گوناگون





ممنوعیت پرورش ماهی حاوی ماده سرطانزا در قزوین
 کلیه ماهی‌های یکی از مراکز پرورش ماهی استان قزوین به‌دلیل استفاده از ماده سرطانزای «مالاشیت گرین» معدوم شدند.
به گزارش مهر، «عیسی غیاث یزدی»، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در این باره اظهار داشت: مصرف «مالاشیت گرین» به دلیل  اثرات سرطانزایی و جهش زایی و همچنین عدم دفع آن از بافت ماهی، ۲ دهه است که در بسیاری از نقاط دنیا ممنوع شده است.
وی در خصوص استفاده از این دارو در کشور گفت: در ایران استفاده از این ماده شیمیایی ممنوع است، اما با وجود آن مالاشیت گرین در برخی مزارع پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در همین راستا برای جلوگیری و رصد میزان استفاده از این ماده سرطانزا، اداره دامپزشکی قزوین اقدام به نمونه برداری از کلیه مراکز تولید و پرورش آبزیان کرد که متأسفانه پس از انجام آزمایشات مربوطه شواهدی مبنی بر استفاده یکی از آبزی پروران، از این ماده سمی یافت شد.


برکناری شهردار اصفهان
 اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با 14 رأی مخالف و 7 رأی موافق «سیدمرتضی سقائیان‌نژاد»، شهردار اصفهان را از کار برکنار کردند.
به گزارش ایسنا، سقائیان‌نژاد در جلسه علنی دیروز (شنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان استیضاح شد. این استیضاح در حالی صورت گرفت که پاسخ وی به 2 سؤال هفته گذشته اعضا درخصوص متروی اصفهان و انتخاب عنوان مدیرکلی برای رئیس دفتر شهردار، نتوانست شورایی‌ها را قانع کند.
ë «بوژ مهرانی» سرپرست شهرداری اصفهان شد
«بوژ مهرانی»، مدیر امور مالی و ذی‌حساب شهرداری اصفهان به عنوان سرپرست شهرداری اصفهان توسط اعضای شورای شهر انتخاب شد. «رضا امینی»، رئیس شورای شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه پیش از این احتمال برکناری شهردار را محتمل می‌دانستم، گزینه‌هایی برای سرپرستی شهرداری در نظر داشتم و به نظر من بوژ مهرانی بهترین گزینه برای سرپرستی شهرداری اصفهان است. پس از استعفای مهندس جوادی در سال 82، این دومین باری است که شهرداری اصفهان توسط سرپرست اداره می‌شود.


برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرش دستباف در قم
 قم - خبرنگارایران کارگاه‌های آموزشی فرش دستباف از سوی اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار می‌شود.
این دوره‌های آموزشی که شامل کارگاه‌های آموزش تجار فرش وتجارت الکترونیک، آموزش طراحی نقشه فرش با نرم افزار درسطح مقدماتی، آموزش طراحی نقشه فرش با نرم افزار در سطح پیشرفته، 3 دوره آموزش واشتغال بافندگان فرش دستباف(اتحادیه روستایی) و 3 دوره آموزش و اشتغال بافندگان فرش دستباف است، در شهر قم برگزار می‌شود.  گفتنی است، در این ارتباط یک دوره آموزش و اشتغال بافندگان فرش دستباف با شرکت 40 نفر به صورت تئوری و عملی در روستای «خدیجه خاتون» استان قم برگزار شد.


ساخت نخستین بیمارستان فوق تخصصی درگلستان
 گرگان- خبرنگار«ایران» نخستین بیمارستان فوق تخصصی با سرمایه‌گذاری 32 گلستانی ساخته شد تا 56 تخت مجهز بیمارستانی به ظرفیت درمانی این استان اضافه شود.
سرمایه‌گذاران گلستانی با دارایی‌های شخصی و تسهیلات بانکی، 25 میلیارد تومان سرمایه گذاشتند و توانستند در مدت 38 ماه یکی از مجهزترین و کامل‌ترین بیمارستان‌های فوق تخصصی قلب را برای همشهریان خود در این استان بسازند؛ تا از زحمت سفرهای درمانی دور و نزدیک آنان بکاهند. این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس قلب، درمانگاه‌های فوق تخصصی، بخش آنژیوگرافی، سی سی یو، آی سی یو و اتاق‌های جراحی قلب باز است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/14/312156/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها