شانس صعود تیم‌ملی هندبال با شکست‌ شیلی زیاد شد

امروز؛ مصاف با هموطنان وسلین


مهری رنجبر/ تیم‌ملی هندبال ایران که در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان در گروه A با تیم‌های اسپانیا، شیلی و مونته‌نگرو همگروه است، پنجشنبه‌شب در گام نخست به مصاف شیلی رفت و در دیداری جذاب و نفسگیر از سد حریف گذشت. ملی‌پوشان ایران که با سودای صعود از دور مقدماتی در دومین تجربه جهانی به کراکوف لهستان رفته‌اند، برای تحقق هدف‌شان تنها یک راه داشتند؛ شکست شیلی.
 شاگردان وسلین وویوویچ نیمه اول را ۱۳-۱۱ بردند و در نهایت با اختلاف یک امتیاز و با نتیجه 25-24 اولین برد را رقم زدند. محمد سیاوشی دروازه‌بان تیم‌ملی در این بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.
 او با چند سیو درخشان و دفع ضربات بازیکنان تیم شیلی در آسمان کراکوف درخشید. وسلین که از پیروزی تیمش خوشحال بود، گفت: «بازیکنان من کمی در این بازی عصبی بودند. آنها می‌توانستند بازی بهتری به نمایش بگذارند. واقعاً خوشحالم و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی می‌افتد.» سرمربی مونته‌نگرویی ایران، امروز باید تیمش را مقابل تیم‌ملی کشورش کوچ کند. تیم‌ملی با برتری مقابل شیلی گام بزرگی برای صعود برداشت و از ساعت 20:30 امشب برای قطعی کردن صعودش به دور دوم مسابقات قهرمانی جهان، جدال سختی با مونته‌نگرو دارد؛ دیداری که برای وسلین حیثیتی است و اهمیت زیادی دارد: «من حالا سرمربی تیم‌ملی ایران هستم و برایم خیلی مهم است که بتوانم این بازی را ببرم.» 
مونته‌نگرو پدیده هندبال اروپا است که در شب اول رقابت‌ها با‌ وجود باخت مقابل تیم قدرتمند اسپانیا، اما حریف دست‌وپا بسته‌ای نبود.» باید دید مرد مونته‌نگرویی بعد از آنالیز، برای مهار تیم کشورش چه برنامه‌ای را به شاگردان ایرانی‌اش می‌دهد. علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال که برای همراهی تیم‌ملی به کراکوف رفته است، شکست شیلی را عیدی ملی‌پوشان به مردم ایران می‌داند. او ‌به خبرنگار «ایران» می‌گوید:«بازی خیلی سختی بود. به هر حال شیلی تجربه چند دوره حضور در قهرمانی جهان را داشت. خوشحالم در شب مبارک تولد حضرت فاطمه زهرا(س) ملی‌پوشان از جان مایه گذاشتند و با پیروزی دل مردم عزیز ایران را ‌شاد کردند. با این برد کارمان برای صعود راحت شد. از سویی وقتی اسم محمد سیاوشی به‌عنوان بهترین بازیکن اعلام شد، احساس غرور کردیم.» 
رئیس فدراسیون هندبال البته می‌داند امشب کار تیمش مقابل مونته‌نگرو سخت‌تر است: «بچه‌ها در بازی دوم کار سخت‌تری دارند. ما بازی مونته‌نگرو و اسپانیا را تماشا کردیم و متوجه شدیم مونته‌نگرو تیم آماده‌ای است و پا‌به‌پای اسپانیا پیش رفت. بنابراین مقابل مونته‌نگرو و اسپانیا کار سختی داریم. البته تیم ایران با برد شیلی تا حدود زیادی راه صعود را رفته است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، تیم ما با سومی گروه به دور دوم رقابت‌های قهرمانی جهان صعود می‌کند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/21/640928/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها