دیگه چه خبر





یک تجمع؛ دو عنوان
تجمع «هسته‌ای» طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد. تجمعی که ابتدا اعلام شده بود عنوانش «لبیک یا امام» است اما در نهایت با تابلوی «ما اجازه  نمی‌دهیم» برگزار شد.به گزارش «ایران»، «ما اجازه نمی‌دهیم» عنوان سلسله همایش دلواپسان هسته‌ای است که از روز جمعه دور جدید فعالیتشان را آغاز کرده‌اند. البته پیش‌تر اعلام شده بود تجمع «ما اجازه نمی‌دهیم» در مشهد و اصفهان از سوی کمیته فاقد مجوز «صیانت از منافع ملت ایران» ساماندهی شده، اما «رسا» پایگاه خبری نزدیک به حوزه علمیه قم روز گذشته گزارش داد:«تجمعاتی با عنوان «اجازه نمی‌دهیم» از سوی طلاب و حوزویان در شهر مقدس مشهد، اصفهان و سایر شهرها برگزار شده است.»
 این پایگاه همچنین از تسری این همایش‌ها به شهرستان‌های دیگر از جمله خوزستان خبر داد. این در حالی بود که به گزارش حوزه نیوز، همایش طلاب در اهواز نیز گردهمایی مشابهی برگزار شد.
هر چند بنا بود همایش قم نیز با عنوان «لبیک یا امام» و در راستای حمایت از مواضع رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته‌ای برگزار شود، اما یکی از دست‌اندرکاران مراسم اعلام کرد این همایش با شعار «لبیک یا امام» برگزار می‌شود اما موضوع تجمع «ما هم اجازه نمی‌دهیم» خواهد بود.




پخش نشدن سخنرانی سید حسن خمینی
در سیمای گرگان
«صدا و سیمای مرکز گرگان که به پیشنهاد دعوت کنندگان از حجت الاسلام سید حسن خمینی، قصد پخش زنده سخنرانی نوه امام(ره) در مصلای این شهرستان را داشت، پس از استعلام از صدا و سیمای مرکزی و دفتر رئیس این سازمان، حاضر به پخش زنده این سخنان نشد! «انتخاب» با انتشار این مطلب نوشت: این در حالی است که طبق نظر آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان که دعوت کننده اصلی از سید حسن خمینی بود، در بخش‌های مختلف گرگان، تصاویر یادگار امام(ره) نصب شده بود که فضای این شهر را «متفاوت» و «آماده» برای حضور نوه امام(ره) کرده بود. ضمن آنکه استقبال کم نظیر مردم این شهرستان از نوه امام(ره) که باعث وضعیت «نیمه تعطیل» در شهر شده بود، افزایش انتظارات مردم گرگان برای پخش زنده سخنان سید حسن خمینی را موجب شده بود.




طرحی برای توزیع پول بین مردم
در آستانه انتخابات مجلس!
برخی نمایندگان مجلس بر آن شده‌اند ‌با ارائه طرحی دوفوریتی، به خانوارهای فقیر از 240 تا 590 هزار تومان، معادل ۲۰ تا 50 درصد حداقل دریافتی کارگران کمک نقدی کنند و می‌گویند این طرح اورژانسی است تا به تعداد فقرا در جامعه اضافه نشود اما مسأله اینجاست که نه‌ تنها منابع مالی منطقی‌ برای آن ارائه نشده ‌که فشار آن نیز اساساً روی دوش دولت گذاشته می‌شود.
 به گزارش تابناک، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده طراح این طرح در دفاع از طرح خود گفته است: «رقم دریافتی هر یک از این 6 میلیون نفری که تحت حمایت بهزیستی هستند، 53 هزار تومان است که با 45 هزار تومان یارانه، باز هم جمعاً زیر صد هزار تومان بوده و با این رقم واقعاً زنده‌ ماندن معجزه است.»  وی برای تأمین مالی طرح خود بر این باور است می‌شود حق مأموریتی‌ که برخی ‌مسئولان یا کارکنان دولت یا مجلس به خارج از کشور می‌روند، کم کرد، چون خودش عدد درخور توجهی می‌شود.  می توان برخی از همایش‌هایی را که جز صرف هزینه، ‌چیز دیگری برای سیستم اداری کشور ندارد، ‌کم کرد و همین‌طور با کاهش اسراف‌ها و پول‌های هنگفتی که به یک بازیکن یا مربی خارجی در رشته‌های ‌ورزشی داده می‌شود، می‌توان‌ صرفه‌جویی کنیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5942/3/312235/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها