تجربه روزهای سرد و برفی‌ در پایتخت

تهران با برف غافلگیر نشد!


گروه اجتماعی/ تهران روز چهارشنبه در حالی سردترین روز سال را پشت‌سر گذاشت که برف، چهره خیابان‌هایش را سفید کرد و بالاخره فضای یک زمستان واقعی برای تهران‌نشین‌ها رقم خورد و تا امروز ادامه دارد. برخلاف همیشه که برف نه‌تنها مردم که مدیران شهری را هم غافلگیر کرد، امسال اما با اعلام دقیق هواشناسی خبری از غافلگیری نبود و مشکل جدی در ترافیک خودروها یا مسدود شدن معابر اصلی و گرفتاری شهروندان در تهران گزارش نشده است. آنچه تجربه شده سطحی از ترافیک معمول است که در روزهای برفی و بارانی طبیعی به‌نظر می‌رسد. سازمان هواشناسی اعلام کرده است که بارش‌ها تا امروز ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی جدیدی هم از روز شنبه وارد تهران خواهد شد. با اینکه کیفیت هوای تهران ساعاتی در روز جمعه پاک شد اما پیش‌بینی شده امروز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود که عمده دلیلش پایداری هوای سرد و عدم وزش باد مؤثر است. در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای منفی 4 و حداکثر دمای 4 درجه سانتیگراد و برای روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه وزش باد و بارش با حداقل دمای منفی 3 و حداکثر دمای 1درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تا کنون 153 روز هوای قابل قبول، 116 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و تنها دو روز هوای پاک را تجربه کردند. در این بازه زمانی در سال قبل تهرانی‌ها ۲۰۳ روز هوای قابل قبول، ۸۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، دو روز هوای پاک و شش روز هوای ناسالم را تجربه کرده بودند.
 مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر آمادگی ۱۰۰ درصدی عوامل خدمات شهری در سطح شهر تهران برای بارش‌ روزهای آینده گفت: «دعا کنیم برف بیاید و ما هم خادمین خوبی برای مردم باشیم.»علیرضا جعفری با تأکید بر آماده‌باش نیروهای خدمات شهری برای بارش‌ روزهای آینده در تهران به ایسنا گفته بود که همکاران در سطح مناطق ۲۲گانه در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.همچنین ماشین‌آلات برف‌روبی در آماده‌باش کامل قرار دارند و دپوی شن و نمک نیز در سطح شهر شارژ شده است. در مناطق شمالی هم با توجه به احتمال بارش بیشتر آمادگی مناسبی برای بازگشایی معابر اصلی ایجاد و ماشین‌آلات مناسب آماده شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8103/22/640941/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها