رئیس جمهوری از تقدیم لایحه جامع انتخابات به مجلس در هفته آینده خبر داد

مردم باید حساب مالی مسئولین و نهادها را بدانند







رئیس جمهوری در جلسه دیروز هیأت دولت تصویب لوایح مرتبط با FATF  را پاسخی مناسب به توطئه‌های دشمنان دانست و به برخی ویژگی‌های لایحه جامعه انتخابات اشاره کرد که رکن اساسی آن شفافیت است. روحانی همچنین خبر داد که تدوین لایحه شفافیت در دستور کار دولت قرار دارد. لایحه جامع انتخابات در هیأت دولت تصویب شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه روز گذشته دولت، بار دیگر هدف تحریم ظالمانه و غیرقانونی امریکا را تنها اعمال فشار به مردم ایران دانست و با تأکید بر اینکه با افتخار تحریم‌های امریکا را دور می‌زنیم و آنها هرگز نمی‌توانند به خواسته‌هایشان برسند، ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی لوایح چهارگانه، توطئه امریکایی‌ها در موضوع مالی و بانکی نیز خنثی شود.
روحانی با تأکید بر اینکه امروز همه دنیا می‌دانند که ایران هم پیشتاز مبارزه با تروریسم بوده و هست و هم خود قربانی تروریسم از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است، اظهار کرد: ملت و مسئولان ما بخوبی در برابر تروریست‌های مزدور پس از انقلاب مقابله کردند و امروز هم ایران نقش مهمی را در مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه برعهده دارد.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه لوایح 4 گانه‌ای که دولت در این زمینه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: همه باید بدانند که ایران نه تنها در مبارزه عملی با تروریسم بلکه در همه زمینه‌ها در این راستا پیشگام و پیشتاز است.
وی ادامه داد: خوشبختانه دولت و مجلس با همکاری هم اقدامات خوبی راجع به لوایح 4گانه به انجام رسانده‌اند و امیدواریم نهادهای دیگری هم که در این زمینه باید اقداماتی را در مراحل نهایی انجام دهند با سرعت بیشتر تلاش کرده تا بتوانیم این لوایح را به تصویب رسانده و این امید امریکا را ناامید و توطئه آنها را در موضوع مالی و بانکی خنثی کنیم.رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند در دو موضوع نفت و صادرات و فروش آن و مسائل بانکی، ایران را در فشار قرار دهند، گفت: در ارتباط با مسائل نفتی خوشبختانه مسیرها و راه‌های مختلفی را برای فروش نفت دنبال می‌کنیم و با افتخار تحریم‌های امریکا را دور می‌زنیم.وی با اشاره به دو برابر شدن ذخایر کشف شده نفت در 40 سال گذشته، تاکید کرد: این بدان معناست که با قدرتی که ایران از لحاظ نفت و گاز در اختیار دارد، کشوری نیست که کسی بخواهد آن را از بازار انرژی حذف کند.
 
ویژگی‌های لایحه جامع انتخابات
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، از تصویب لایحه جامع انتخابات در دولت و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی در هفته آینده خبر داد.روحانی، انتخابات را یکی از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه  بخش بزرگی از استمرار انقلاب اسلامی و تضمین نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه انتخابات و صندوق آرا است، گفت: مردم همواره نسبت به انتخابات امیدوار هستند و اگر از نهاد یا فردی گلایه‌مند هستند، امید دارند که چند سال دیگر فردی بهتر را برمی‌گزینند. وی در تشریح نکات لایحه دولت درباره انتخابات، با بیان اینکه در این لایحه اجرا و نظارت بخوبی تفکیک شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که گاهی اجرا بخواهد در کار نظارت دخالت کند یا نظارت قصد دخالت در کار اجرا را داشته باشد که در این لایحه به خوبی پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به نقش پررنگ احزاب در لایحه، با بیان اینکه در این لایحه به خوبی مشخص شده که زمان نظارت از چه مرحله‌ای آغاز شده و چه زمانی به پایان می‌رسد، گفت: راجع به احراز صلاحیت‌ها نکات روشنی در این لایحه آمده است که می‌تواند به نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، پایان دهد.
روحانی همچنین با بیان اینکه در این لایحه نهادهایی که باید اطلاعات لازم را به بخش نظارت ارائه کنند مشخص شده که چه اطلاعاتی و به چه صورت باید باشد، افزود:  شفافیت مسائل مالی در تبلیغات و نحوه تبلیغات هم برای حفظ حقوق افراد مشخص شده تا مردم اعتمادشان نسبت به انتخابات بیشتر شود.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تدوین لایحه شفافیت در دستور کار قرار دارد که بزودی بررسی آن در هیأت دولت انجام خواهد شد، تأکید کرد: همه باید بدانند که حساب مالی مسئولین و نهادهای مختلف چگونه و به چه میزان است.
وی با بیان اینکه امروز در زمینه بودجه با شفافیتی که انجام شده، مردم می‌دانند که هر بخش چه میزان پول دریافت کرده و چقدر خدمت به انجام رسانده است، گفت: بهترین ناظر برای امور کشور مردم هستند و بهترین راه برای مبارزه با فسادهایی که در جامعه وجود دارد، نظارت مردم است و نظارت مردم با شفافیت انجام می‌شود.روحانی اظهار کرد: مردم در زمینه‌های گوناگون از جمله بخش سلامت و خدمات اداری باید بدانند و ببینند که چه اقداماتی صورت می‌گیرد، فسادها برای این صورت می‌گیرد که مردم ناچارند در ادارات برای انجام کارشان پله‌ها را بالا و پایین رفته و در نهایت نیز انجام کارشان به امروز و فردا موکول می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/2/498908/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها