خبر

با حکم رئیس جمهوری رئیس سازمان نصر منصوب شد





رئیس جمهوری در حکمی ناصر علی سعادت را به عنوان «رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور» منصوب کرد.   به گزارش «ایران»، در متن این حکم آمده است که جناب آقای مهندس ناصر علی سعادت در اجرای ماده (66) آیین نامه مواد(2) و(17) قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه‌ای مصوب 21/4/1383 هیأت محترم وزیران و بنا به پیشنهاد معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به موجب این حکم برای مدت سه سال به عنوان «رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور» منصوب می‌شوید.توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانونمداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.


گزارش رویترز از حملات سایبری امریکا
 به ایران و کره شمالی
امریکا همزمان با حملات سایبری سال ۲۰۱۰ به ایران و با کمک ویروس استاکس نت، حملات گسترده دیگری را نیز با استفاده از نسخه آپدیت شده همین ویروس به تأسیسات هسته‌ای کره شمالی انجام داده بود که ناکام ماند.به گزارش مهر، در سال‌های اخیر، جنگ نامرئی بین کشورهای مختلف آغاز شده که به حملات سایبری و مختل شدن فعالیت سایت ها، سازمان‌ها یا تأسیسات هسته‌ای منجر شده است.رویترز  در خبری نوشت: «تأسیسات هسته‌ای ایران تنها سایتی نیست که توجه امریکایی‌ها را به خود جلب کرده بلکه اخبار منتشر شده، نشان می‌دهد که امریکا با استفاده از ویروس استاکس نت به تأسیسات هسته‌ای کره شمالی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی (پنج سال گذشته) نیز حمله کرده بود که این حملات سایبری ناکام ماند. دولت امریکا با استفاده از ویروس استاکس نت و همزمان با حمله سایبری به ایران در سال ۲۰۱۰ با نسخه دیگری از همین ویروس تأسیسات هسته‌ای کره شمالی را مورد هدف قرار داده بود که ناکام ماند.سازندگان ویروس Stuxnet، ویروسی را برنامه نویسی کرده بودند که به محض روبه‌رو شدن با تنظیمات کره‌ای زبان یک دستگاه آلوده یا دارای باگ امنیتی، فعال می‌شد. رویترز این حمله را بسیار شبیه به حمله‌ای می‌داند که به تأسیسات هسته‌ای ایران صورت گرفته بود.

 

 



نوبرانه

لپ تاپ لنوو مجهز به دوربین سه بعدی  در راه بازار
لنوو از محصولات جدید خود رونمایی کرده که از قابلیت‌هایی مانند دوربینی سه بعدی و قیمتی مناسب برخوردار بوده و می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای طرفداران این محصول باشد.به گزارش مهر،  این محصولات جدید۴۱ Z و ۵۱ Z نام دارند. لپ تاپ۵۱ Z از دوربین سه بعدی RealSense اینتل برخوردار بوده و تراکم پیکسلی آن نیز در حدود  ۱۰۸۰ P است و گفته می‌شود دوربین این سیستم همانند چشم انسان بوده و قابلیت ثبت، تشخیص و شناسایی اجسام مختلف را برخوردار است.این دوربین به کاربرانش اجازه می‌دهد تا اجسام مختلف را همانند اشیای سه بعدی اسکن کرده و سپس آن را پرینت گرفته و در اختیار داشته باشند. بازی‌های سه بعدی و ژست‌های حرکتی برای کنترل لپ تاپ از دیگر قابلیت‌ها و مزیت‌های این محصولات جدید است.گفتنی است این محصولات در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز از اواسط ماه ژوئن از طریق سایت شرکت در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. قیمت احتمالی۴۱ Z حدود ۴۹۹ دلار و دیگری در حدود ۵۹۹ دلار اعلام شده است.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/19/312165/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها