1500 کیلومتر بزرگراه امسال در کشور ساخته می‌شود



همه مسیرهای ساحل خزر تا خراسان رضوی، به سمت تهران در 4 سال آینده به اتمام می‌رسد.
در کل کشور یک هزار و 500 کیلومتر بزرگراه هدف‌گذاری شده که امسال در ردیف بودجه برای آن یک هزار و 600 میلیارد تومان اختصاص یافته و مهم‌ترین طرح بزرگراه فیروزکوه - قائمشهر بوده که بخشی از این مسیر در حال اجراست.
«خیرالله خادمی»، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه در کل کشور نیاز به 30 هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی و35 هزار کیلومتر جاده شریانی است، اظهار داشت: 75 تا 80 درصد ترافیک کشور در این مسیرها بوده و هم‌اکنون برای 28هزار کیلومتر آن مصوبه گرفته شده که 15 هزار کیلومتر به صورت بزرگراهی یا آزادراهی به اتمام رسیده و 13 هزار کیلومتر نیز در حال انجام است.  خادمی با اشاره به اجرای طرح تکمیل بزرگراه ساحلی شمال کشور گفت: تکمیل این بزرگراه، استان‌های شمالی وخراسان‌ شمالی و رضوی را به مرکز کشور متصل می‌کند. با توجه به ظرفیت بالای جمعیتی و مسیر گردشگری و زیارتی مشهد مقدس، این بزرگراه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.



پایان چین اول چای بهاره و باقی ماندن مطالبات چایکاران
چین اول برداشت برگ سبز چای به پایان رسیده، اما هنوز بهای محصول برداشت شده چایکاران پرداخت نشده است. «ایرج هوسمی»، رئیس اتحادیه چایکاران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: در چین اول برداشت برگ سبز چای بهاره که از اردیبهشت‌ آغاز شد و تا روزهای ابتدایی خرداد‌ ادامه داشت، 32 هزار تن برگ سبز برداشت و خریداری شده که نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش تولید داشته‌ایم. وی با بیان اینکه با‌وجود پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش تولید برگ سبز چای، خشکسالی سال گذشته باغ‌ها باعث به ثمر ننشستن برگ سبز چای شد، افزود: با‌وجود اتمام فصل برداشت چای در چین اول، هنوز بهای محصول خریداری شده چایکاران به آنها پرداخت نشده که البته مسئولان سازمان چای به‌دنبال تأمین اعتبار برای پرداخت مطالبات تولید‌کنندگان هستند. سال گذشته پولی بابت اجرای عملیات به‌ زراعی باغ‌ها به چایکاران پرداخت نشد که همین عامل سبب شد چایکاران باغ‌های خود را نتوانند هرس کنند و این کاهش تولید اتفاق بیفتد، اما اگر بارش‌ها و شرایط اقلیمی مناسب در ادامه‌ برداشت برگ سبز چای تا مهرماه ادامه داشته باشد می‌توانیم نسبت به بهبود وضعیت تولید این محصول امیدوار باشیم.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/14/312152/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها