سرلشکر باقری در مراسم معارفه فرمانده کل سپاه:

دوران فرماندهی سردار سلامی دوره شکست دشمن خواهد بود



مراسم تودیع و معارفه فرماندهان جدید و پیشین کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح و برخی شخصیت‌های سیاسی در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه شاهد عصبانیت امریکا و دور جدیدی از توطئه‌ها و تحریم‌ها علیه کشور از طرف آنها هستیم، گفت: «سپاه پاسداران می‌تواند نقش اساسی در خنثی کردن آنها داشته باشد و دوران فرماندهی سردار «حسین سلامی» قطعاً دوره شکست دشمن خواهد بود».
به گزارش ایرنا ، سردار سرلشکر محمد باقری، تروریست اعلام کردن سپاه را نتیجه بدیهی و اوج عصبانیت امریکا از سپاه و جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه اعلام منتفی شدن معافیت برخی کشورها از خرید نفت ایران نیز بخشی دیگر از این عصبانیت است، افزود: «ملت ایران بعد از گذشت 40 سال به حدی از قدرت رسیده است که بتواند با هر میزان فروش نفت روی پای خود بایستد و این می‌تواند فرصتی باشد تا ایران بتواند از گرفتاری وابستگی به نفت رها شود. البته امریکا تقاص دشمنی‌های خود را در وقت مقتضی پس خواهد داد». باقری همچنین در بخش دیگری از سخنان‌اش توضیح داد: «وحدت و همدلی ارتش و سپاه از اتفاقات ارزشمند چند وقت اخیر است و این دو نهاد در کنار هم به‌عنوان دو بازوی قدرتمند انقلاب برای پیشبرد آن و دفع تهدیدات هستند».
سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در سخنان خود با تجلیل از اقدامات سرلشکر جعفری و موفقیت‌هایی که در زمان فرماندهی او در بسیج، نیروی قدس، نیروی زمینی و نیروهای دریایی و هوافضای سپاه به دست آمده است به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: «ما در گام دوم انقلاب باید حاکمیت اسلام را به تمدن تبدیل کنیم و سپاه باید ظرفیت نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را در خود ایجاد کند. ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد»
سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرلشکر جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی-اجتماعی حضرت بقیه‌الله(عج) و سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا دیگر سخنرانان این مراسم بودند. سردار سلیمانی با بیان اینکه به‌عنوان یک سپاهی می‌گویم که سپاه و انقلاب در برهه خطیری قرار دارند، گفت: در سپاه این موضوع وجود دارد که هر انتصاب و هر امری که از سوی رهبری است، حکمتی در آن نیز هست و این موضوع را در طول بیست و چند سال فرماندهی نیروی قدس می‌دیدم که آنچه ایشان می‌فرمودند، درست‌تر بود. سلیمانی تأکید کرد: «امروز به‌دلیل بغض و کینه دشمنان نسبت به انقلاب و سپاه به برادری و همدلی بیشتری نیاز داریم».

شورای نگهبان طرح تقویت
جایگاه سپاه مقابل امریکا را تأیید کرد
شورای نگهبان طرح دوفوریتی تقویت جایگاه سپاه مقابل اقدامات امریکا را تأیید کرد. به گزارش ایرنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در این باره گفت: اعضای شورای نگهبان صبح چهارشنبه در جلسه‌ای طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط امریکا را بررسی کردند و به اتفاق آرا این طرح را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانسته و تأیید کردند. جزییات طرح 14 ماده‌ای اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط امریکا (تقویت جایگاه سپاه مقابل اقدامات امریکا) روز سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی تصویب نهایی شد. پس از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ رئیس جمهوری این قانون برای دستگاه‌های مربوطه لازم‌الاجرا است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7043/3/509046/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها