از کشتی فضایی تا ارتباطات پایدار



اگر شما جزو خوانندگانی هستید که به دلایلی نتوانسته‌اید سخنان مسئولان فاوا را در طول هفته پیگیری کنید با ستون روی خط فاوا با ما همراه شوید.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: جمع زیادی از مردم خوب خوزستان همچنان درگیر سیل هستند؛ از اپراتورها خواسته‌ام دریافت مطالبات خود در این شهرها را تا پایان اردیبهشت به تعویق بیندازند و به‌هیچ وجه خدمات به‌دلیل بدهی قطع نشود. پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان سایر دستگاه‌ها نیز برنامه ویژه‌ای برای آن مناطق در نظر بگیرند.
حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: مطالعه برای ساخت «کشتی فضایی» به‌عنوان مدل بعدی پروژه بالن ارتباطی با همکاری دانشگاه‌ها آغاز شده است. ساخت این محصول که «کیهان» نام دارد از نیمه دوم سال‌جاری شروع خواهد شد. بالن ارتباطی که برای ارائه خدمات اینترنت و پایش محیط طراحی و ساخته شده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است، بالنی از نوع مقید محسوب می‌شود که در یک منطقه مشخص و برای مصارفی مانند حوادث غیرمترقبه و اضطراری، به‌صورت ایستا و در یک ارتفاع مشخص به پرواز درمی‌آید اما در مدل بعدی هدفمان این است که این بالن را به موتور مجهز کنیم تا بتواند در سطح منطقه حرکت کند در صورتی که این فناوری را به سطح قابل قبولی برسانیم، وارد فاز کشتی فضایی خواهیم شد.
محمود خسروی، نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خوزستان: این استان در حال حاضر از ارتباطات پایدار و مطلوبی برخوردار بوده و تمامی ادارات تابعه وزارت در این استان و اپراتورهای ارتباطی تا عادی شدن وضعیت استان در حال آماده باش هستند. از سوی دیگر تلفن همگانی رایگان راه‌اندازی و از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه سیم‌کارت‌های رایگان به سیل زدگان ارائه شده است. البته علاوه بر این مسیرهای موجود فیبرنوری، در صورت بحران باید با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به پایداری مسیرهای پروتکشن و ایجاد مسیرهای جدید نیز اقدام‌های لازم انجام گیرد.
حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات: برای اجرای طرح استفاده از پهپاد پستی و حمل بسته‌های پستی سبک و کم وزن در زمان بحران برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده است. این طرح برای حمل بسته‌های سبک و زیر ۲ کیلوگرم با همکاری پست و پژوهشگاه فضایی ایران در کیش به‌صورت آزمایشی امتحان شد و در حال پیگیری و ارزیابی امور مرتبط با اجرای این طرح هستیم ولی هنوز نتایج قطعی این طرح به‌صورت صددرصد به دست نیامده است ولی در صورتی‌که از اجرای آن به اطمینان صددرصدی برسیم، در زمان وقوع بحران و شرایط اضطراری می‌تواند به ارسال مرسولات در کمترین زمان کمک کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7043/6/508948/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها