اخـــــــبار




رهایی دو اعدامی از چوبه دار  

گروه حوادث/ دو متهم به قتل که از سوی قضات دادگاه محکوم به مرگ شده بودند با جلب رضایت خانواده مقتول از مجازات قصاص رهایی یافتند.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 90 به‌دنبال قتل پسر جوانی به نام میثم در باغی واقع در شهریار شروع شد.
خیلی زود تنها مظنون پرونده که فرید نام داشت دستگیر شد، او درشرح ماجرا گفت: من در میدان تره‌بار کارمی‌کنم و دیروقت به خانه می‌روم، یک شب که به خانه‌ام رفتم مرد غریبه‌ای را آنجا دیدم بلافاصله در خانه را قفل کردم و همسرم و مرد غریبه را زندانی کردم و به پلیس زنگ زدم. اما وقتی کار به شکایت و دادگاه کشیده شد قضات دادگاه میثم و همسرم را تبرئه کردند. من همسرم را طلاق دادم اما ماجرا به اینجا ختم نشد چون عموی همسرم دست بردار نبود، او می‌گفت باید آن مرد غریبه را می‌کشتم....چند روز بعد او به من زنگ زد وگفت سارا -همسر سابقم - و میثم را به باغی در شهریار کشانده و از من هم خواست آنجا بروم. وقتی رفتم متوجه شدم عموی سارا به میثم جوهرنمک خورانده و در حال شکنجه او است سپس وی را خفه کرد و از من خواست جسدش را به باغ دیگری ببریم. به‌دنبال اظهارات این متهم، عموی همسر او نیز بازداشت شد. این دو متهم پس از محاکمه به اتهام مشارکت در قتل به قصاص و زن جوان هم به اتهام معاونت در قتل به 15سال حبس محکوم شدند.
این درحالی بود که حکم از سوی قضات دیوانعالی تأیید نشد و بار دیگر این پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد، اما این بارهم به‌دنبال دفاعیات هر سه متهم، قضات بار دیگر این دو متهم را به قصاص محکوم کردند.
اما هردومتهم درحالی‌که یک قدم با چوبه دار فاصله داشتند توانستند با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات یابند، بنابراین قرار است بزودی در دادگاه کیفری از نظر جنبه عمومی محاکمه شوند.


سرنخ تازه در پرونده قتل هتل ناگویا

گروه حوادث/ تحقیقات پلیس جنایی ژاپن در رابطه با قتل پسر ایرانی در هتل قدیمی ناگویا به دستگیری یک مظنون در این پرونده منجر شد.
به‌گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، این جنایت 20 فروردین سال 96 رخ داد. دو دختر دوچرخه سوار در ناگویای ژاپن متوجه لکه‌های خون کنار هتل قدیمی شده و با دنبال کردن رد خون با جسد پسر جوان مواجه شدند. با کشف جسد خیلی زود موضوع به پلیس جنایی ژاپن اعلام شد و بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که 7 روز از مرگ پسر جوان گذشته است. گذشت زمان باعث شده بود تا جسد فاسد شود و همین مسأله شناسایی هویت آن را با مشکل مواجه کرده بود اما ظاهر جسد نشان می‌داد که مقتول ژاپنی نیست.برای شناسایی هویت مقتول، کارآگاهان به سراغ پرونده‌های افراد ناپدید شده رفتند که در میان آنها شکایت یک خانواده ایرانی هم دیده می‌شد.مشخصات جسد با عکس جوان گمشده ایرانی به‌نام اشکان مطابقت داشت اما پلیس ژاپن برای اطمینان از این موضوع از خانواده وی که در ایران بودند خواست تا اثر انگشت وی را برای پلیس ژاپن ارسال کنند. با ارسال اثر انگشت و تطبیق آن با جسد، هویت مقتول شناسایی شد.
بعد از گذشت 2‌ماه از ماجرا جسد پسر جوان به ایران فرستاده شد و بعد از آن خانواده مقتول به دادسرای جنایی تهران رفته و خواستار شناسایی و دستگیری قاتل فرزندشان شدند.پدر اشکان گفت: پسرم سال 92 برای کار به کشور ژاپن رفت. البته گاهی هم در هتل یکی از بستگانم در شهر ناگویا کار می‌کرد و وضع مالی بدی نداشت. در این مدت از طریق فضای مجازی با اشکان ارتباط داشتیم و شنیده بودم که بیش از یک میلیارد تومان پول به 2نفر از دوستانش قرض داده و آنها از برگرداندن پول طفره می‌روند.
وی ادامه داد: آخرین بار با اشکان روز سیزده‌بدر صحبت کردم. 2روز بعد از این ماجرا بود که دختر موردعلاقه پسرم که اهل فیلیپین بود با دخترم تماس گرفت و مدعی شد که دو روزی است که از اشکان بی‌خبر است. از بستگانمان که در آنجا بودند خواستیم پیگیر ماجرا شوند و درنهایت از قتل پسرم با خبر شدیم.ما احتمال می‌دهیم که همان دو نفر بدهکار و دوست دخترش دست به جنایت زده باشند تا از پرداخت بدهی‌شان فرار کنند.
بررسی‌ها در این موضوع ادامه داشت تا اینکه پدر اشکان چند روز قبل به‌دادسرای جنایی تهران رفت و مدعی شد که پلیس ژاپن با او تماس گرفته و اعلام کرده که فردی را به‌عنوان مظنون در قتل پسرم بازداشت کرده است. با مشخص شدن این موضوع تحقیقات از سوی بازپرس جنایی در رابطه با مظنون بازداشت شده ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/20/498885/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها