جام ملت ها





جهانبخش گران‌تر از کل تیم ملی فوتبال چین!
به مناسبت رویارویی ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، یک روزنامه چینی به نام کیالونگ، این دو تیم را از نظر ارزش بازیکنانش مقایسه کرده است. این نشریه نوشت تیم ایران، بسیار گران‌‌تر از تیم چین است:«ارزش بازیکنان تیم ایران، بالغ بر 58.15 میلیون یورو است. ضمن آنکه گران‌ترین بازیکن این تیم، علیرضا جهانبخش بازیکن تیم برایتون با 18 میلیون یورو است. به همین دلیل این بازیکن تکنیکی هم اکنون در جمع بزرگان فوتبال قاره است.» این نشریه ادامه داد که تیم ایران 12 بازیکن دیگر دارد که هریک چند میلیون یورو ارزش دارند. در نقطه مقابل آنگونه که این روزنامه ادعا کرد و نوشت،‌ کل ارزش تیم چین حدود 16 میلیون یورو است و گران‌ترین بازیکن این تیم، وو لی 3.5 میلیون یورو می‌ارزد.

حذف عراق از جام ملت‌ها و مصدومیت بازیکن استقلال
آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 سه‌شنبه شب میان تیم‌های عراق و قطر برگزار شد که این دیدار با تک گل بسام الراوی به سود قطر به پایان رسید تا عراقی‌ها دیروز به خانه بازگردند. از نکات قابل توجه این دیدار سه تعویض اجباری عراق بود که هر سه به دلیل مصدومیت انجام شد. در این دیدار طارق همام، بازیکن تیم استقلال در دقیقه 33 بازی با مشکل مواجه شد و پس از خروج از زمین دوباره به بازی آمد اما 2 دقیقه بعد پس از ضربه زدن به توپی دچار مصدومیت و از زمین مسابقه خارج شد. بازیکن عراقی تیم فوتبال استقلال زمانی که می‌خواست از زمین خارج شود، با چشمانی اشک‌آلود روی زمین دراز کشید و در نهایت با برانکارد به بیرون رفت.

قضاوت یک چهارم به فغانی نرسید
در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا نام علیرضا فغانی برای قضاوت دیده نمی‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت که وظیفه داوری دیدار قطر و کره جنوبی را به روشن ایرماتوف ازبکستانی بسپارد. ایرماتوف همچنین به عنوان ناظر ویدئویی دیدار ایران و چین در کنار یک کمک قطری و یک کمک هلندی خواهد بود. همچنین ریوجی ساتو، داور ژاپنی نیز عهده‌دار قضاوت دیدار استرالیا و امارات خواهد بود. فغانی تاکنون دو بار در جام ملت‌های ۲۰۱۹ قضاوت کرده است. 

بازیکن ویتنام، قدوس و دژاگه را کنار زد
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز پیش برای انتخاب بهترین گل و بهترین بازیکن مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 از کاربران نظرسنجی کرد که گل سامان قدوس در بازی با یمن به عنوان سومین گل زیبای مرحله گروهی انتخاب شد. گل نگویان کوانگ‌ های به یمن به عنوان بهترین گل مرحله گروهی جام انتخاب شد. اشکان دژاگه که نامزد بهترین بازیکن مرحله گروهی بود در رقابت با نگویان کوانگ‌های بازیکن ویتنام  شکست خورد و به عنوان دومین بازیکن برتر این مرحله انتخاب شد. این نتایج در حالی در نظرسنجی ها به دست آمد که پیش از این بیرانوند هم به خاطر فیلترینگ توئیتر و اینکه تعداد زیادی از کاربران ایرانی در توئیتر نیستند، رقابت را به گلر عربستانی واگذار کرده بود.

احساس پورعلی گنجی درباره لحظه‌ای که بر دست مادرش بوسه زد
مرتضی پورعلی گنجی در مصاحبه‌ای با سایت AFC از احساسش در لحظه‌ای که در میان تماشاگران رفت و بر دست مادرش بوسه زد، سخن گفت. وی اظهار داشت: مادر و سایر اعضای خانواده‌ام از شهرم بابل به اینجا (امارات) آمدند و دلیل قدردانی‌ام از آنها نیز همین مسأله بود. سختی‌های زیادی در عمرم کشیده‌ام که خیلی از آنها با کمک مادرم رفع شده‌اند. 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/22/498919/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها