اخبار


رفع مشکل صادرات مرکبات به چین و هند

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: با رفع مشکلات صادرات مرکبات به چین و هند، فرصت مناسبی ایجاد شده است. به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ هزار تن صادرات پرتقال داشتیم که امسال به ۱۷۶ هزار تن افزایش یافته است، ادامه داد: توانستیم به‌سختی پروتکل‌های چین را اجرا کنیم و مشکلات بازار هند را نیز رفع کردیم، بنابراین فرصت مناسبی برای صادرات بیشتر ایجاد شده است. وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به مشکلات سنددار شدن زمین‌های کشاورزی گفت: با همکاری کشاورزان تا پایان دولت تمام زمین‌های کشاورزی را دارای سند می‌کنیم و این کار بزرگ برای دولت اهمیت بالایی دارد. ساداتی‌نژاد افزود: قبل از دولت 4درصد زمین‌های کشاورزی دارای سند بود که در دولت کنونی و تا الان به ۱۵ درصد رسیده است. وی افزود: کشاورز هویت و سند ندارد باید برای یک تسهیلات کسی را برای ضمانت و وثیقه ببرد. ساداتی‌نژاد با اشاره به امر مهم دیگری که دولت پیگیری کرده است ادامه داد: برای یک‌بار باید الگوی کشت را اجرا کنیم، هرچند کار راحتی نیست و ۵۰ سال به دنبال اجرای الگوی کشت بوده‌اند. وی با اشاره به وضعیت کشت و مشارکت کشاورزان در هر سال، به طور مثال وضع کاشت پیاز و کاهش قیمت آن گفت: کشاورزان، مروجین و مسئولان دقت کنند سال آینده شیرینی امسال را کشاورزان از دست ندهند و کشت برنامه‌ریزی شده انجام گیرد و بیشتر نشود. ساداتی‌نژاد با اشاره به اهمیت تقویت اتحادیه‌ها و تفویض اختیار به مردم اظهار کرد: از این پس خرید محصول انجام نمی‌دهیم بلکه اتحادیه‌ها به تنظیم بازار می‌پردازند به این شیوه که وقتی قیمت پایین آمد خود خرید را انجام و ما مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کنیم.

حداقل و حداکثر قیمت زعفران اعلام شد

 نایب رئیس شورای ملی زعفران، حداقل قیمت هرکیلو زعفران دسته را ۲۵ میلیون تومان و زعفران نگین را ۳۴ میلیون تومان اعلام کرد. غلامرضا میری گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۲۵ میلیون تومان و حداکثر ۳۴ میلیون تومان است که نسبت به هفته‌های اخیر تغییری نداشته است. به گفته وی، با توجه به کاهش تقاضا در بازار داخل و افت صادرات پیش‌بینی می‌شود که قیمت تغییری نداشته باشد، کمااینکه نسبت به قبل از فصل برداشت ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است. میری با بیان اینکه صادرات زعفران کماکان در حال انجام است، گفت: بنابر آمار گمرک تا پایان آذر ۱۵۸ تن زعفران صادر شد، درحالی که مدت مشابه سال قبل این میزان ۲۰۵ تن بوده است. نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به موانع و مشکلات سد راه صادرات، بخشی از زعفران تولیدی به طور قاچاق از کشور خارج  می‌شود. این در حالی است که  با رفع موانع صادراتی، زعفران به نرخ واقعی خود در بازار می‌رسد.

اجرای طرح احیای مراتع کشور

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور گفت: با هدف افزایش تولید علوفه در مراتع، اجرای طرح تحول احیای پوشش گیاهی و تولید علوفه در مراتع کشور در دستور کار قرار دارد. به گزارش صدا و سیما، ترحم بهزاد، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور گفت: با هدف افزایش تولید علوفه در مراتع، اجرای طرح تحول احیای پوشش گیاهی و تولید علوفه در مراتع کشور در دستور کار قرار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/9/640885/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها