دعوا بر سر ازدواج کودکان



بعضی‌ها می‌گفتند اعصاب خرد کن است و تبلیغ کاری را کرده که به ضرر کودکان است اما بعضی‌ها تشویق شان می‌کردند و می‌گفتند خیلی هم خوب بوده است.
این خلاصه واکنش‌هایی بود که دیروز به فیلمی که درباره ازدواج در سنین کم منتشر شد در فضای مجازی دیدیم. در این فیلم زن و مرد جوانی می‌گفتند در سن 16 و 14 سالگی با هم ازدواج کرده‌اند و بسیار هم از زندگی شان راضی هستند و البته از این‌که عده‌ای به دنبال افزایش سن قانونی ازدواج هستند و ازدواج در سنین پایین را ازدواج کودکان می‌دانند انتقاد می‌کردند.
حتی وقتی پای این فیلم وسط نبود تقریباً هر روز درباره ازدواج کودکان در شبکه‌های اجتماعی می‌خواندیم و دیروز این بحث داغ‌تر شد و اختلاف دو گروه هم بیشتر.
«کودک اونیه که به انسان زیر 18 سال می‌گه کودک و ازدواجشونو با عنوان ازدواج کودکان با توهین و تحقیر می‌کوبه عزیزم اگه شما تا بیست سالگی با ماشین کنترلی بازی می‌کردی لزومی نداره که همه رو مثل خودت ببینی. خیلی از اون زیر هیجده ساله‌ها از شما‌های بالای سی سال سن بالغ ترن»، «ویدیوی شرم‌آوری که ازدواج کودکان را تبلیغ می‌کند.»، «این‌که (بر فرض صحت حرف‌های اون زن و شوهر) آشنایی و ازدواج در سن ۱۶ و ۱۴ سالگی برای اونا خوب بوده(حداقل به زعم خوشان)، ذره‌ای از فاجعه ازدواج کودکان کم نمی‌کنه. بچه باید بچگی کنه!»، «کسی که نخواد تو دام گناهی که شما پهن کردید بیفته کودکه؟!»، «وقتی از ازدواج کودکان و کودک همسری حرف می‌زنیم از گزارشات ترک تحصیل و خشونت خانگی در کنار کامل نشدن چرخه رشد پیش از قبول مسئولیت‌های اجتماعی و والدگری حرف می‌زنیم. همچنین به خصوص داریم از آمار ازدواج دختران زیر ۱۵ و حتی ۱۰ سال با مردان بزرگسال می‌گیم»، «خدای متعال بزرگترین تکلیف‌ها را در ۹سالگی به زن و ۱۵سالگی به مرد واجب می‌کنه، خدا می‌دونه کی به انسان مسئولیت بده ولی یه عده به اسم ازدواج کودکان دری وری بهم می‌بافن که این سن خوب نیست، پدر مادرا هم بچه‌شونو بچه بار میارن بزرگ نمی‌کنن»، نمونه‌هایی از واکنش‌ها به این ویدئوی کوتاه بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6983/24/498939/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها