گزیده




شروع قسط از زیر یک میلیون تومان
پرداخت اقساط وام ۸۰ میلیونی مسکن پلکانی می‌شود
در دستورالعملی که بانک مسکن برای تأیید پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده روشی پیش‌بینی شده تا خانه اولی‌ها راحت‌تر بتوانند اقساط خود را بازپرداخت کنند. به گزارش فارس،‌ در روش پلکانی متقاضیان در سال اول به مراتب آسان‌تر بازپرداخت اقساط را انجام می‌دهند و در سال‌های بعد با افزایش درآمد و افزایش میزان اقساط، خود را با شرایط وقف داده و بازپرداخت اقساط را راحت‌تر می‌دهند.  در روش ثابت تعیین شده و مصوب بانک مرکزی دوره بازپرداخت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی‌ها، حداکثر 12 سال خواهد بود بنابراین در این روش شاید سال‌های نخست بازپرداخت اقساط تا حدودی سخت و دشوار باشد اما در ادامه و در سال‌های سوم به بعد با افزایش درآمد و حقوق این متقاضیان بازپرداخت آن نیز به مراتب آسان‌تر از سال اول خواهد بود.  همچنین در دستورالعملی که بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده این گونه است که وام 80 میلیونی خرید مسکن برای خرید واحدهای مسکونی نوساز پرداخت خواهد شد.



کاهش تأخیر پروازها با آیین نامه حقوق مسافر
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه نواقص آیین‌نامه حقوق مسافر تا ۶ ماه دیگر برطرف می‌شود، گفت: از زمان اجرایی شدن آیین‌نامه حقوق مسافر تأخیرهای بالای ۴ ساعت با کاهش چشمگیری مواجه بوده است. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری علیرضا جهانگیریان  از مدیران حراست شرکت‌های هواپیمایی خواست تا در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، در اجرای دقیق آیین‌نامه حقوق مسافر با مشارکت و تعامل حداکثری گام بردارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر را گامی در راستای صیانت از حقوق مسافر دانست و گفت: سالانه ۱۷ میلیون مسافر از طریق بخش هوایی جابه جا می‌شود و کسب رضایت این تعداد مخاطب ‌دستاورد ارزشمندی برای جامعه صنعت هوانوردی خواهد بود. وی بابیان اینکه آیین‌نامه حقوق مسافر نسخه‌ اولیه‌ای است که با اجرایی شدن آن تا 6 ماه آینده با همکاری شرکت‌های هواپیمایی نواقص احتمالی آن شناسایی و نسبت به رفع و تکمیل آن اقدام خواهد شد، بیان کرد: به منظور حفاظت از حق و حقوق مسافر از اجرای صحیح و دقیق این آیین‌نامه اطمینان یافته و چنانچه افرادی با سوء نیت قصد اختلال در اجرای این آیین‌نامه را دارند، برخورد لازم صورت می‌گیرد.



قیمت نفت یک شبه 3 دلار افزایش یافت
قیمت نفت در آخرین روز معاملات جهانی به علت کاهش تعداد دکل‌های نفتی امریکا و بمبگذاری در مسجد شیعیان عربستان، یکشبه 3 دلار بالا رفت و 56/65 دلار در هر بشکه فروخته شد. به گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی تقریباً 5 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در یک و نیم ماه گذشته به شمار می‌رود. از عوامل این افزایش، ثابت ماندن ارزش دلار و کاهش بیش از انتظار تعداد دکل‌های نفتی امریکا عنوان شده است که حجم معاملات را بالا برد. قیمت نفت خام امریکا نزدیک به 4دلار بالا رفت درحالی‌که تنها یک روز پیش از آن به پایین‌ترین رقم در یک ماه گذشته رسیده بود. با‌وجود پیش‌بینی‌ها در مورد افزایش تعداد دکل‌های نفتی امریکا، تعداد سکوهای حفاری این کشور در هفته گذشته بیشترین کاهش طی 4هفته گذشته را رقم زد. تعداد کمتر این دکل‌ها، به طور بالقوه نشان از کاهش تولید دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/6/312167/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها