مکاشفه

قبلنا کجا بودین؟





جناب روحانی رئیس جمهوری فرموده‌اند:«نمی‌دانم چرا عده‌ای نمی‌خواهند کام مردم شیرین باشند. این چه سری است که از لبخند مردم می‌ترسند.» والله بالله و تالله ما هم نمی‌دانیم؛ یعنی ماجرای عجیبی است. فقط مانده ایم این دلواپسان، دلاوران، نام آوران، آن روزهایی که دوستان همه چیز را به لولو دایورت می‌کردند و کاغذپاره‌ها را به پشیزی هم نمی‌دانستند و شعار می‌دادند و شعار می‌دادند و شعار می‌دادند، کجا بودند؟ واقعاً آن روزها که تحریم می‌شدیم کجا تشریف داشتید؟ همین تحریم‌ها که حالا برای لغو بلاشرطش رگ گردن کلفت می‌کنید و دبه دست می‌گیرید...
عموجان دلواپس ما یک پس گردنی محکم حواله ما کردند و فرمودند:« برو بچه جان، برو! آن موقع داشتیم پوشک شما را عوض می‌کردیم. مهم الان است که نگران عملکرد دولت اعتدال هستیم. غفلت کنیم همه چیز را به باد می‌دهید. یک یارانه نقدی ناقابل را نتوانستید به مردم بدهید. بعد مدعی هستید که در این دولت صف‌های تحقیر کننده نداشتیم. خب معلوم است که نداشتید. چون چیزی نیست که به مردم بدهید!» این دلواپسی‌های عزیزان هم برای خودش حکایتی است. آن روزها که در صف‌های انبوه سیب زمینی و سهام عدالت و سود سهام عدالت توزیع می‌شد و درآمد نفت به جای اینکه صرف تولید و توسعه شود، پول نقد شد و در بازار خرج شد و کوه نقدینگی، تورم زایید، دوستان دلواپس خموش و مدهوش بودند. حالا اما خلاقیت شان برای تخریب دولت و پشت پا زدن به تیم دیپلماسی گل کرده. شما فکر کن نماینده مجلس باشی و بعد برای ریشخند کردن دولت دبه ترشی دست بگیری. خلاقیت تا به کجا؟!
عموجان پس گردنی دیگری نواخته و فرمودند:« معلوم است که خلاقیت مان گل می‌کند. انتظار دارید بنشینیم و تماشا کنیم که به خاطر دلخوش کردن کدخدا و دل و قلوه دادن با کری، مجوز بدهید تا هر روز بیایند و پوشک مان را بازرسی کنند؟ خب یارانه نقدی اغنیا را قطع کنید تا مجبور نباشید به خاطر لغو تحریم‌ها به کسی التماس کنید. عیدی امین دیوانه هم اجازه نمی‌داد کسی پوشکش  را بازرسی کند.» جناب عیدی امین زمامدار مجنون اوگاندا که به لطف دلواپسان افتخار آشنایی با ایشان نصیب مان شده سر بلند کرده و فرمودند:« این دفعه اسم دبه و پوشک وسط آمد یاد ما افتادید؟ خیر نبیند که پای ما را به معرکه شما باز کرد. کاش می‌شد یک رمالی، جن‌گیری، کف‌بینی پیدا کنیم که ما را تا اطلاع ثانوی گم و گور کند!» رفتگر مهربان محله ما وارد بحث شدند:« آقا یک سؤال؛  جناب شجونی گفته‌اند از کجا معلوم معاون اول این یکی دزد نباشد. منظورشان از این یکی کیست؟» اتفاقاً آقای روحانی امروز پرسیدند از کجا این بی‌ادبی نازل شده؟ از کجا ندارد که قربان شکل‌تان... از همین جا!
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/24/312202/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها