چرا روبات های هتل «هن نا» اخراج شدند



اخراج نیمی از کارمندان روباتیک در یک هتل ژاپنی، فرضیه انقلاب شغلی روبات‌ها علیه انسان‌ها را حداقل در مقطع زمانی حاضر به چالش کشید.
به‌گزارش «ایران آنلاین»، هفته گذشته نیمی از کارکنان روباتیک یک هتل ژاپنی با نام Henn na اخراج شدند. این هتل که در سال 2015 در ناکازاکی ژاپن افتتاح شد برای نخستین بار به جای انسان روبات‌ها را استخدام کرده و بیشتر امور این هتل را به آنها واگذار کرد.
نام این هتل به‌عنوان اولین هتل روباتیک درجهان در کتاب گینس ثبت شده و افتخار جایگزینی روبات‌ها به جای انسان را نصیب این کشور آسیایی کرد. اما هنوز مدتی از انقلاب شغلی روبات‌ها علیه انسان نگذشته بود که زمزمه عدم کفایت روبات‌ها در این هتل مشهور و پرآوازه به گوش رسید. یک روبات کمکی در اتاق‌ها با نام Churi به رغم طراحی پیشرفته‌اش (البته به ادعای سازنده این روبات) حتی از پس ساده‌ترین سؤالات مسافران برنیامده و آنها را به جای کمک کردن اذیت می‌کرد. یکی از مسافران شکایت کرده بود که این روبات مرا در هنگام خواب عمیق بیدار کرده و گفته است« ببخشید من متوجه سؤال شما نمی‌شوم. آیا درخواست جدیدی دارید؟» مسافر پس از بیدار شدن متوجه شده  که این روبات تشخیص نداده که وی در حال خر و پف کردن است نه طرح درخواستی جدید. این روبات در همان ماه‌های نخستین اخراج شد، اما ماجرا تمامی نداشت چرا که با گذشت زمان، هرج و مرج ناشی از عدم کفایت روبات‌ها در انجام وظایفشان بسیاری از مسافران را ناراحت کرده و گله و شکایت از کارمندان روباتیک فراگیرتر از همیشه شد.
روبات‌های نگهبان و همچنین دایناسورهای ثبت رزرو قادر به پاسخگویی سؤالات اساسی مشتری‌ها نبوده و حتماً باید یک کارمند انسان به آنها کمک می‌کرد. از سویی دیگر روبات‌های حمل چمدان، قادر به حرکت در سطوح ناهموار نبوده و بسیار کند عمل می‌کردند. تیشی میتو یکی از مسافران این هتل روباتیک به روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود: «کارمندان روباتیک بسیار آهسته و پرسروصدا عمل می‌کنند. همین امر نیز انگیزه ما را برای حضور در این هتل کم کرده است». تمامی این بی‌کفایتی‌ها مدیریت این هتل را در میانه دو راه قرار داد. «حفظ مسافران یا اخراج کارمندان روباتیک». «تاکیوشی او» مدیر هتل با اذعان به محدودیت‌های بسیار در انقلاب روبات‌ها علیه آینده شغلی انسان‌ها تصمیم به اخراج نیمی از روبات‌ها گرفته و اعلام کرد: روبات‌ها مسافران را به جای خشنود کردن بیشتر عصبانی می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/6/498860/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها