پرسپولیس- سپاهان و ذوب آهن- تراکتور؛ بازی‌های هیجان انگیز هفته بیست و هفتم

جدال سرخ‌ها و زردها، امید پرشورها





هفته بیست و هفتم لیگ برتر از راه رسید و در اولین دیدار امروز ماشین‌سازی و سایپا در حالی از ساعت ۱۶ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم ۴ هفته است بردی نداشته‌اند. تیم تحت هدایت رضا مهاجری در بازی قبل به استقلال باخت و شاگردان علی دایی هم 2 باخت متوالی و سنگین مقابل سپاهان و پرسپولیس داشته‌اند. استقلال خوزستان و نساجی از ساعت 17:30 برابر هم قرار می‌گیرند. دیداری که با موافقت باشگاه فولاد، قرار است در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار شود و آبی‌پوشان این شهر برای زنده نگه داشتن کورسوی امیدشان برای بقا مقابل نساجی صف‌آرایی می‌کنند که هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و پدیده را شکست داد. پیکان و پارس جنوبی هم از ساعت ۱۸ در ورزشگاه شهدای شهر قدس با هم دیدار می‌کنند. پیکان بعد از شکست دادن تراکتورسازی تا حد زیادی خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت شد اما بازیکنان پارس جنوبی به علت مشکلات مالی چند روزی را در اعتصاب سپری کرده‌اند و مهدی تارتار، سرمربی این تیم اعلام کرده احتمالاً با بازیکنان جوان و امید خود به مصاف پیکان می‌رود.
بازی‌های داغ تهران و اصفهان
بازی‌های این هفته فردا با برگزاری 3 دیدار دیگر ادامه می‌یابد. سپیدرود و فولاد خوزستان از ساعت 17:15 در ورزشگاه سردار جنگل رشت مصاف می‌دهند. سپیدرود بازی رفت را 1-0 برد و حالا امیدوار است با یک پیروزی دیگر از منطقه سقوط فرار کند.
در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، پرسپولیس از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان است. مسابقه‌ای که بیژن حیدری قضاوت آن را برعهده دارد و محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی هم کمک‌های او هستند. پرسپولیسی‌ها هفته گذشته مقابل ذوب آهن، دیگر تیم اصفهانی به تساوی بدون گل رسیدند و پس از آن در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی عربستان دست خالی ماندند و حالا با خستگی حاصل از دیدارهای فشرده، آماده نبرد حساس و حیاتی با سپاهان شده‌اند. تساوی پرسپولیس مقابل ذوب آهن باعث شد مجموع امتیازات برانکو در لیگ برتر از زمان حضورش روی نیمکت سرخپوشان به 248 برسد. پروفسور امیدوار است سپاهان را ببرد تا هم یک گام به قهرمانی نزدیک‌تر شود و هم مجموع امتیازاتش با پرسپولیس از عدد 250 عبور کند. در آن سوی میدان، زردپوشان اصفهانی پس از اینکه در 4 بازی متوالی به پیروزی نرسیدند، هفته قبل سایپا را در یک بازی برتر و پرگل 5-2 مغلوب کردند تا در جمع مدعیان باقی بمانند و حالا شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌خواهند با شکست دادن پرسپولیس، گام بلندی در راه قهرمانی بردارند.
برانکو در این مسابقه، شجاع خلیل‌زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. البته با توجه به اینکه شایان مصلح روز گذشته در تمرینات گروهی سرخپوشان حاضر شد و همراه سایر بازیکنان به کار با توپ پرداخت، احتمال بازی کردن او در دفاع چپ و حضور محمد نادری در دفاع وسط وجود دارد. ضمن اینکه احتمال حضور محسن ربیع‌خواه هم در خط دفاعی وجود دارد. قلعه‌نویی هم، محمد ایرانپوریان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و احتمالاً حسن جعفری در دفاع راست سپاهان جایگزین او شود.
سپاهان و پرسپولیس 22 بهمن 1350 برای اولین بار مقابل هم صف‌آرایی کردند که با پیروزی 2-1 سرخپوشان همراه شد. دو تیم تاکنون 69 بار برابر هم قرار گرفته‌اند که 24 برد سهم پرسپولیس و 19 برد سهم سپاهان بوده و 26 بازی هم با تساوی به پایان رسیده که آخرین آن تساوی 1-1 بازی رفت فصل جاری در اصفهان بود. در این دیدارها، پرسپولیس 89 و سپاهان 73 گل به ثمر رسانده‌اند. نکته جالب اینکه دو تیم سوم خرداد در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در اصفهان به مصاف هم خواهند رفت و بازی فردا گام دوم از تقابل سه گانه آنهاست.
ذوب آهن و تراکتورسازی از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار کننده دیگر بازی حساس و مهم هفته هستند. ذوبی‌ها که روزهای خوبی را سپری می‌کنند، پس از متوقف کردن پرسپولیس در لیگ، در آسیا الوصل امارات را از پیش رو برداشتند. اما در آن سو، تراکتورسازی روزهای پرتنشی را پشت سر گذاشته است. سرخپوشان تبریزی پس از باخت مقابل سپیدرود که حاشیه‌های زیادی داشت، برابر پیکان هم در خانه 1-0 شکست خوردند و حالا این بازی فرصت بزرگی است که خود را در جمع مدعیان قهرمانی نگه دارند. باید دید تقابل اندیشه‌های علیرضا منصوریان و جورج لیکنز چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7043/23/509072/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها