اخبـــــار


شهادت سرباز وظیفه در حمله اشرار مسلح

گروه حـــــوادث/  حمله اشرار مسلح به مأموران ایست و بازرسی قطار خنجک شهرستان زاهدان منجر به شهادت سرباز مدافع امنیت شد. سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:  اشرار مسلح  در محور زاهدان- خاش در محل ایست و بازرسی شهید غفاری به همکاران مستقر در ایست و بازرسی که در حال انجام وظیفه و تأمین امنیت محور بودند به صورت ناجوانمردانه حمله و از سمت ریل قطار به آنان تیراندازی کردند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: اشرار بعد از تیراندازی، با واکنش قاطع و آتش سنگین مأموران مواجه و از محل متواری شدند که براثر این حمله اشرار سرباز وظیفه «یعقوب دهمرده» اهل شهرستان هیرمند به فیض شهادت نائل و ستوان محمد قیامی و استوار حسین پارساکیا نیز مجروح شدند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از لحظات ابتدایی این حادثه با تشکیل تیم ویژه و سرنخ‌های به دست آمده، شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی به مأموران جان برکف ایست و بازرسی آغاز شد.


دفاع از پایان نامه در زندان

گروه حوادث/مرد زندانی که در دوران محکومیت خود موفق شده بود 2 مدرک کارشناسی بگیرد در مقطع کارشناسی ارشد به شکل مجازی از پایان‌نامه خود در زندان دفاع کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور یکی از مددجویان ندامتگاه «تهران بزرگ» که چندین سال است به‌دلیل پرونده مالی در زندان به سر می‌برد، توانست به شکل مجازی از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود در رشته «مدیریت IT» دفاع کند. 
جلسه دفاع این مددجو به همت اداره‌کل زندان‌های استان تهران و پس از رایزنی‌ها با دانشگاه انجام گرفت که با استقبال طرفین نیز همراه شد. این زندانی دوران محکومیت خود را از سال ۱۳۸۶ به‌دلیل داشتن شاکی خصوصی به ترتیب در بازداشتگاه اوین و ندامتگاه تهران بزرگ سپری می‌کند. این مددجو پیش از این هم توانسته بود با استفاده از امکاناتی که در محیط زندان برایش فراهم شده، مدرک کاردانی مترجمی انگلیسی و دو مدرک کارشناسی «مدیریت بازرگانی» و «کسب و کار» را در این دو زندان کسب کند.  


با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی هریس
یک کیلو طلا و چک‌های میلیاردی به صاحبش برگشت

گروه حوادث/مأموران انتظامی پاسگاه «خرمالو»ی شهرستان هریس یک کیلوگرم طلا و ۱۱ میلیارد و۸۳۰ میلیون ریال چک را به صاحبش بازگرداندند. حسین عبدی، فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر واژگونی خودروی سمند در محور تبریز-اهر، مأموران پاسگاه «خرمالو»ی شهرستان هریس در صحنه حضور یافتند. 
با حضور مأموران در محل تمام مصدومین با آمبولانس به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال داده شدند. بعد از بررسی صحنه تصادف، یک کیف در ۲۰ متری اطراف خودرو پیدا شد که با بررسی محتویات آن مشخص شد مقدار یک کیلوگرم طلا و مبلغ ۱۱ میلیارد و۸۳۰ میلیون ریال چک بانکی در داخل کیف است که پس از صورتجلسه و شناسایی صاحبش، به وی بازگردانده شد. 
فرمانده انتظامی استان با قدردانی از اقدام شایسته و قابل تقدیر مأموران پاسگاه خرمالو گفت: همکاران تلاشگر ما در بخش‌های مختلف انتظامی هدفی جز خدمت به مردم ندارند و امین اموال و دارای عزت‌نفس بالایی هستند.


در جاده تفرش رخ داد
تصادف مرگبار اتوبوس کارگران با کامیون

گروه حوادث/برخورد کامیون با اتوبوس سرویس کارکنان یک کارخانه در استان مرکزی منجر به مرگ 5 مسافر و مصدوم شدن 14 نفر شد. سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۰۶:۳۵ صبح پنجشنبه 22 دی برخورد کامیون با اتوبوس سرویس کارکنان یکی از کارخانجات استان مرکزی در محور تفرش - فرمهین، گردنه نقره کمر اطلاع داده شد. بلافاصله ۲۵ امدادگر در قالب ۸ تیم هلال احمر استان مرکزی همراه با ست نجات و ۶ خودرو آمبولانس در صحنه حضور یافتند. وقتی امدادگران و نیروهای پلیس به محل حادثه رسیدند مشخص شد راننده کامیون به همراه ۴ مسافر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. به گفته سرهنگ شیرانی علت حادثه نقص فنی از سوی اتوبوس اعلام شده است.  


مرگ یک زن و مرد در آتش‌سوزی مغازه موتورسازی

گروه حوادث/آتش‌سوزی 5 مغازه در منطقه چیذر تهران منجر به مرگ یک زن و مرد شد. جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت 4:45 بامداد پنجشنبه یک مورد حادثه آتش‌سوزی واقع در محله چیذر، خیابان چیذری به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. وی با بیان اینکه بلافاصله 4 تیم آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی ازجمله خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند گفت: 5 باب مغازه کنار یکدیگر با سقف شیروانی یک تکه شامل آرایشگاه، سوپرمارکت، موتورسازی و... بودند. در پشت این مغازه‌ها نیز یک مبل‌سازی وجود داشت که در کنار آن ساختمان‌های مسکونی بودند. زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند مشاهده کردند که همه مغازه‌ها تقریباً شعله‌ور است. به دلیل حجم زیاد شعله‌ها، آتش در حال سرایت به مغازه‌های پشتی نیز بود. ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان بلافاصله عملیات را از چند طرف آغاز کردند، ادامه داد: به‌دلیل شدت حرارت و آتش غالب سقف‌ها تخریب یا بشدت خسارت دیده بودند. آتش‌نشانان همزمان با عملیات اطفاء، عملیات جست‌و‌جو را نیز آغاز کردند. 
وی با بیان اینکه مغازه موتورسازی بیشترین خسارت را دیده و کاملاً شعله‌ور بود، ادامه داد: در قسمت انتهای موتورسازی فضایی برای استراحت وجود داشت که یک آقا و خانم جوان در آنجا حضور داشتند و زمانی که آتش‌نشانان به این بخش دسترسی پیدا کردند بلافاصله این افراد را از مغازه خارج کرده و به تأیید عوامل اورژانس مشخص شد هر دو نفر که حدوداً 40 ساله هم بودند جان خود را از دست داده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/19/640914/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها