قایدی و یامگا، آبی‌ها را به مرحله بعدی جام حذفی بردند

2 بال پرواز استقلال


گروه ورزشی/ مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، پنجشنبه با برگزاری 2 بازی به پایان رسید که در یکی از آنها مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر این شهر، برابر صنعت نفت قرار گرفت که این بازی با برتری 2-0 شاگردان فرزاد حسین‌خانی به پایان رسید. در این دیدار، امین کاظمیان (41) و علی تهامی (66) برای کرمانی‌ها گلزنی کردند.
اما در حساس‌ترین بازی این مرحله، استقلال و تراکتور، از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم به میدان رفتند. 2 تیمی که هفته قبل از آن و در هفته پانزدهم لیگ برتر هم بازی کرده بودند که در آن مسابقه سرخپوشان تبریزی به پیروزی 2-1 دست یافتند. در این شرایط، آبی‌پوشان پایتخت به‌دنبال این بودند که باخت قبلی را جبران کنند. در این مسابقه که قضاوت آن را کوپال ناظمی بر عهده داشت، ریکاردو ساپینتو، استقلال را با ترکیب سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، پیمان بابایی، کوین یامگا و امیر ارسلان مطهری به میدان فرستاد تا نسبت به بازی قبل با تراکتور، 3 تغییر در ترکیب اصلی انجام داده باشد. به این ترتیب که مهدی‌پور، بابایی و مطهری، جایگزین زبیر نیک نفس، محمد محبی و مهدی قایدی در ترکیب 11 نفره شدند. پاکو خمز سرمربی تراکتور هم در این بازی، محمدرضا اخباری، هادی محمدی، آرش قادری، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا، صفا هادی، گوستاوو، ریکاردو آلوز، محمد قنبری، محمدرضا عباسی و رضا اسدی را روانه بازی کرد.
این بازی با حملات استقلال آغاز شد و دقیقه 2، پاس رو به عقب آلوز در شرایط بدی به اخباری رسید و نزدیک بود که تراکتور به دردسر بیفتد که اخباری توپ را از ارسلان مطهری روی نقطه پنالتی گرفت. دقیقه 8 هم یامگا در آستانه تک به تک شدن با گلر حریف پس از برخورد با هادی محمدی روی زمین سرنگون شد اما ناظمی اعتقادی به خطا نداشت. دقیقه 13 ضربه ایستگاهی آبی‌ها از پشت محوطه را، مهدی‌پور با شوتی محکم روانه دروازه تراکتور کرد که اخباری با دفعی ناقص توپ را راهی کرنر کرد. دقیقه ۲۲ نیز دومین موقعیت جدی استقلال روی پاس عرضی یامگا ایجاد شد که با فرصت‌سوزی مطهری و ضربه بد او از دست رفت. دقیقه 24 فرصت خوبی برای تراکتور روی پاس در عمق استثنایی آلوز ایجاد و اسدی با حسینی تک به تک شد اما خروج کاپیتان استقلال از دروازه منجر به دفع موقعیت تراکتور شد و در ادامه هم بازی در میانه میدان دنبال شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم و دقیقه 47، بابایی روی پاس فوق‌العاده ارسلان مطهری روی خط شش قدم با دروازه خالی مواجه شد اما در نهایت ضربه خود را در عین ناباوری به بیرون زد. یک دقیقه بعد هم ضربه سر سیلوا روی ارسال کرنر با واکنش اخباری دفع شد. در ادامه بازی، موقعیتی حاصل نشد تا اینکه دقیقه 69 شوت خطرناک مهدی‌پور از روی ضربه ایستگاهی، با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 71 گوستاوو از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ در اختیار حسینی قرار گرفت. استقلال دقیقه 74 اولین تعویضش را انجام داد و قایدی به جای بابایی وارد زمین شد تا استقلال هجومی‌تر شود. دقیقه 77 هم ضربه سر خطرناک هادی از روی سانتر آلوز به شکل خطرناکی از بالای دروازه بیرون رفت. دقیقه 79 شوت خطرناک ارسلان مطهری به کتف مدافع تراکتور برخورد کرد و کادر فنی استقلال معتقد بودند که خطای هند رخ داده است. دقیقه 90 هم محبی به جای حردانی به میدان آمد. دقیقه 92 هم شوت قایدی از روی یک ضربه ایستگاهی در اختیار اخباری قرار گرفت تا بازی در وقت‌های قانونی با تساوی بدون گل خاتمه یابد.
با شروع وقت‌های اضافه و دقیقه ۹۳، آقاجانپور با در اختیار گرفتن توپ و سپس نفوذ به محوطه جریمه، توپ را در اختیار اسدی قرار داد و این بازیکن با ضربه بغل پای نرم، دروازه استقلال را باز کرد تا تراکتور از میزبانش پیش بیفتد. 3 دقیقه بعد، استقلال فرصت جبران داشت که ضربه سر خطرناک مطهری در چند قدمی دروازه به تیر برخورد کرد تا نیمه اول وقت اضافه به سود تراکتور به پایان برسد. با پایان این نیمه و دقیقه 105 محمد حسین زواری و آرمان رمضانی به جای مهدی‌پور و مطهری به میدان آمدند تا استقلال آهنگ تهاجمی‌تری به خود بگیرد. در این شرایط و در نیمه دوم وقت‌های اضافه ورق برگشت و دقیقه 110 پس از فرار تند و تیز قایدی و ورودش به محوطه جریمه، محمدی روی مهاجم آبی‌ها خطا کرد و ناظمی نقطه پنالتی را نشان داد و یامگا هم با یک ضربه مطمئن بازی را به تساوی کشاند. اما این پایان کار نبود. چرا که دقیقه 114 قایدی با خطای قادری در محوطه جریمه روی زمین افتاد و داور برای دومین مرتبه نقطه‌ پنالتی را نشان داد که این موضوع با اعتراض شدید تراکتوری‌ها همراه شد. در ادامه یامگا که دوباره پشت ضربه ایستاده بود، پنالتی اش را زد که این بار اخباری با شیرجه‌ای آن را دفع کرد اما کمک داور به علت جلو آمدن گلر رأی به تکرار ضربه داد که باعث شعله ور شدن خشم تراکتوری‌ها شد و آنها به سمت کمک داور دویدند که این موضوع باعث وقفه چند دقیقه‌ای بازی و اخراج شدن هادی محمدی مدافع تراکتور در دقیقه 119 شد. در ادامه یامگا بار دیگر ضربه پنالتی را زد که وارد دروازه شد اما این بار ناظمی به علت حضور زودهنگام بازیکنان در محوطه جریمه رأی به تکرار داد. در نهایت ضربه سوم یامگا وارد دروازه شد و گل دوم استقلال به ثبت رسید و تراکتور در 6 دقیقه تلف شده باقی مانده هم کاری از پیش نبرد تا این بازی 2-1 به سود آبی‌ها به پایان برسد و این تیم راهی مرحله بعد شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/20/640915/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها