گفت‌و‌گوی «ایران» با علی فتح‌الله‌زاده در خصوص احتمال حضورش در استقلال:

امثال منصوریان از مربیان درجه دو خارجی بهتر هستند



 محمد محمدی سدهی


علی فتح‌الله‌زاده قصد دارد به همراه برخی از دوستانش برند باشگاه استقلال را اجاره کند و به عنوان اسپانسر این باشگاه برای حضور در فصل آینده لیگ برتر با باشگاه همکاری کند. این موضوع به این معناست که فتح‌الله‌زاده برای آینده این باشگاه تصمیماتی در نظر دارد که پس از قطعی شدن حضورش در استقلال این تصمیمات را اجرایی کند. به همین منظور خبرنگار «ایران» درخصوص مسائل مختلف با مدیرعامل سابق باشگاه استقلال به گفت‌و‌گو نشست که در زیر می‌خوانیم.
قرار شده برند باشگاه را اجاره کنید؟
بله، قرار شده به همراه برخی از دوستان برند باشگاه را اجاره کنیم و به عنوان اسپانسر با باشگاه همکاری کنیم اما ابهامات در خصوص وضعیت آینده استقلال بسیار است.
منظورتان منتفی شدن بحث خصوصی‌سازی است؟
ابهام مربوطه به این موضوع بازمی گردد، البته به فرصت دو ماهه ای که آقای پوری حسینی برای مشخص شدن وضعیت نهایی استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته کاری ندارم اما باید بگویم وضعیت دو باشگاه بزرگ مشخص نیست و هر دو باشگاه روی هوا هستند. سؤال من این است که مسئولان مربوطه چه تصمیمی برای واگذاری این دو باشگاه دارند؟ البته در بحث اجاره باشگاه باید بگویم که هیچ فردی قبول نمی‌کند که این دو باشگاه را کمتر از یک سال اجاره کند و با وضعیت نامشخص فعلی تکلیف هیچ کس و هیچ چیزی مشخص نیست.
فصل نقل و انتقالات در حال آغاز است و با وضعیت موجود هم‌اکنون باید وضعیت مدیریت استقلال مشخص شود تا تکلیف بازیکنان و کادر فنی جدید تیم برای سال آینده مشخص شود. در خصوص مدیرعاملی استقلال صحبتی با شما نشده؟
ببینید وضعیت تیم با منتفی شدن بحث خصوصی‌سازی مبهم است و این امکان وجود دارد که هر روز تصمیمات جدیدی در خصوص این دو باشگاه گرفته شود به این دلیل چه کسی می‌تواند در این زمان اندک کار کند؟ فصل نقل و انتقالات از روز 12 خرداد آغاز خواهد شد و هیچ چیزی تاکنون مشخص نشده و این گونه به نظر می‌رسد که استقلال فصل نقل و انتقالات را از دست خواهد داد.
از نظر شما چرا در بحث خصوصی‌سازی خواهان استقلال نسبت به پرسپولیس کمتر است؟
واقعیت این است که استقلالی‌ها بهتر از پرسپولیسی‌ها فکر می‌کنند، قیمت 300 میلیارد برای این دو تیم قیمت بالایی است البته افرادی مثل هدایتی برای پرسپولیس پیدا می‌شوند که می‌خواهند پول خود را دور بریزند که البته باز هم موانعی بر سر راه این افراد قرار می‌گیرد و هیچ عزمی برای واگذاری این دو باشگاه وجود ندارد.
قرار نیست به همراه برخی از پیشکسوتان باشگاه نزد رئیس جمهوری بروید؟
دوست داشتم به همراه سایر پیشکسوتان به ملاقات رئیس جمهوری برویم تا تکلیف استقلال مشخص و نهایی شود، مردم دوست دارند که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود.
دلیل ناکامی استقلال در لیگ چهاردهم را در چه می‌دانید؟
استقلال در فصل گذشته نتوانست توقع هواداران را برآورده کند که این موضوع از جهات مختلف قابل کارشناسی است اما مدیران استقلال نباید قلعه نویی را مقصر اصلی ناکامی‌های استقلال بدانند.
یعنی قلعه نویی نقشی در ناکامی‌های استقلال نداشته؟
 نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد اما فشارها روی قلعه نویی زیاد بود و اعضای هیأت مدیره تمام ناکامی‌ها را از چشم قلعه نویی دیدند. از نظر من امیر باید برای یکی دو فصل به تیم دیگری برود تا آرامش بگیرد و مجدداً به استقلال بیاید.
از نظر شما بهترین گزینه برای هدایت فصل بعد استقلال چه کسی است و در صورت حضور در استقلال چه گزینه ای را در نظر می گیرید؟
گزینه داخلی ما تا 95 درصد علیرضا منصوریان خواهد بود اما به دنبال مربی خارجی جدید هستیم و اگر نتوانستیم مربی خارجی درجه یک جذب کنیم، به اعتقاد من امثال منصوریان از مربیان درجه دو خارجی بهتر هستند. البته در حال حاضر وضعیت پرسپولیس بهتر از ما است چرا که پرسپولیس حداقل مربی فصل بعد خود را مشخص کرده اما استقلالی‌ها در این اوضاع نابسامان باید به دنبال مربی جدید باشند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/22/312204/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها