آن سوی خـــــــبر




اپلیکیشنی که مکان بدهکاران را نشان می دهد

اگر بدهکارید بزودی توسط طلبکار دیده می‌شوید.
به گزارش خبرآنلاین، مقامات رسمی در استان هبیی چین، نرم‌افزار موبایلی به‌نام map of deadbeat debtors درست کرده‌اند که نقشه آنلاین بدهکاران را به طلبکاران نشان می‌دهد. با این اپلیکیشن قابل ‌نصب روی تلفن همراه، می‌توان فهمید فرد بدهکار کجاست تا بتوان به آنجا رفت و قرض خود را گرفت. مقامات چینی برای اینکه بگویند چه کسی در نزدیکی شما مقروض است چنین ابتکاری را به خرج داده و نرم‌افزاری مخصوص شناسایی مکانی بدهکاران را ایجاد کرده‌اند.
طبق نوشته روزنامه چینی، این اپلیکیشن که از طریق وی چت قابل‌ دسترسی است، می‌تواند تا شعاع 500 متری افراد بدهکار را نشان دهد.
این روزنامه ادعا کرده است که مکان دقیق نشان داده می‌شود، اما ننوشته است که آیا مشخصات ریز فرد بدهکار نیز دیده می‌شود یا نه؟ و تا چه میزان بدهی می‌تواند افراد را در این لیست سیاه قرار دهد؟ در فرهنگ چینی صرفه‌جویی در مقایسه با هزینه کردن برتری دارد و بدهی و قرض «تابو» محسوب می‌شود؛ اما اخیراً دولت سعی کرده است تا با انجام اصلاحات در سیستم اعتبار اجتماعی، مردم را وادار کند تا وام‌های خود را کم کنند.
این نرم‌افزار بخشی از سیستم اعتبار اجتماعی است که در چین از 2020 به‌طور کامل اجرا خواهد شد و افراد بر اساس امتیاز اجتماعی، حق‌ و حقوق عمومی خواهند داشت.

ارز دیجیتال حوزه عربی رونمایی شد

 عربستان سعودی و امارات متحده عربی از اولین ارز دیجیتالی مشترک خود رونمایی کردند
به گزارش «ایران آنلاین»، نمایندگان عربستان و امارات در جریان دیداری مشترک در شورای همکاری خلیج فارس، از ایجاد یک ارز دیجیتالی مشترک مبتنی بر فناوری بلاک چین خبر دادند. ارز دیجیتالی موردنظر به پایگاه مشترک داده‌ها میان بانک‌های مرکزی و بانک‌های شرکت‌کننده هر دو طرف متکی بوده و به منظور تأمین منافع مشترک، تنظیم استانداردهای تکنولوژی و ارزیابی خطرات امنیتی سایبری در دو کشور راه‌اندازی شده است.
به گفته مقامات دو کشور، استفاده از ارز دیجیتال مشترک در مراحل اولیه محدود به بانک‌های داخلی بوده و در مراحل پیشرفته‌تر این فناوری در سطح بین‌المللی توسعه پیدا خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین اهداف دو کشور در راه‌اندازی ارز دیجیتال مشترک، درک بهتر عملکرد فناوری بلاکچین در سطح بین‌المللی و بررسی تأثیرات یک ارز مرکزی بر سیاست‌های پولی آنها است.
عربستان و امارات اعلام کردند استفاده از ارز دیجیتال مشترک علاوه بر افزایش امنیت تراکنش‌های مالی بین بانک‌ها و مؤسسات مالی دو طرف، می‌تواند راهکاری مطمئن را در تقویت داد و ستدها، ارتقای سطح تجارت و صرفه‌جویی مالی ایجاد کند. در حال حاضر جزئیات بیشتری از ارز دیجیتالی مشترک ارائه نشده است اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این ارز مشترک می‌تواند امنیت تراکنش‌های مالی میان دو کشور را با فناوری بلاک چین گره زده و بستری امن را در مبادلات اقتصادی و مالی  فراهم کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/6/498862/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها