دریچه









در نشست خبری گروه موسیقی پالت بیان شد
جوانان دهه 60 و 70 حرف خود را با موسیقی بیان می‌کنند
گروه موسیقی پالت که خود را در چارچوب هیچ ژانر موسیقی نمی‌داند بر این باور است که این گروه به یک درجه هنری رسیده است که می‌تواند در تالار وحدت اجرا داشته باشد در صورتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان معتقد است، کیفیت اجرای گروه «پالت» به لحاظ اجرایی، مناسب اجرا در اصفهان نیست.
به گزارش «ایران» امید نعمتی خواننده گروه «پالت» در نخستین نشست خبری این گروه که بعد از انتشار آلبوم «شهر من بخند» دیروز شنبه (9خردادماه) در تالار وحدت برگزار شد اظهار کرد: بسیار دوست داشتیم که غیر از تالار وحدت و مکان‌هایی از این دست، بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در مناطق مختلف شهر تهران نیز کنسرت‌هایی را برگزار کنیم، چرا که من هم خوب می‌دانم هزینه رفتن به کنسرت زیاد است اما متأسفانه ما مشکل کمبود جا داریم و در میان تمام اماکنی که برای برگزاری کنسرت موجود است، تالار وحدت بود که ما آن را برای اجرای‌مان انتخاب کردیم. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که ما بسیار تمایل داریم غیر از اجراهای صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی را نیز اجرا کنیم؛ کما اینکه در همین چند وقت پیش که چنین تجربه‌هایی را به صورت محدود انجام دادیم، اتفاقات جذابی برای ما افتاد که ما را به ادامه راه در این مسیر امیدوار کرد. نعمتی در ادامه سخنانش گفت: ما به بازخوانی قطعات گذشته نگاهی داریم، مثلاً مهرپویا در زمان خودش پیشرو بود و ما هم تصمیم گرفتیم در آلبوم‌مان یک آهنگ از او را بازخوانی کنیم. خیلی از گذشتگان ما رویکردهای خاصی به موسیقی داشتند و ما ترجیح می‌دهیم در هر آلبوم‌مان یک بازخوانی از آن قطعات داشته باشیم. اگر نوستالژی وجود دارد این حس در تک‌تک ماست و نباید از آن به‌نوعی سوءاستفاده برداشت شود.
احسان رسول اف نیز در این نشست خبری گفت: ما خودمان را تا حد زیادی مدیون مخاطبان شهرستانی‌ می‌دانیم. به شهرهای مختلفی سفر کرده‌ایم، اما مثلاً تاکنون در اصفهان کنسرتی نداشته‌ایم. 21 اردیبهشت‌ماه بود که اعلام کردیم می‌خواهیم در ماه خرداد، اجرایی در اصفهان داشته باشیم، اما به ما گفتند پالت از لحاظ محتوای موسیقی، مناسب اجرا در شهر اصفهان نیست. این در حالی بود که یک خواننده پاپ در همان تاریخ مجوز گرفت و در همان سالن روی صحنه رفت. تهیه‌کننده گروه پالت اظهار کرد: در میان گروه‌های موسیقی جوانی که این روزها فعالیت می‌کنند و خیلی از آنها از زیرزمین‌ها وارد فضای رسمی می‌شوند و دغدغه‌های نسل‌شان را به زبان موسیقی بیان می‌کنند، پالت هم برآمده از همان دهه 60 بود که دغدغه‌هایی را با موسیقی بیان می‌کرد. او معتقد است: موسیقی برای جوانان دهه 60 و 70، در اولویت است و آنها حرف نسل خود را از طریق موسیقی بیان می‌کنند.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/23/312188/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها