گزیده اخبار





گروگانگیری خونین در بلوچستان پاکستان
بر اثر گروگانگیری و حمله به مسافران دو اتوبوس در منطقه «مستونگ» در ایالت بلوچستان پاکستان، ۲۰ نفر کشته شدند. سرفراز بگتی، وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان گفت: 15 تا 20 تروریست‌ دو اتوبوس حامل نزدیک به 80 مسافر را به مقصد کراچی از روستای پشین در منطقه مستونگ به گروگان گرفتند و پس از مدتی 20 نفر از آنها را به قتل رساندند.وی تأکید کرد: نیروی امنیتی پاکستان در حال جنگ با تروریست‌هاست و در صورت نیاز ارتش این کشور نیز وارد درگیری‌ها خواهد شد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما گروه‌ تروریستی موسوم به «جندالله» چندی پیش در حمله‌ به اتوبوس شیعیان در شهر کراچی 43 نفر را به شهادت رساند که تصور می‌شود این گروه مسئول حمله تروریستی اخیر باشد.نواز شریف،
نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن حمله تروریستی به دو اتوبوس در ایالت بلوچستان این کشور، گزارش کامل این حادثه امنیتی را از دولت ایالتی خواسته است.صدها پاکستانی پشتون تبار نیز در اعتراض به کشته شدن 20 همتبار خود دست به تظاهرات زده و از دفن جان باختگان خودداری کردند. آنها با قراردادن 16 تابوت  مقابل دفتر استاندار بلوچستان در شهر کویته اعتراض خود را به ناامنی در این استان نشان دادند.الله داد، رهبر پشتون تباران به آسوشیتدپرس گفت:
حمله کنندگان، مسافران را به خط کردند و اجازه دادند بلوچ تباران بگریزند، سپس پشتون‌ها را به رگبار بستند.
دفاع شیخ الازهر از دیدار  با سیاستمدار نژادپرست فرانسه
احمد الطیب، شیخ الازهر از دیدار خود با مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه دفاع کرد و گفت که این فرصتی برای نشان دادن «چهره واقعی اسلام» بود.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیخ الازهر مصر روز پنجشنبه در جریان سفر مارین لوپن به قاهره با وی دیدار کرد و نگرانی خود را از مواضع خصمانه حزب وی در قبال اسلام و مسلمانان بیان کرد. الازهر در بیانیه‌ای گفت: احمد الطیب از رئیس جبهه ملی فرانسه در جریان مذاکراتشان خواست که مواضع خود را بازنگری کرده و آنها را اصلاح کند.در بیانیه الازهر آمده که احمد الطیب از لوپن خواسته است تا با اسلام هراسی در کشورهای غربی مقابله کند. لوپن همچنین بر حق مسلمانان فرانسه برای انجام اعمال مذهبی و استفاده از آزادی کامل تأکید کرد. وی در پیامی توئیتری گفت: در قاهره با عالی‌ترین مقام سنی دیدار کردم و توافق زیادی روی مبارزه با افراط گرایی وجود داشت.
18 زخمی در انفجار دو بمب در فیلیپین
پلیس فیلیپین از دو انفجار در شهر «جولو» در جنوب این کشور خبر داد و اعلام کرد، در این انفجارها دست کم 18 نفر از جمله سه کودک و نوجوان زخمی شده‌اند.به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه فیل استار، نیروهای امنیتی فیلیپین پیگیری برای شناسایی عوامل این انفجارها را که یکی در نزدیکی یک مسجد مقابل ایستگاه پلیس شهر «جولو» در استان «سولو» و دیگری چند دقیقه بعد با چند متر فاصله از محل انفجار نخست روی داد، آغاز کرده‌اند.به عقیده مقامات امنیتی فیلیپین، گروه تروریستی ابوسیاف برای انتقام از کشته شدن «مینداس ماندا» یکی از رهبران خود در هفته گذشته، این انفجارها را برنامه ریزی کرده است.
هند یک کبوتر جاسوس را  به دام انداخت
پلیس هندوستان اعلام کرد، یک کبوتر را که برای پاکستان جاسوسی می‌کرده در منطقه مرز بین دو کشور به دام انداخته است.
به گزارش شبکه خبری بی‌.‌بی‌.سی، این کبوتر ظاهراً یک پیام مهر و موم شده به همراه داشته که به اردو نوشته شده بود. همچنین داخل این پیام یک شماره تلفن مخصوص پاکستان بود. این کبوتر توسط یک پسر 14 ساله در منطقه مرزی پاکستان- هندوستان گرفته شده است.این نخستین بار نیست که یک پرنده در مناطق مورد مناقشه به عنوان جاسوس گرفته می‌شود. در مصر نیز سال 2006  یک لک‌لک که زیر پرهایش یک وسیله عجیب وصل شده بود گرفته شد. سال گذشته میلادی هم دولت چین شکم 10 هزار کبوتر را از بیم حمل بمب توسط این پرندگان مورد بررسی قرار داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/20/312179/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها