روی خط خبــــــر





برگزاری مراسم سی‌ ودومین سالگرد درگذشت «محمودی خوانساری»

مراسم سی‌و‌دومین سالگرد درگذشت محمودی خوانساری (خواننده موسیقی ایرانی) پنجشنبه، پنجم اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان و خانواده‌ ایشان در جوار مزار او(بهشت زهرا) برگزار می‌شود. محمود محمودی خوانساری در محفلی با ابوالحسن صبا آشنا شد و به پیشنهاد او به یادگیری ردیف موسیقی ایرانی پرداخت.

رونمایی از فیلم کشف‌شده از پشت صحنه «گاو»

مراسم نمایش فیلمی منحصر به فرد از پشت صحنه و روند انتخاب بازیگران فیلم‌ سینمایی «گاو» ساخته داریوش مهرجویی با حضور علی نصیریان و عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگران این فیلم، رضا میرکریمی، رضا کیانیان، مازیارمیری، نگارجواهریان، شادمهر راستین، هوشنگ گلمکانی، کیوان کثیریان، علیرضا تابش، علیرضا امینی، امیرحسین علم‌الهدی، افشین اسدزاده واحمد طالبی‌نژاد عصر روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت در سالن شماره ۶ پردیس چارسو برگزار شد.

اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۹۸

ارکستر سمفونیک تهران طی اولین کنسرت رسمی خود در سال ٩٨ که سه‌شنبه شب سوم اردیبهشت ماه به رهبری میهمان منوچهر صهبایی مدیر هنری و رهبر ارکستر مجلسی ایران در تالار وحدت تهران برگزار شد، قطعاتی تازه و متفاوت تعدادی از آهنگسازان مطرح موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان اجرا شد.

موسیقی «تبرئه» آلبوم شد

آلبوم موسیقی نمایش «تبرئه» با هنرمندی ارشام مؤدبیان و کیارش اعتماد سیفی با برپایی یک مراسم رونمایی در خانه موزه بتهوون در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. نمایش «تبرئه» نوشته جسیکا بلنک و اریک جنسون و ترجمه و کارگردانی منیژه محامدی زمستان سال ۹۷ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. آیین رونمایی از آلبوم موسیقی نمایش «تبرئه» ساعت ۱۹ روز شنبه هفتم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در خانه موزه بتهوون با حضور تعدادی از هنرمندان و عوامل اجرایی این اثر نمایشی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم یادبود منیر فرمانفرماییان

مراسم یادبود هنرمند فقید منیر شاهرودی فرمانفرماییان پنجشنبه
۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ در نگارخانه منیر فرمانفرماییان واقع در باغ نگارستان دانشگاه تهران برگزار می‌شود. منیر فرمانفرماییان هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز و از پیشگامان هنر مدرن ایران ۳۱ فروردین‌ماه در ۹۷ سالگی درگذشت و پیکر او طبق وصیتش، اول اردیبهشت‌ماه بدون هیاهو و در آرامگاه شهر قزوین به خاک سپرده شد.

«ستاره‌های ون‌گوگ» درگالری نگر

گالری نگر درهفته جاری میزبان نمایشگاهی است با عنوان «ستاره‌های ون‌گوگ» که در آن هنرمندان از ون‌گوگ الهام گرفته و آثاری با موزاییک و نقاشی خلق کرده‌اند. دراین نمایشگاه نزدیک به ۳۰ اثر از ۱۹ هنرمند روی دیوار می‌رود که همگی به آثار ون‌گوگ اشاره دارند. این نمایشگاه جمعه ششم اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود و تا یازدهم این ماه برای بازدیدکنندگان باز است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7043/5/508943/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها