معاون سیاسی وزیر کشور:

با اخلالگران نظم عمومی مقابله می‌کنیم







معاون سیاسی وزیر کشور روز گذشته در همایش فرمانداران سراسر کشور، خواستار گسترش فرهنگ رقابت سالم، اخلاقی و قانونی در جامعه شد و بر حمایت حداکثری از اجتماعات قانونی تأکید کرد. محمدحسین مقیمی گفت: باید با اخلالگران و برهم‌زنندگان نظم عمومی بشدت مقابله کنیم که در این صورت شاهد انتخابات کم تنش، پرنشاط و با حضور حداکثری مردم خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی وزیر کشور بر بی‌طرفی دولت در انتخابات تأکید کرد و افزود: تحقق این مهم در کنار صیانت از آرای مردم که در سیره حضرت امام خمینی(ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب به مثابه حق‌الناس است نیز مصداق پیدا خواهد کرد. وی با بیان اینکه در نظر و سیره حضرت امام(ره) صندوق رأی زبان گویای ملت است و همگی باید نسبت به آن تمکین کنیم، خاطرنشان کرد: بنابراین صندوق رأی در نظام اسلامی ما نه تزئینی است و نه همانند نظام‌های رایج دنیا صرفاً به یک شیوه برای حکمرانی تقلیل می‌یابد. صندوق رأی و انتخابات در ایران میراثی است که در دل ارزش‌های دینی و اسلامی‌مان نهفته است.
مقیمی با بیان اینکه اعتدال، چه در قالب یک گفتمان و چه در قالب یک راه و روش، تلاشی عقلانی در جهت حفظ و صیانت از میراث بزرگ انقلاب اسلامی است، ادامه داد: میراث انقلاب صرفاً در یک جناح یا جمعیت خلاصه نمی‌شود، بویژه در شرایطی که آن جریان‌ها همه میراث را در خود و با خود بدانند و بین خود و دیگران دیواری از نشنیدن استوار کنند، در این شرایط اعتدال به مثابه راهی می‌شود در جهت بهره جستن از همه آن میراث که از جامعه دریغ شده است.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه ضرورت ترویج گفت‌وگو در جامعه مورد تأیید آموزه‌های دینی است، افزود: باید در ترویج این گفتمان طرف مقابل را صاحب حق دانست اگر منطق اعتدال بر گفت‌وگو باشد که هست، پس فرمانداران و مدیران دولت اعتدالی باید پرچمداران تعامل، گفت‌وگو و عقلانیت باشند.
آنان باید مطالبات مردم را بشنوند و جایی که حق است، بپذیرند و در مواردی که خلاف این تصور است، بیان کنند و مشکلات و مسائل را با زبان و ادبیات اقناع کننده و احترام به مردم عنوان کنند.  معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به فرمانداران تصریح کرد: آگاه باشید که صداقت و راستگویی بزرگ‌ترین سرمایه نظام و دولت است، بنابراین صادقانه با مردم و نخبگان سخن بگویید و شرایط کشور را تشریح کنید. تدبیرها و بی‌تدبیری‌ها را برشمارید و به امید مردم بیفزایید، دشمنی‌ بدخواهان نظام و مردم را گوشزد و مخاطرات پیش رو و تلاش دولت در حل آنها را تبیین کنید.
وی با بیان اینکه مدیران دولت اعتدال باید تعاملگران شایسته‌ای باشند، افزود: با گروه‌های سیاسی و احزاب، نهادهای اجتماعی و کانون‌های فرهنگی باید در تعامل باشند و با نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند. این تعاملات زیر پا گذاشتن مواضع نیست و نباید در تعارض با استقلال دولتمردان باشد.  به باور معاون سیاسی وزیر کشور، مدیران کرنشگر منفعل و بی‌توجه به حضور اختیار قانونی، مورد حمایت و خواست مردم و دولت نیست. قدرت و اقتدار با منطق آمیختن و تعاملات با حفظ اصالت و استقلال مورد نظر ما است.  مقیمی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم از امکانات دولتی، بیت‌المال و امکانات عمومی در اختیار نهادها، ارگان‌ها، شهرداری‌ها یا تریبون‌ها له یا علیه داوطلبی استفاده شود. در این ارتباط، وزارت کشور در جهت حفظ و صیانت از حقوق مردم و حق‌الناس به وظیفه قانونی خود عمل کرده وهیچ گونه اغماضی را روا نمی‌دارد.
تشریح چالش‌های داخلی و خارجی انتخابات
معاون امنیتی وزیر کشور نیز به عنوان دیگر سخنران این همایش، به دو دسته عوامل خارجی و عوامل داخلی که امنیت انتخابات را مورد چالش قرار می‌دهند اشاره کرد و گفت: برآورد ما این است که مذاکرات هسته‌ای، ‌مسائل منطقه‌ای و عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن می‌تواند انتخابات را تهدید کند.
حسین ذوالفقاری با اشاره به شرایط امنیتی منطقه و کشورهای همسایه گفت: احتمال اقدامات ایذایی در مرزهای کشورمان وجود دارد اما با وجود این هر نوع تهدید بیرونی بدون بستر داخلی تأثیرگذار نیست. حیات و دوام گروهک تروریستی به چهار عامل انگیزه، حمایت سیاسی و مالی و زمینه‌های مردمی بستگی دارد.
داعش در نقاطی فعال شده که زمینه‌های مردمی وجود دارد. با این وجود آنها نمی‌توانند تهدیدی برای کشور ما باشند. وی مشکلات صنفی،‌ بخشی و محلی، تحریک‌پذیری محیط‌های دانشگاهی،‌ رقابت‌های سیاسی، امنیت تجمعات و وجود ظرفیت شایعه‌پذیری در برخی مناطق را از جمله سایر چالش‌های امنیتی در حوزه داخلی دانست.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/3/312233/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها