غرفه چین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد

رشد اقتصاد فرهنگی چین و ایران در سایه دیپلماسی فرهنگی



 غرفه چین با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی، گوئووی مین معاون وزیر تبلیغات جمهوری خلق چین و پنگ سین سفیر جمهوری خلق‌ چین در ایران در نیم‌طبقه شبستان افتتاح شد.  در ابتدای این مراسم، گوئووی مین معاون وزیر تبلیغات جمهوری خلق چین در سخنانی با اشاره به افتتاح غرفه چین، گفت: از انتخاب چین به‌عنوان میهمان ویژه تشکر می‌کنم، چین و ایران هر دو تمدنی باستانی دارند و از 2000 سال پیش ارتباطات دوکشور از طریق جاده ابریشم و مبادلات دوستانه کشورها گذشته است و در دوره معاصر نیز امیدواریم این تعاملات فرهنگی عمیق‌تر شود.  گوئووی مین با ابراز امیدواری برای ایجاد فصلی جدید برای تبادلات فرهنگی دو کشور، عنوان کرد: حضور چین در نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند در جهت تقویت مبادلات فرهنگی و رویدادهای فرهنگی دو کشور بسیار مؤثر باشد و ما نیز برای این موضوع برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی را پیش‌بینی کرده‌ایم. همزمان با گشایش غرفه چین، اداره مطبوعات و انتشارات چین دو اثر به سازمان اسناد ایران اهدا کرد.
تحقیق مصحف منسوب به امیرالمؤمنین(ع) در نمایشگاه کتاب
 مرکز طبع و نشر قرآن کریم، برای نخستین‌بار تحقیق مصحف شریف منسوب به امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را در سی‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرد. به گفته محمد بابایی؛ مدیراجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم این مصحف، نسخه شماره یک کتابخانه آستان قدس رضوی است که دستخط شیخ بهایی در ابتدای آن، دلالت بر منسوب بودن این نسخه نفیس به امیرالمؤمنین(ع) دارد.
انتخاب مشاور اجرایی نمایشگاه کتاب
با حکم قادر آشنا، قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امین درخشان به‌عنوان مشاور اجرایی در این دوره از نمایشگاه منصوب شد. امین درخشان، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی است.
رونمایی خاطرات همرزمان شهید حججی در نمایشگاه
کتاب «محسن ما» با عنوان فرعی «خاطراتی از فدایی حضرت زینب(س) شهید محسن حججی به روایت همرزمان» به کوشش کبری خدابخش دهقی منتشر و در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود. این کتاب حدود ۲۰۰ صفحه‌ای با وجود مجموعه خاطرات مختلف از همرزمان شهید و گنجاندن روایت‌های گوناگون از شخصیت و زندگی او، حاوی عکس‌هایی از این شهید مدافع حرم است که بتازگی منتشر شده و قرار است روز یازدهم اردیبهشت در غرفه نشر دارخوین رونمایی شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7043/5/508942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها