اروپا

89 سیاستمدار اروپا که حق ورود به روسیه را ندارند






مارک روته، نخست‌وزیر هلند در کنفرانس خبری هفتگی‌اش گفت مسکو در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر سر کریمه و اوکراین، فهرست اسامی 89 سیاستمدار اتحادیه اروپا را که از ورود به این کشور منع شده‌اند، منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه هلند، صحت این نامه را تصدیق کرد و گفت: مسکو درخواست کرده این فهرست علنی نشود. روته گفت: مسکو این فهرست را در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا و ممنوعیت سفر مقامات روسیه به کشورهای این اتحادیه به دلیل الحاق کریمه در سال گذشته و نیز اتهام این کشور در مداخله نظامی در شرق اوکراین تهیه کرده است. بنا بر گزارش یکی از سخنگویان خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بروکسل، روسیه در ماه‌های گذشته از ورود تعدادی از سیاستمداران اروپایی به خاک این کشور ممانعت کرده است اما تاکنون از ارائه فهرستی از مقامات تحت تحریم خودداری کرده بود. این فهرست شامل نام‌های دو نفر نماینده پارلمان هلند و یک نماینده هلندی در پارلمان اتحادیه اروپا است. در این فهرست نام گای ورهوفستات نخست‌وزیر سابق بلژیک و رئیس گروه لیبرال‌ها در پارلمان اروپا به چشم می‌خورد. شبکه تلویزیونی YLE فنلاند نیز اعلام کرد که هایدا هاوتلا نماینده حزب سبز فنلاند نیز در این فهرست قرار دارد.
نگرانی پوتین از گلوله باران مناطق شرق اوکراین
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از گلوله باران مکرر مناطق مورد مناقشه در شرق اوکراین به وسیله نیروهای کی یف ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین در این گفت‌وگو، گلوله باران مکرر مناطق مسکونی در شرق اوکراین به وسیله نیروهای نظامی این کشور که منجر به کشته شدن شماری از ساکنان این مناطق شده را نگران‌کننده خواند. در این تماس تلفنی اهمیت خروج تسلیحات سنگین از خطوط حائل در شرق اوکراین به وسیله طرف‌های درگیر، تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا و نیز ایجاد محدوده‌های غیرنظامی در این منطقه مورد تأکید قرار گرفت. پوتین، مرکل و اولاند توافق کردند به تماس‌های خود در مورد مسأله اوکراین در آینده ادامه دهند.
نامزدی ساکاشویلی برای فرمانداری منطقه اودسای اوکراین
وزیران کابینه اوکراین، رئیس‌جمهوری سابق و فراری گرجستان را که در فهرست بین‌المللی افراد تحت پیگرد قرار دارد، به عنوان نامزد فرماندار منطقه ساحلی «اودسای» اوکراین معرفی کردند. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه راشاتودی، «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین با «میخائیل ساکاشویلی»، رئیس‌جمهوری فراری و سابق گرجستان دیدار کرد تا کاندیداتوری وی را به عنوان فرماندار منطقه «اودسای» اوکراین رسماً تأیید کند. ساکاشویلی شهروندی اوکراین را به دست آورده است.


تجمع در نروژ برای به رسمیت شناختن فلسطین
صدها فعال سیاسی و طرفدار طرح تشکیل کشور فلسطین با تجمع مقابل ساختمان پارلمان نروژ در اسلو از دولت این کشور خواستند فوراً کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، در این تجمع تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی، 40 مؤسسه و سازمان دولتی نروژ، مسئولان پارلمان و مردم این کشور، در کنار عمر الحوارنی، سفیر فلسطین در این کشور حضور داشتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/20/312184/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها