سایت اینترنتی جاده ابریشم برای پخش موادمخدر در نیویورک




گروه شوک: طراح وب‌سایتی به نام جاده ابریشم که برای خود فروشگاه اینترنتی جهت فروش موادمخدر به راه انداخته بود دستگیر و پس از محاکمه به حبس ابد محکوم شد.
«راس اولبریک» جمعه گذشته به جرم راه‌اندازی این وب‌سایت در نیویورک محکوم شده است.
راس توانسته بود طی سه سال گذشته از طریق این وب‌سایت‌از مشتریان خود بابت فروش موادمخدر مبلغ 200 میلیون دلار پول به چنگ آورد. دادستان پرونده راس را به جرم تجارت موادمخدر و پولشویی محکوم کرده است. وب سایت راس پس از رسوایی صاحب آن در سال 2013 مسدود شده است.
این مجرم 31 ساله فعالیت سایت خود را از سال 2010 آغاز کرده بود که در سال 2011 میلادی به جرم فروش موادمخدر بازداشت شد و جمعه گذشته پس از گذشت پنج سال دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرد.
نام سایت از جاده تاریخی ابریشم گرفته شده که زمانی مسیر تجاری بزرگ بین اروپا و آسیا بوده است. اسناد اف‌بی‌آی نشان می‌دهد ظرف سه سال این سایت حدود یک میلیون کاربر داشته است.
قاضی کاترین فارست می‌گوید: راس بهتر از هر فرد دیگری موادمخدر را در این سایت به فروش می‌رساند و برای کارهای خود بخوبی برنامه‌ریزی کرده بود.
قاضی می‌گوید کاربران از طریق این سایت موادمخدری چون هروئین، LSD و کوکائین را خریداری می‌کردند. شش تن از مشتریان راس بر اثر استفاده بیش از حد مواد نیز جان سپرده‌اند.

 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/12/312144/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها