سامانه بارشی جدید در مرکز و جنوب فعال شد 

ایران این هفته هم سفید پوش می‌ماند 


ایران‌زمین- سازمان هواشناسی نسبت به تشدید برف و باران در کشور هشدار داد .
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به هشدار هواشناسی نسبت به تکرار ۷ مخاطره جوی در کشور، گفت: بارش برف و باران در چند استان تشدید می‌شود.
به گزارش ایرنا، صادق ضیائیان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جدید نسبت به وقوع حداقل هفت مخاطره جوی در برخی استان‌های غربی و مرکزی گفت: بر اساس این هشدار سامانه بارشی امروز شنبه در استان‌های ایلام، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شرق خوزستان، بوشهر و جنوب کرمانشاه با مخاطراتی نظیر بارش برف یا باران، در مناطق گرمسیر توأم با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما تشدید می‌شود. وی افزود: همچنین امروز فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، مرکزی، همدان، جنوب کردستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات و دامنه در نیمه غربی فارس با بارش برف گاهی همراه با کولاک برف یا رخداد مه ادامه می‌یابد. این شرایط اثرات مخاطره‌آمیزی همچون آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تأخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز در پی دارد.
توقف قطار‌های مشهد در دمای منفی 28 درجه 
در روز‌های پایانی هفته گذشته صدها شهر در کشور یخبندان را تجربه کردند. دمای مشهد در بامداد جمعه (23 دی ماه) به منفی 20 درجه رسید و به گفته «جواد خدایی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی، گفت: فعالیت همه مدارس و مراکز آموزشی استان امروز شنبه ۲۴ دی‌ماه غیرحضوری شد و کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز دورکار هستند. در همین حال یخبندان موجب توقف قطار تهران- مشهد شد. «مصطفی نصیری ورگ» مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: مسافران قطار مشهد- تهران که از ساعات نخست بامداد روز جمعه به دلیل سرمای شدید در ایستگاه تربت حیدریه متوقف شده بودند، با اتوبوس به مشهد بازگردانده شدند. به گفته وی، برودت هوا در منطقه باغچه و حوالی ایستگاه تربت حیدریه در ۲۰ کیلومتری مشهد، منفی ۲۸ درجه سانتیگراد بود که این وضعیت بر سامانه ترمز قطار اثر گذاشته بود. این قطار ۳۵۰ مسافر داشت. همچنین چهار قطار هم در مسیر مشهد به فریمان از حرکت باز ماندند. «فریدالدین سلیمی»،معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه دما در 10 شهر استان به زیر صفر رسیده بود، اظهار داشت: بر اساس برآورد اولیه، با تداوم طوفان و سرمای شدید و کم‌سابقه چند روز اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی پنج شهرستان هیرمند، زابل، هامون، زهک و نیمروز خسارت وارد شده است . «قاسم مایلی رستمی»، مدیر عامل شرکت گاز مازندران هم با اشاره به اینکه مصرف گاز استان طی شبانه روز پنجشنبه تا جمعه به ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت و رکورد زد هشدار داد که در صورت بی توجهی به کاهش مصرف، احتمال قطعی گاز در پنج شهراستان شامل بهشهر، گلوگاه، رستم کلا و ۲ شهرستان بابل و آمل و روستاهای اطراف آن وجود دارد. به گفته وی، در حال حاضر برای حفظ جریان گاز خانگی، علاوه بر قطع گاز تمامی جایگاه‌های سی ان جی استان، جریان گاز مدارس و پاساژ‌های شهری نیز قطع شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/16/640903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها