گذر از فقدان بودجه

تئاتر دانشگاهی و آثاری از پنج کشور جهان



«ایران»: دومین نشست رسانه‌ای جشنواره تئاتر دانشگاهی همانند همه دوره‌های پیشین با مسأله نبود بودجه و توضیحات دبیر در چگونگی غلبه بر این مسائل همراه بود.
امین مختاری دبیر بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، دیروز، در نشستی با رسانه‌ها درباره بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: به‌لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی برای برگزاری این بخش داشتیم، از این‌رو با آکادمی و سفارتخانه‌های مختلف رایزنی‌هایی را انجام دادیم و توانستیم بخش بین‌الملل را با کم‌ترین هزینه برگزار کنیم. شرایطی فراهم شد تا گروه‌های خارجی با دانشجویان ایرانی کار کنند. دو گروه «جریان» و «مسیح» را داریم که با حضور بچه‌هایی از کشورهای مختلف به زبان انگلیسی اجرا می‌شوند. ما دو ورک شاپ نیز پیش از جشنواره داشتیم که با حضور استادان خارجی در کرمان و کاشان برگزار شد و قرار است در ایام جشنواره نیز این کارگاه‌ها برگزار شوند و خروجی این کارگاه‌ها که کار مشترک ایران و فرانسه با عنوان «دلقک‌ها روی صحنه» و دیگری نیز اثر مشترک ایران و ترکیه است، در جشنواره اجرا می‌شوند. مختاری از آثار کشورهای سوئیس، ترکیه، سریلانکا و دو کار مشترک «ایران و گرجستان» و «ایران و سوئیس» به‌عنوان دیگر آثار حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی ایران نام برد.
وی درباره مراسم اختتامیه جشنواره بیست و دوم نیز گفت: این مراسم روز چهاردهم در تالار وحدت برگزار می‌شود که کارگردان مراسم نیز حسین پوریانی فر است. بخش ویژه این مراسم نیز برگزاری بزرگداشت کامران سپهران و مسعود دلخواه است.
وی درباره برنامه‌ریزی جشنواره بیست و دوم برای اجرای عمومی آثار برگزیده و حاضر در این دوره، یادآور شد: تلاش‌مان را می‌کنیم برای اکثر کارهای جشنواره شرایط اجرای عمومی را فراهم کنیم و از چند تهیه‌کننده و کمپانی برای انتخاب و حمایت از آثار دعوت کردیم تا در جشنواره حضور داشته باشند.
این فعال تئاتر دانشگاهی درباره نحوه قیمت‌گذاری بلیت آثار جشنواره، افزود: بلیت آزاد ۲۰ هزار تومان و برای دانشجویان ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
سینا نصرالهی معاون اجرایی جشنواره نیز افزود: جشنواره بیست و دوم با ۵۷ اثر و با میزبانی ۱۲ سالن طی ۱۴ روز برگزار می‌شود. در پایان این نشست نیز پوستر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران که توسط سیدمهدی میراحمدی و نیما کریمی طراحی شده است، رونمایی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7043/5/508941/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها