کی‌روش: تیمی جاه‌طلب هستیم  و آرزوهای خودمان را داریم



کارلوس کی‌روش در نشست خبری گفت: «هر دو تیم ایران و چین آماده صعود هستند. در این لحظه، بازی با چین مهم‌ترین بازی زندگی ما است دلیل آن هم خیلی واضح است؛ صعود به مرحله بعد و انجام بازی دیگر. چین تیم خیلی خوب و مستحکمی است. آن‌ها تیمی هستند که مربی بزرگی چون لیپی را دارند و از نظم و سازماندهی خوبی برخوردار هستند. برای من بهترین بازیکن چین، همبستگی تیمی آن‌هاست.»
او ادامه داد:«کار سختی برابر چین خواهیم داشت و از اینکه برابر چین بازی داریم هیجان داریم. ما تیمی جاه‌طلب هستیم و آرزوهای خودمان را داریم. ما نسبت به قبل هوشیارتر هستیم. فکر نمی‌کنم بد باشد با لبخند به مسائل نگاه کنیم. فلسفه من همیشه این بوده است که به همه حریفان احترام بگذارم اما واقعیت این است که تیم من برایم آنقدر مهم است که زیاد به تیم حریف اهمیت نمی‌دهم. وقتی که در کنار بازیکنی مثل شجاعی حضور دارم که سه جام جهانی را تجربه کرده و چهارمین حضورش در جام ملت‌ها را تجربه می‌کند، افتخار می‌کنم. توجه همه را مخصوصاً در ایران به این نکته جلب می‌کنم که اینگونه بازیکنان باید احترام‌شان حفظ شود.»
سرمربی تیم ملی درباره صحبت‌های لیپی که ایران را تیمی قدرتمند خطاب کرده بود بیان داشت: «شنیدن این صحبت‌ها از یک مربی بسیار بزرگ مثل لیپی باعث افتخار است. من افتخار این را دارم که سالیان بسیار زیاد شاگرد این مربی بزرگ بوده‌ام. در این گونه بازی‌های حذفی رنکینگ، آمار و اعداد کمکی نخواهد کرد. مسأله‌ای که مهم هست، شخصیت، کاراکتر و نظم و انضباط بازیکنان درون زمین است و اینکه در آن روز بازیکنان چقدر بتوانند احساسات‌شان را کنترل کنند. به بازیکنانم گفتم فوتبال یک بازی ساده است و باید سعی کنند لذت ببرند، بجنگند و گل بزنند. این تاکتیک ما است.» 
کی‌روش بیان داشت:«به هیچ عنوان ما علاقه نداریم کت یک تیم مدعی را بر تن کنیم و برعکس همیشه تلاش ‌کنیم لباس تیمی را بر تن کنیم که به همه حریفان احترام می‌گذارد و نگاه ما به همه حریفان یکسان است. همیشه تلاش می‌کنم هنر بردن را به بازیکنانم یادآوری کنم. در این گونه بازی‌های حذفی که همه چیز برای برنده است و هیچ چیز برای بازنده، من روی تجربه بازیکنانم حساب ویژه‌ای باز کرده‌ام.»
شجاعی: دوست نداریم زود به خانه بازگردیم
مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری اظهار داشت:«من با تفکر برخی از دوستان مخالف هستم که می گویند ما دفاعی بازی می کنیم و دیدید که در این بازی‌ها گل‌های زیادی زدیم. ما آنقدر خوب حمله می کنیم که گل نمی‌خوریم. چین خیلی فرق کرده و بهتر شده است. امیدوارم بعد از 43 سال قهرمان شویم، هر چند سخت است و هنوز راه درازی داریم. ما در دوره های قبل هم تیم های خوبی داشته ایم ولی این بار به عنوان کاپیتان با احترام به تیم های قبلی خودمان ما خیلی تیم خوبی هستیم و بازیکنان واقعاً فروتن و بی ادعا هستند. ما به مردم در ابتدا قول داده‌ایم که این رویا را به خوبی به پایان برسانیم و اصلاً دوست نداریم زود به خانه برگردیم.»
لیپی: ایران بهترین تیم آسیاست اما برتری مقابل آن غیرممکن نیست
مارچلو لیپی، سرمربی تیم ملی فوتبال چین در نشست خبری گفت:«بعد از بازی با تایلند توانستیم با ریکاوری خوب برای مسابقه با ایران آماده شویم. ایران تیم بسیار خوب و منظمی است که ساختار و سازماندهی حساب شده‌ای دارد. آنها همین تابستان در جام جهانی بازی کردند و توانایی شان از ما بیشتر است. از نظر فیزیکی ایران تیم بسیار قدرتمند و با سازماندهی خوب است.» او ادامه داد:«می‌دانیم که بازی دشواری برابر ایران خواهیم داشت. با این حال ما هم توانمندی خودمان را داریم. اشتباه برابر ایران به منزله جریمه‌ای سنگین خواهد بود. ایران بازیکنان خوب و فرصت طلبی دارد و باید کاملا مراقب آنها باشیم. ما همه می‌دانیم که ایران تیم خیلی خوبی در آسیا است و رنکینگ فیفا گفته من را تأیید می‌کند اما برتری مقابل این تیم غیرممکن نیست. برای اینکه با چنین تیمی مقابله کنیم باید از نظر تاکتیکی در سطح بالایی باشیم.»
کاپیتان چین: می خواهیم به جاه طلبی مان ادامه دهیم
ژنگ ژی، کاپیتان تیم چین در نشست خبری گفت:«مهم‌ترین ویژگی ایران قدرت فیزیکی بازیکنان است و علاوه بر این ثبات در کادر فنی هم به این تیم خیلی کمک کرده است. ایران مهاجمان خیلی خوبی دارد و فوتبال زیبایی بازی می‌کند. به این دلیل مدافعان ما کار سختی برابر مهاجمان قوی و قدرتمند ایران خواهند داشت. قهرمانی در جام ملت‌های آسیا کار بسیار سختی است. تیم ها، بازیکنان و سرمربیان بزرگ و نامداری در این جام حضور دارند. هدف ما این است که به جاه طلبی خودمان در جام ملت‌ها ادامه دهیم. نسل جدید بازیکنان چینی باید خودشان را ثابت کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/23/498928/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها