سید حسن خمینی به عضویت داوطلبان جمعیت هلال احمر درآمد

طرح جدید هلال احمر برای جذب دانش آموزان و دانشجویان






همزمان با روز جوان و سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع)، دیروز جمعی از اعضای سازمان جوانان هلال احمر ایران با حضور در حسینیه جماران با سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دیدار کردند.
به گزارش <ایران> در این دیدار سید حسن خمینی نشاط جوانی و خرد، تجربه و باریک‌بینی پیری را به عنوان دو مؤلفه مهم جامعه نام برد و گفت: نگاه خردمندانه و تجربه‌دار امام(ره) توأم با نشاط و آرمانخواهی جوانی رمز موفقیت ایشان بود چرا که نه آرمانخواهی ایشان را از خردورزی و اندیشمندی خارج می‌کرد و نه خردمندی امام از نوع محافظه‌کارانه بود. وی از اعضای سازمان جوانان هلال احمر خواست دو عنصر نشاط جوانی و خرد و تجربه پیری را توأمان مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه خصوصیت روحی جوانان آرمانخواهی است ، ادامه داد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند آرمانخواهی ایراد جوانان است در حالی که این عنصر قوت آنان محسوب می‌شود همان‌طور که اگر امام خمینی(ره)، خلق و خوی جوانان، آرمانخواهی و تحول‌طلبی را نداشتند امکان وقوع انقلاب وجود نداشت. تولیت آستان امام(ره) خطاب به جوانان سازمان جوانان هلال احمر گفت: اعضای هلال احمر نیز باید این دو عنصر آرمانگرایی توأم با خردورزی را همراه داشته باشند.
وی، همچنین به فعالیت‌ها و تلاش‌های نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در جاده‌های کشور اشاره و عنوان کرد: همه با هم باید تلاش کنیم به همنوع‌های خودمان کمک کنیم چرا که آنچه انسانیت را افتخارآمیز کرده از انس، محبت و کمال‌خواهی انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد همین ویژگی را سازمان جوانان هلال احمر باید تقویت کند.
همچنین در این دیدار، در غیاب حسین ضیایی، رئیس جمعیت که در ژنو به سر می‌برد، علی اصغر احمدی، دبیر کل جمعیت هلال احمر، با اشاره به اینکه مشی هلال احمر انجام ندادن کار سیاسی است، گفت: مأموریت‌های هلال احمر نباید در دسته‌های سیاسی قرار گیرد. طبق، اساسنامه هلال احمر تمام آحاد ملت ایران می‌توانند عضو افتخاری هلال احمر باشند تا با هدف نیت بشردوستانه خدمات ارائه دهند.
احمدی با اشاره به اینکه اساس و پایه جمعیت هلال احمر بر جوانان استوار شده است، از برنامه‌های جمعیت هلال احمر در مدارس و دانشگاه سخن گفت و افزود: بنا است جمعیت هلال احمر برای جذب نیروی جوان از مدارس تا دانشگاه برنامه‌ریزی کند تا هنگام وقوع بحران از این ظرفیت بهره‌مند شود.
دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین کمک‌های امدادی جمعیت هلال احمر ایران به مردم جنگ‌زده یمن را یادآور شد و اظهار داشت: هلال احمر ایران برای کمک به یمن با موانع زیادی رو به رو بود و به همت جوانان، قدم در راهی گذاشت که باورها را دنبال می‌کرد و فعالیت‌های خوبی را به انجام می‌رساند. همچنین در ادامه این مراسم، از کارت عضویت سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی در سازمان جوانان هلال احمر رونمایی شد و وی به عضویت جمعیت هلال احمر درآمد.
در این مراسم با حضور سید حسن خمینی، دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران و رئیس سازمان جوانان هلال احمر از 10نفر از اعضای فعال و منتخب سازمان جوانان هلال احمر قدردانی شد.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/4/312219/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها