ساعت 16 امروز؛ یونایتد-سیتی در لیگ برتر انگلیس

دربی غول‌ها منچستر در تئاتر رؤیاها


گروه ورزشی/ از ساعت 16 امروز هفته بیستم لیگ برتر انگلیس با دربی منچستر در ورزشگاه اولدترافورد آغاز خواهد شد. منچستریونایتد که این روزها وضعیت بهتری پیدا کرده به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت که در پی کاهش فاصله با صدر جدول خواهد بود. منچستریونایتد امیدوار است در این مسابقه لیگ برتری انتقام شکست 6 بر 3 اوایل مهر مقابل سیتی در ورزشگاه اتحاد را بگیرد. آن باخت البته برای یونایتد خوش‌یمن بود و اریک تن هاخ سرمربی شیاطین سرخ تیمش را به فرم فوق‌العاده‌ای رساند؛ آنها از 18 مسابقه رسمی فقط یکی را باختند-3 بر یک مقابل استون‌ویلا در اوایل آبان- و هر شش مسابقه خود بعد از تعطیلات جام جهانی را برده‌اند. این تیم در آخرین بازی خود هم 3 بر صفر چارلتون اتلتیک را برد و به نیمه‌نهایی جام اتحادیه انگلیس صعود کرد. مربی هلندی از 27 بازی به‌عنوان مربی شیاطین سرخ 20 برد داشته که بهترین آمار در تاریخ باشگاه است. او امید را به تئاتر رؤیاها بازگردانده و موفقیت در جام‌های داخلی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای این تیم آرزویی کاملاً دست‌یافتنی است. یونایتد در حال حاضر با 35 امتیاز در رده چهارم لیگ برتر قرار دارد و با نیوکاسل رده سومی هم امتیاز است. اما فرم عالی یونایتد در بازی امروز محکی جدی می‌خورد چون سیتی سه دربی آخر را با نتیجه مجموع 12 بر 4 برده است. در سمت مقابل مروری بر نتایج منچسترسیتی نشان می‌دهد تیم پپ گواردیولا حال و روز نسبتاً خوبی دارد، ولی وقتی با خودشان مقایسه می‌شوند ماجرا فرق می‌کند. منچسترسیتی که مدافع عنوان قهرمانی است حالا به‌دنبال آرسنال افتاده و 5 امتیاز از توپچی‌ها عقب است. از طرفی خطر منچستریونایتد و حتی نیوکاسل آنها را تهدید می‌کند. گواردیولا نمی‌خواهد کاخی را که ساخته شیاطین‌سرخ خراب کنند. سیتی همواره در زمان حضور گواردیولا تیم اول شهر منچستر بوده و هواداران آبی‌آسمانی رؤیای 2 یا 3 دهه قبل‌شان را دارند زندگی می‌کنند. با وجود این دربی بازی‌ای نیست که بتوان آن را پیش‌بینی کرد؛ زمانی 6 گل به شیاطین‌سرخ می‌زنند و زمانی می‌شود که ممکن است در اوج این بازی بزرگ را واگذار کنند. توقف مقابل یونایتد می‌تواند یک سکته برای سیتیزن‌ها باشد، در حالی که هفته قبل به آرسنال نزدیک‌تر شده‌اند. پپ نمی‌خواهد این فرصت بزرگ برای دوباره تبدیل شدن به مدعی نخست قهرمانی را از دست بدهد.
مصدومان و محرومان
اکسل توانزبه و جیدن سانچو غایبان قطعی منچستریونایتد هستند. احتمال نرسیدن دیوگو دالو هم وجو دارد. روبن دیاس مدافع کلیدی منچسترسیتی هم احتمالاً به دربی نخواهد رسید. اگر این بازیکن 28 ساله آماده شود، کایل واکر به دفاع راست بر می‌گردد و ناتان آکه هم ممکن است برای دفاع چپ به ژوائو کانسلو و سرخیو گومس ترجیح داده شود.
آخرین مسابقه
اکتبر 2022 دیدار رفت فصل جاری در ورزشگاه اتحاد تماشایی و پرگل بود که با برتری 6-2 منچسترسیتی مقابل منچستریونایتد خاتمه یافت. برای سیتی در آن دیدار هالند و فودن هت‌تریک کردند. آنتونی و مارسیال (2 مرتبه) هم گل‌های یونایتد را زدند.
آمار
 در 188 دربی منچستر، سیتیزن‌ها موفق شده‌اند در 58 بازی برنده از زمین خارج شوند و شیاطین‌سرخ 77 بازی را برده‌اند. 53 بازی بین این دو تیم هم مساوی شد.
 اولین دربی منچستر سال 1881 یعنی 141 سال و چند ماه قبل برگزار شد. در آن دیدار که نام منچستریونایتد «نیوتون هیت» بود و نام منچسترسیتی «سنت‌مارک»، نیوتون هیت یا منچستریونایتد موفق شد حریفش را با نتیجه 3-0 شکست دهد.
 در 51 دیدار لیگ برتری بین منچسترسیتی و منچستریونایتد، آبی‌ها 18 برد و قرمزها 24 برد کسب کرده‌اند و 9 بازی مساوی شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/21/640933/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها