دیـــگه چه خبر




رد ادعای شکنجه در زندان زنان

 خبر اول اینکه،رئیس دادگستری شهرستان قرچک ادعای شکنجه در زندان زنان استان تهران  را رد  کرد. به گزارش فارس، محمدجعفر مرتضائیان  درباره ادعای خانم الهام احمدی مبنی بر شکنجه نامبرده در زندان زنان قرچک گفت: «برای بررسی موضوع و ملاقات با خانم احمدی شخصاً به زندان رفتم و اعلام کردم در صورتی‌ که حقی از ایشان ضایع‌ شده باشد، قطعاً بررسی، پیگیری و برخورد می‌شود که وی از ملاقات با بنده سر باز زد و رسیدگی به مشکل خود را نپذیرفت.» وی در این باره افزود: «بعد از بررسی پرونده مشخص شد که هیچ‌گونه شکنجه‌ای وجود نداشته و ادعای وی کذب محض و افترا به دستگاه قضایی است.» مرتضائیان در بیان ماجرا گفت: خانم احمدی در ماجرای خیابان پاسداران به جرم اقدام علیه امنیت ملی به دو سال حبس محکوم شد که هم‌ اکنون دوران محکومیت را در ندامتگاه زنان استان تهران (قرچک) سپری می‌کند و در این مدت نامبرده دچار کسالت شده و پس از مراجعه به درمانگاه ندامتگاه، پزشک برای وی دارو تجویز می‌کند. این مسئول با بیان اینکه پزشک زندان به دلیل توهین و ضرب و جرح از احمدی شکایت کرده است، ادامه داد: «زندانی به جرم درگیری با مأموران، پزشک و پرستار، همچنین وجود شاکی خصوصی و برهم زدن نظم زندان و ایجاد تشنج به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود که هنوز هیچ ضربه شلاقی نخورده و حکم اجرا نشده است.» رئیس دادگستری قرچک در خصوص جوسازی رسانه‌های معاند خاطرنشان کرد: «تماس خانم احمدی با رسانه‌های معاند و انتقال فایل صوتی از داخل زندان بوده و در صحبت‌هایی که انجام داده، نسبت به نظام و دستگاه قضایی توهین انجام داده است که خود جرم است اما با رأفت دستگاه قضایی فعلاً با وی برخوردی صورت نگرفته است.»

محکومیت یاشار سلطانی به  پنج سال حبس

خبر دیگر اینکه،وکیل مدافع یاشار سلطانی- متهم ردیف اول در پرونده موسوم به املاک نجومی- از صدور حکم محکومیت موکلش توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد. سیدصادق کاشانی در گفت‌و گو با ایسنا ضمن اعلام خبر صدور حکم موکلش، گفت: اتهامات یاشار سلطانی شامل «جمع‌آوری و انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به سازمان بازرسی کشور»، «نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی»، «افترا نسبت به شرکت عمران تکلار» و «تهدید نسبت به شرکت عمران تکلار» است. وکیل مدافع یاشار سلطانی افزود: بر اساس رأی صادره، یاشار سلطانی به استناد مواد ۶۶۹، ۶۹۷، ۶۹۸ و ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام «نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی» به تحمل ۲ سال حبس، در مورد اتهام «افترا نسبت به شرکت عمران تکلار» به تحمل یک سال حبس و در مورد اتهام «تهدید نسبت به شرکت عمران تکلار» به دو سال حبس محکوم شده است. وی ادامه داد: پرونده در مورد اتهام «جمع‌آوری و انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به سازمان بازرسی کشور» مفتوح است و هنوز رأیی در این باره صادر نشده است. کاشانی گفت: یاشار سلطانی همچنین با توجه به محتویات پرونده و ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دستجات سیاسی، فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور محروم شده است. کاشانی، افزود: حکم صادره ظرف مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر است.

فرانسه تا کمتر از 7 روز SPV را راه‌اندازی می‌کند

دست آخر اینکه،  منبع دیپلماتیک آگاه در بروکسل اعلام کرد فرانسه تا کمتر از 7 روز SPV را راه‌اندازی می‌کند. راهکار فرانسه برای دور زدن تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران و امکان تداوم تعاملات تجاری اتحادیه اروپا با ایران، ایجاد یک صندوق اعتباری مشترک به‌نام «مکانیسم نقل وانتقالات مالی ویژه با نام اختصاری SPV» است.به گزارش «ایران»، خبرگزاری فرانسوی فرونت نیوز «Front news» به نقل از یک منبع دیپلماتیک آگاه در بروکسل اعلام کرد که محل استقرار سازوکار ویژه SPV فرانسه است و این صندوق برای اتحادیه اروپا امکان تبادلات مالی و تجاری با ایران و در عین حال دور زدن تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه تهران را فراهم می‌سازد. این منبع دیپلماتیک آگاه در بروکسل تأکید کرد: SPV بزودی می‌تواند در فرانسه ثبت شود و پیش‌بینی می‌شود که این مکانیسم تا پیش از پایان ماه ژانویه (یعنی
7 روز دیگر) رسماً رونمایی و راه‌اندازی آن اعلام شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/3/498848/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها