصل کردند.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: بهره‌گیری از مشارکت مردم، هنر و رمز موفقیت در دولت سیزدهم است و علیرغم تلاش‌های دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی، به لطف خدا آینده ما درخشان خواهد بود. آیت‌الله رئیسی، خدمتگزاری به مردم و توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مردم با بصیرت ایران، با صبر و ایستادگی، دشمنان را مأیوس کردند و دولت نیز تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با حفظ دو اصل مهم استقلال و عزت کشور، برای تأمین نیازهای سفره مردم، محتاج دیگران نباشیم. رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت برای تأمین نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم، خود را خدمتگزار و نوکر مردم می‌داند و ما دولتمردان دولت سیزدهم، به این نوکری افتخار می‌کنیم.

آغاز عملیات احداث ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در یزد
آیت‌الله رئیسی عصر پنجشنبه در منطقه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مهریز حضور یافت و از ۱۷۰ واحد مسکونی ویلایی ساخته شده بازدید کرد. رئیس جمهور همچنین ضمن گفت‌وگوی بی‌واسطه با برخی ساکنان این واحدهای مسکونی میزان رضایت آنان از خانه‌های ساخته شده را جویا شد. در ادامه با حضور و دستور آیت‌الله رئیسی و با نام حضرت زهرا (س) عملیات اجرایی ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۴ شهر تفت، ابرکوه، اردکان و کاریزبوم آغاز شد. 
همچنین با دستور رئیس جمهور عملیات واگذاری ۳۳۰ واحد مسکن ویلایی یک طبقه حیاط‌دار در شهرهای مهریز و یزد آغاز شد. آیت‌الله رئیسی در ادامه در جمع اهالی این منطقه حضور یافت و در سخنان کوتاهی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، واحدهای مسکونی تک واحدی و حیاط‌دار این شهر را متناسب با فرهنگ مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: تجربه‌ای که در شهرستان مهریز با موفقیت انجام شده باید در دیگر نقاط استان بلکه نقاط مختلف کشور تکرار شود. آیت‌الله رئیسی ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در یزد، رفع مشکلات در زمینه ازدواج جوانان، اشتغال و مسکن را از جمله موضوعات بسیار مهم مورد تأکید دولت دانست.
 
احیای 76 واحد تولیدی در استان یزد
از ابتدای دولت سیزدهم با حمایت‌ها و برنامه‌های دولت، ۷۶ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان یزد به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند که رئیس جمهور پنجشنبه گذشته از برخی از این واحدها بازدید کرد. از جمله این واحدها، کارخانه تولید رادیاتور یزد است که از سال ۱۳۹۵ تا پیش از شروع به کار دولت سیزدهم به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل بود که با اهتمام دولت سیزدهم برای احیای واحدهای اقتصادی نیمه تعطیل مجدداً به چرخه تولید بازگشته است. رئیس جمهور در جریان بازدید از این واحد تولیدی احیا شده با تعدادی از کارگران شاغل در آن به صورت بی‌واسطه گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی همچنین از اولین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی یزد برپا شد، بازدید کرد. در این نمایشگاه واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند و نیز بخشی از مجموعه های احیاگر، گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت کنونی خود ارائه کردند.
در ادامه، آیت‌الله رئیسی در مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی یزد، که در شهرک صنعتی این شهر برگزار شد، بر ضرورت ادامه این حرکت ارزشمند تأکید کرد. وی با ابراز تأسف از اینکه در سنوات گذشته به ناحق و ناروا بسیاری از واحدهای صنعتی دچار رکود یا تعطیلی شده است که می‌شد از همان ابتدا موانع و مشکلات آنها را رفع کرد، اظهار کرد: وقتی اعلام می‌شود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این دوره مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند، نشان می‌دهد امکان راه‌اندازی این صنایع در سنوات قبل نیز وجود داشته، اما دچار بی‌توجهی و اهمال‌کاری برخی مدیران شده است. رئیس جمهور ضرورت توجه به رونق بخشیدن به تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر نقدینگی به طرف تولید سرازیر شود، نگرانی نداریم، اما اگر به طرف دلالی و کسب و کارهای غیرمولد برود، باید نگران شد. اگر تولید رونق گرفت، رشد اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی حتمی است. آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ما به دنبال احیای سهم خود در بازارهای منطقه‌ای و جهانی هستیم که با تقویت تولید می‌توان به آن رسید.
 
دیدار با طلایه‌داران پیشرفت در استان یزد
شامگاه پنجشنبه، حضور در نشست طلایه‌داران پیشرفت استان یزد، واپسین برنامه آیت‌الله رئیسی در نخستین روز سفر به این استان بود. رئیس جمهور در این نشست، ضرورت امروز عرصه اقتصاد را اجرای نسخه اقتصاد مقاومتی دانست تا تکانه‌های داخلی و خارجی نتواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و تجربه جزو اولویت‌های جدی دولت مردمی است، تأکید کرد: همه بخش‌های دولت باید تمام توان‌شان را برای حمایت از سرمایه‌گذاران، بدون بروکراسی‌های اداری خسته کننده و پیچیده، به کار گیرند. آیت‌الله رئیسی با گلایه از این موضوع که پیچیدگی‌های اداری موجود در کشور، سرمایه‌گذاران را دچار خستگی می‌کند، تصریح کرد: بارها در نشست‌های شورای اداری در استان‌ها گفته‌ام که به مدیرانی که روحیه تحولی ندارند اجازه کار ندهید و آنها را از میانه راه کنار بزنید تا راه برای فعالیت مدیران تحول‌خواه و رونق تولید در کشور باز شود.
وی راهکار برون رفت کشور از مشکلات موجود را رونق تولید و رشد اقتصادی دانست و تأکید کرد: ما در کشور بیشتر از هر چیزی به امید نیاز داریم چرا که اقدام و عمل، امید و اعتماد عمومی را ارتقا می‌دهد. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه مدیران و فعالان اقتصادی شجاع، باید هم امید داشته باشند و هم امیدآفرینی کنند و موانع موجود در کشور را از پیش پا بردارند، تصریح کرد: به مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی تأکید می‌کنم که کمر همت ببندند و به میدان بیایند و اگر چنین روحیه و همتی ندارند، راه را برای دیگران باز کنند. رئیس جمهور اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد و حتی در شرایط سنگین تحریمی موجود توانسته‌ایم بیشتر از دوران قبل از تحریم، نفت صادر کنیم.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های توسعه صادرات کالاهای ایرانی تأکید کرد: صادرات ما به تاجیکستان بیش از ۵ برابر افزایش پیدا کرده و سهم صادرات ما به کشورهای عضو شانگهای و اوراسیا و حتی جای جای دنیا که مشتری کالاهای ایرانی هستند، افزایش پیدا کرده است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مشکلات موجود در مسیر احیای سهم صادرات ایران به کشورهای منطقه باید برطرف شود، تصریح کرد: درصد بالایی از مشکلات عرصه صادرات از درون کشور نشأت می‌گیرد، باید این مشکلات را احصا و رفع کرد. وی افزود: به عنوان مثال اگر لازم است فعالیت بنادر ۲۴ ساعته شود تا تاجران برای صادرات و کشتی‌ها برای تخلیه بار دچار مشکل نشوند، حتماً باید این کار صورت بگیرد تا شاهد بروز خسارت به صادرکنندگان و واردکنندگان نباشیم.
وی با اشاره به اینکه زمینه‌های خوبی در کشور وجود دارد که در تولید کالاهای اساسی از جمله پنبه به استقلال برسیم، اضافه کرد: رشد اقتصادی ۸ درصدی با تحقق تولید و توسعه در بخش‌های نفت، کشاورزی، نساجی و غیره محقق می‌شود، کما اینکه رشد اقتصادی بخش کشاورزی کشور منفی بود و امروز به رشد اقتصادی مثبت رسیده‌ایم.
رئیس جمهور با بیان اینکه من موافق وارد کردن مشابه کالاهای تولید شده در داخل که قابل رقابت با کالاهای خارجی هستند، نیستم، تأکید کرد: باید باید با واردکنندگان کالاهای مشابه تولید شده در داخل برخورد شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه سیاست دولت سیزدهم، واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی است، تأکید کرد: افراد واجد صلاحیت بخش خصوصی، باید در جهت توانمندسازی بخش‌های دولتی واگذار شده اقدام کنند و ما هم علاوه بر نظارت بر شرکت‌های واگذار شده، تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه قرار نیست واحدهای صنعتی دولتی به هر قیمتی به بخش خصوصی واگذار شوند، گفت: دولت به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست و بنای ما میدان دادن به آنهاست. وی همچنین با بیان اینکه دشمن مدام به دنبال القای یأس و ناامیدی در کشور است، تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند که ما پیشرفت کنیم و به دنبال این هستند که با جنگ روانی و عددسازی، فعالان اقتصادی و مردم را ناامید کنند، اما شما فعالان اقتصادی با حمایت دولت و پشتوانه مردم، قله‌های افتخار را فتح کنید.

افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق
جمعه گذشته و در دومین روز سفر به یزد، آیت‌الله رئیسی، با حضور در مجتمع فولاد شهرستان بافق و بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات فعالیت‌های تولیدی این واحد صنعتی مطلع شد. در جریان حضور آیت‌الله رئیسی در مجتمع فولاد بافق واحد احیای مستقیم این کارخانه با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، افتتاح شد. این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و ساخت آن، در دولت سیزدهم شتاب زیادی پیدا کرد. این مجتمع، قادر است هر سال ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را به روش میدرکس، که روشی سازگار با محیط‌ زیست و همراه با کاهش مصرف آب است، تولید کند. با افتتاح این واحد صنعتی، زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر، شامل ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم، فراهم شد. از ویژگی‌های بسیار مهم این واحد تولیدی صنعتی، افزایش بهره‌وری با جلوگیری از خام‌فروشی و صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با استفاده از سیستم بازیافت آب است. رئیس‌جمهور در ادامه در کارخانه نورد کلاف صنعتی و ساختمانی مجتمع فولاد بافق نیز حضور یافت و خط تولید کلاف این مجتمع صنعتی را افتتاح کرد. با افتتاح این خط جدید سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع کلاف‌های صنعتی و ساختمانی تولید خواهد شد که برای ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.
 
استقبال پرشور خاتمی‌ها از رئیسی
آیت‌الله رئیسی پس از بازدید از مجتمع فولاد بافق، در اجتماع پرشور مردم شهرستان خاتم حضور یافت. رئیس‌جمهور با تشکر صمیمانه از استقبال گرم و پرشور مردم این شهرستان از کاروان دولت مردمی، گفت: این حضور پرشور شما به دوستان انقلاب، پیام امیدواری و به دشمنان، پیام یأس و ناامیدی می‌دهد که بارها نسبت به ملت ایران دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند.
وی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد با فشار حداکثری می‌تواند ملت ما را متوقف کند، اظهار کرد: اما دشمن دید که مردم متدین، مصمم و استوار ایران اسلامی متوقف نشده و هرگز متوقف نخواهند شد. آیت‌الله رئیسی افزود: دشمنان این ملت دیدند که مردم ایران مصمم‌اند ظرفیت‌های بزرگ کشور را احیا کنند و به پیشرفت‌های بزرگی نیز برسند که این مسیر با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهمال‌کاری در استفاده از ظرفیت‌های بزرگ کشور همچون نیروی جوان کارآمد و ذخایر و منابع بسیار غنی برای حل مشکلات مردم، افزود: هر جا به رهنمودهای رهبری عمل کرده‌ایم، حوزه موفقیت ما بوده و هر جا نگاه‌مان به دستان بیگانه برای حل مشکلات کشور بوده است، متوقف شده‌ایم.
وی ادامه داد: کشورهای غربی در کجای دنیا مشکل کشوری را حل کرده‌اند که کشور ما دومین آن باشد؟ آنها هر جا که حضور پیدا کرده‌اند برای منافع خود و غارت منابع کشورها همچون کشورهای آفریقایی بوده است. شاید در گذشته با ادعای آزادی و آبادانی کشورها را استعمار می‌کردند، اما امروز که دست‌شان رو شده است، دیگر رسماً می‌گویند که ما برای منافع خود در دیگر کشورها و مناطق دنیا حضور پیدا می‌کنیم و کار را به جایی رسانده‌اند که رؤسای‌جمهور امریکا رسماً به دیگر ملت‌ها توهین می‌کنند.
رئیس‌جمهور با اشاره به سرمایه‌های بزرگ ملت ایران و ظرفیت‌های کشور افزود: دولت مصم است این ظرفیت‌ها را با مشارکت مردم و بهره گرفتن از نیروی انسانی کارآمد کشور در جهت متحول کردن زندگی مردم به‌کار بگیرد.
وی، تأمین مسکن، ایجاد اشتغال، تأمین امکانات درمانی و ساخت بیمارستان در خاتم، اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های ارتباطی منطقه و به سرانجام رساندن پروژه احداث واحد پتروشیمی در شهرستان خاتم را از اولویت‌های این شهرستان عنوان و تصریح کرد: متأسفانه در ۴۰ سال گذشته با وجود کارهای خوب انجام شده اما برخی زیرساخت‌های لازم برای مناطق مختلف نیز ایجاد نشده و احداث مجتمع پتروشیمی در شهرستان خاتم نیز به دلیل مشکل در تأمین خوراک بیش از ۱۳ سال معطل مانده است، اما بزودی و با رفع این مشکل از سوی وزارت نفت احداث این مجتمع به سرانجام خواهد رسید.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در ابتدای دولت با مشکلات بزرگی مواجه بودیم که برخی می‌گفتند چگونه می‌خواهید کشور را اداره کنید، گفت: همواره معتقد بوده‌ام که این کشور با توجه به ظرفیت‌های عظیم، برخورداری از مردم صبور و رهبری حکیم هیچگاه با بن‌بست مواجه نخواهد شد و لذا کار را با وجود مشکلات فراوان آغاز کردیم و با وجود موانع داخلی و فشارهای خارجی تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی نیز داشته‌ایم که اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اقدامات بی‌شمار دیگر، بخشی از این دستاوردها است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت رفع مشکلات معیشتی، کاهش نرخ تورم و رونق اقتصادی را با اتکا به دستان توانای مردم کشور و نه دستان بیگانه برنامه اصلی کاری خود می‌داند، افزود: مردم اگر هر گونه رابطه ناسالم اداری، فساد و تبعیضی در ادارات مشاهده کردند، به هیچ وجه آن را تحمل نکرده و موضوع را به‌طور جدی پیگیری کنند. امروز انتظار مردم از ما مبارزه با فساد و نظام اداری عادلانه است.

بــــرش
ایفای نقش‌های اجتماعی و مدیریتی زنان
رئیس‌جمهور همچنین در مراسم ویژه جشن میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، به همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور، نه توصیه، بلکه  تأکید کرد حتماً از دیدگاه‌های زنان و دختران کشورمان که در کسوت استاد، دانشجو و دانش‌آموز هستند، بهره بگیرند. آیت‌الله رئیسی با اشاره به مصوبه دولت برای حمایت از بانوان کارآفرین و فعال در حوزه اقتصادی، از تصمیم دولت برای بیمه حداقل ۱۰ هزار نفر از بانوان شاغل در حوزه صنایع‌دستی در گام اول خبر داد.
رئیس‌جمهور، نگاه متحجرانه و نگاه جاهلیت مدرن به زن را مردود دانست و گفت: الگویی که جمهوری اسلامی ایران از زن نقش‌آفرین و مؤثر در علم‌آموزی، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و ورزش با حفظ عفاف و حجاب ارائه کرده، خشم و عصبانیت غربی‌ها را برانگیخته است. امروز و در جنگ اراده‌ها زنان ایرانی با سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی غربی را به خطر انداخته‌اند.
وی با تأکید جدی بر لزوم پرهیز از نگاه سلیقه‌ای به مسائل مربوط به زنان، گفت: امروز بسیاری از زنان و دختران ما که حتی حجاب‌شان هم ضعیف است، دل در گرو انقلاب و ارزش‌ها دارند. به هیچ عنوان هیچ کسی حق ندارد با نگاه سلیقه‌ای با موضوعات مربوط به زنان برخورد کند. آیت‌الله رئیسی افزود: امروز کسانی که مدعی زندگی برای زن ایرانی هستند نگاهی به رفتارهای خود در مواجهه با زنان جامعه خود بیندازند و از این ادعای خود شرم کنند. طبق آمارهای رسمی هر ۱۰ روز یک زن به دست پلیس امریکا کشته می‌شود و این کشور رکورددار زندانی کردن زنان در جهان است و از سوی دیگر و براساس آمار خودشان ظرف ۲۸ هفته ۸۱ زن به دست پلیس انگلیس کشته شده است. شما با این کارنامه ننگین می‌خواهید به زنان ما زندگی ببخشید یا زندگی را از آنها بگیرید؟! رئیس‌جمهور با بیان اینکه زنان ایرانی امروز برای زنان جهان الگو هستند، افزود: مدعیان حمایت از حقوق زن به جای این ادعاهای بی‌اساس و مضحک پاسخگوی عملکرد خود در مواجهه با زنان کشورهای غربی باشند. ما راضی نمی‌شویم حتی یک خار به دست یک زن یا دختر ایرانی برود و حقوق آنها مورد تعدی قرار بگیرد؛ این حقی است که خدا به آنها عنایت کرده است و ما فقط وظیفه داریم از آن صیانت کنیم. رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم حفظ شأن و احترام زن در خانه و جامعه، گفت: هیچ زنی نه در خانه و نه در جامعه نباید مورد ستم قرار گیرد.
آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه زنان ایرانی در بسیاری از عرصه‌ها از جمله در مقابله با اغتشاشات اخیر، انگیزه‌ای برای حضور دیگر اقشار جامعه هستند، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، زنان و دختران ایرانی با حضورشان در دفاع از ارزش‌ها و همچنین عدم همراهی با اغتشاشگران، حقیقتاً توطئه اخیر را ناکام گذاشتند و سیلی محکمی به گوش دشمن زدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/4/640879/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها