اخبـــار




احتمال استفاده از ۲واکسن تولید داخل از سال آینده

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مراحل نهایی تولید دو واکسن ایرانی به پایان رسیده است و احتمال استفاده از آن‌ها در سال آینده وجود دارد. دکتر محمد مهدی گویا در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: دولت تصویب کرده که دو واکسن به مجموعه برنامه‌های ایمن‌سازی کشور اضافه شود به شرط آن‌که بتوانیم تکنولوژی تولید آن را در داخل فراهم کنیم.
وی با اشاره به این‌که انستیتو پاستور ایران مقدمات کار را فراهم کرده و در حال طی کردن مراحل نهایی است تا تولید آغاز شود، افزود: یکی از این واکسن‌ها، واکسن پنوموکوک است که برای پیشگیری از یک نوع عفونت باکتریایی شدید است که می‌تواند ریه‌ها، مغز و سیستم خونی را درگیر کند.
گویا، روتاویروس را نام واکسن بعدی عنوان کرد و گفت: بررسی‌ها در کشور ما و سایر کشور‌های دنیا نشان داده است که ویروس روتا عامل اصلی اسهال‌های ویروسی بویژه در کودکان زیر ۵ سال است که با تولید این واکسن گام بسیار مهمی برای تأمین سلامت کودکان کشور برداشته‌ایم.

مخالفت مجلس با اخذ عوارض تردد از معابر پایتخت

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به برنامه‌ اخیر شهرداری تهران مبنی بر دریافت عوارض از مردم برای تردد در معابر شهری گفت: اینکه می‌گویند این کار برای کاهش ترافیک خوب است، صحت ندارد و مسئولان شهری که این موضوعات را مطرح می‌کنند، فقط به فکر دریافت پول بیشتر از مردم هستند. حمیدرضا کاظمی درباره تصویب بند ۵ ماده ۵۴ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهری مبنی بر الزام شهرداری به تدوین لوایح نظام قیمت‌گذاری استفاده از معابر شهری به ایلنا گفت: وظیفه شهرداری خدمت‌رسانی به مردم برای افزایش آسایش آنان است و احداث و ساماندهی بزرگراه‌ها و معابر شهری هم وظیفه ذاتی شهرداری است و نباید بابت آن از مردم پول دریافت کند.

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک در سال آینده

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در پاسخ به این پرسش که برخی از شهروندان معترض هستند که از آنها عوارض ورود به محدوده زوج و فرد دریافت می‌شود، به فارس گفت: دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است و مصوبه‌ شورا را در این زمینه ندارد.
وی گفت: شهرداری پیشنهاداتی برای محدوده طرح ترافیک داشت، همچنین افزایش حدوداً 20 درصدی نرخ‌ها در این محدوده را پیشنهاد داده است و قرار است روز یکشنبه این موضوع در کمیسیون عمران شورای شهر بررسی شود. علیخانی درباره حذف طرح ترافیک خبرنگاران هم گفت: طرح حذف نمی‌شود. در لایحه نیز سهمیه خبرنگاران آمده و افزایش قیمتی همانند سایرین برای آن دیده شده است.

سککوک با محصولات برات الکترونیک و ژا، برگزیده جشنواره محصول نوآور ایرانی

سامانه ملی سککوک با دو محصول برات الکترونیک و ژتون پرداخت الکترونیک ژا، در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی برگزیده شد.
این جشنواره از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف با هدف تجلیل از تلاشگران نوآور ایرانی و شناسایی، ارزیابی و تعیین برترین‌های نوآوری برگزار شد که در این میان سامانه ملی سککوک با دو محصول برات الکترونیک و ژتون پرداخت الکترونیک ژا، با لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی و گواهینامه اهتمام نوآوری را به دست آورد.  در این جشنواره 615 محصول شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند که 23 محصول با دریافت لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی و 4 محصول با دریافت گواهینامه اهتمام نوآوری محصول برتر ایرانی در سال 1397، شناخته شدند و شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن با دو محصول برات الکترونیک و ژتون پرداخت الکترونیک ژا در قالب سامانه ملی سککوک جزو برگزیدگان نهایی این جشنواره ملی بودند. هدف از این جشنواره، معرفی و تقدیر از این تلاشگران صنعت و کسب و کار است که می‌تواند زمینه توسعه صادراتی و کسب درآمدهای ارزی از بازارهای بین‌المللی را فراهم کند. گفتنی است برات الکترونیک سامانه ملی سککوک با دریافت لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی و ابزار پرداخت الکترونیک ژا با دریافت گواهینامه اهتمام نوآوری محصول نوآور برتر ایرانی، به‌دلیل متفاوت بودن در تجارت الکترونیک، از برگزیدگان سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی بودند.

بازار تجهیزات ایمنی در دست تولیدات داخلی

حمید عطایی، عضو هیأت مدیره اتحادیه‌ایمنی و آتش‌نشانی در نشست خبری ایمنی و آتش نشانی گفت:‌ پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع بزرگ کشور براساس قانون استفاده از حداکثر توان داخلی مکلف به استفاده از تجهیزات ایمنی داخلی هستند و از زمان ابلاغ این قانون خرید این تجهیزات از محل تولیدات داخلی افزایش یافته است.
محمد شرع‌الاسلام عضو دیگر هیأت مدیره، نیز در ادامه افزود:‌ شهروندان باید در زمینه نقش ایمنی و کاهش آثار ناشی از حوادث اطلاع کافی داشته باشند تا بتوانند از بروز حوادثی که خسارات زیانبار مالی و جانی دارد جلوگیری کنند. در ادامه احمد غلامیان میراب، مدیر روابط اجرایی جشنواره و نمایشگاه‌ایمنی و آتش‌نشانی گفت:‌ در روزهای 10 و 11 بهمن شرکت‌ها و واحدهای فعال در این مجتمع میزبان جشنواره و نمایشگاه‌ایمنی هستند و همکاری سازمان‌هایی مانند مدیریت بحران و آتش‌نشانی و همچنین حضور عموم مردم در این نمایشگاه کمک می‌کند تا علاوه بر اصلاح قیمت‌ها و تعامل میان کارفرمایان و پیمانکاران فرهنگ ایمنی در میان شهروندان توسعه یابد.
وی تأکید کرد: مردم در سال‌های اخیر با توجه به بروز حوادثی مانند پلاسکو، کشتی سانچی، آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا و حوادث بزرگ دیگر به اهمیت ایمنی و ضرورت پیشگیری از بروز حوادث و نقش اطفای مناسب به منظور کاهش خسارات احتمالی پی‌ برده‌اند. از این رو می‌توان گفت برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر آگاهی‌رسانی موجب توسعه خودایمنی در میان شهروندان و واحدهای صنعتی می‌شود و بار زیادی را از دوش سازمان‌های امدادی بر می‌دارد. فرید مقصودی رئیس جشنواره و نمایشگاه‌ایمنی و آتش‌نشانی نیز گفت:‌ بیش از 80 درصد تجهیزات و ملزوماتی که در این صنعت مورد نیاز است توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و طی سال‌های اخیر ظرفیت مناسبی برای تولید در این بخش‌ها حاصل شده است. در مجتمع نگین از تولیدکننده تک محصول تا تولیدکنندگانی که کالاهای متفاوت در این صنعت را تولید می‌کنند حضور دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/21/498914/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها