آخرین وضعیت پیشروی هوای غبارآلود در آسمان ایران







با هجوم ریزگردها به آسمان قزوین، وضعیت هوای این استان به مرز خطرناک رسید.  پدیده گرد و غبار از دو روز گذشته آسمان استان قزوین را فرا گرفته و لحظه به لحظه با افزایش غلظت آن، آلودگی هوای این شهر را به مرز خطرناک رساند به نحوی که خروج افراد کهنسال و بیماران قلبی از خانه‌ها غیر ممکن شد. این وضعیت تا چند روز آینده نیز ادامه دارد.
در همین حال « محمدرضا رحمن‌نیا»، سرپرست گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی گلستان از تداوم دمای بالای 40 درجه در شهرهای مختلف استان تا روز سه‌شنبه خبر داد. روند صعودی دمای هوا در یک هفته اخیر سبب شده تا بسیاری از شهروندان گلستانی از وسایل سرمایشی استفاده کنند و نیز اوقات فراغت خود را در پارک‌های جنگلی، دامنه کوه‌ها یا در سواحل این استان بگذرانند. افزایش دما و گرم شدن زودهنگام هوا در شرایط خشکسالی و بحران کمبود منابع آبی، شرایط تأمین آب حتی در بخش شرب گلستان را روز به روز سخت‌تر می‌کند.
وضعیت ریزگردها در برخی از استانها چون البرز، ایلام، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،  کردستان، کرمانشاه، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اصفهان دیروز به حد هشدار رسید که مسئولان مربوطه خواستار توجه مردم به ویژه بیماران به این مسأله شدند
همچنین براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، مرکز، سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود. همچنین در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب غرب و غرب کشور پدیده گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط از اواخر امروز و فردا در مناطق شرق و جنوب شرق کشور دور از انتظار نخواهد بود. در روز دوشنبه، دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. در روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق کشور روند نسبی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه در سواحل خزر کاهش نسبی دما ولی در سایر مناطق افزایش نسبی دما ادامه خواهد یافت.




 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/14/312153/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها