صحبت‌های زنوزی و نصیرزاده با واکنش آبی‌ها همراه شد

بیانیه استقلال: به جای فرافکنی شکست را بپذیرید


قضاوت کوپال ناظمی و کمک‌هایش در بازی استقلال و تراکتور، مورد انتقاد شدید تراکتوری‌ها قرار گرفته و بسیاری از بازیکنان و مربیان این تیم، عملکرد داور را عامل اصلی باخت خود دانستند. برهمین اساس اعلام شد که قرار است باشگاه تراکتور بزودی از تیم داوری بازی شکایت کند. در این میان، محمدرضا زنوزی مالک تراکتور مصاحبه تندی انجام داد و به ورزش سه گفت: «به نظر من این برد را کاملاً به استقلال هدیه دادند. غیرممکن بود که ما بازی را ببریم، چرا که در این صورت تیم استقلال و مدیریت و مربی و همه چیز به هم می‌ریخت. واقعاً برایم عجیب است که در عرض 5 دقیقه، جای برنده و بازنده با دو سوت مسأله‌دار و مشکوک عوض می‌شود. این مسابقه‌ای بود که باید با یک داور بی‌طرف برگزار می‌شد و نه یک داور تهرانی. مدیرعامل (هوشنگ نصیرزاده) خودش کارشناس است و ید طولایی در این زمینه دارد و او هم پنالتی‌ها را تأیید نکرد. اراده آقای کوپال برای پنالتی‌ گرفتن برای استقلال مشکوک بود و من فکر می‌کنم ایشان تمرکزش را گذاشته بود که این کار را حتماً انجام بدهد.»
نصیرزاده درباره اتفاق‌های این بازی عنوان کرد: «اعتراض در ذات فوتبال است. من با افشاریان صحبت کردم. گفتم وقتی شما تیم داوری می‌چینید، نباید برای بازی تهران و تبریز داور تهرانی بگذارید. داور ذخیره از اصفهان آمده بود. در2 بازی با استقلال، 2 گل در جریان بازی زدیم. آنها 2 گل با پنالتی زدند. در صحنه پنالتی اول احساس کردیم توپ را می‌زند و بعد در ادامه قائدی برخورد می‌کند. شکل زمین خوردنش شائبه‌برانگیز بود. درمورد پنالتی دوم؛ قائدی معمولاً به محض کوچک‌ترین برخورد زمین می‌خورد. در مورد تکرارش هم ممکن است شما بگویید دروازه‌بان جلو آمده بود ولی واقعاً داور می‌توانست این کار را نکند.»
این صحبت‌ها با واکنش استقلال مواجه شد و این باشگاه در بیانیه‌ای پاسخ داد: «مدیرعامل باشگاه تراکتور (که در فدراسیون فوتبال هم مسئولیت دارد و این نکته سؤال‌برانگیز است!)، سرمربی، اعضای کادر فنی و برخی از بازیکنان تراکتور دست به طرح ادعاهای نادرست و غیرمنطقی در خصوص داوری این دیدار زدند و مدعی شدند که اشتباهات داوری در نتیجه نهایی مؤثر بوده است. با این حال نظرات کارشناسان شناخته شده و مطرح داوری خلاف این ادعاها را نشان می‌دهد. ضمن اینکه درستی تصمیمات داور در عکس‌ها و تصاویر منتشر شده هم‌ به وضوح مشخص است. بهتر است مسئولان باشگاه تراکتور به جای فرافکنی و ربط دادن یک‌ مسابقه فوتبال به عوامل خارجی و ذهنیت‌های غیرحرفه‌ای و غیرواقعی و راه انداختن هیاهو، شکست را بپذیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/20/640922/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها