اخبــــــار




دیدار صالحی امیری و معاون وزیر علوم

صبح دیروز مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم و رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی با رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت وگو کردند. مجتبی صدیقی در این دیدار گفت:«یکی از موارد مهم در دولت فعلی توجه به افزایش سرانه ورزش دانشجویی و فعال‌تر شدن انجمن‌ها بود که توانستیم در این زمینه گام‌های مهمی برداریم.» در ادامه صالحی امیری افزود:«تنظیم و عقد تفاهمنامه بین وزارت علوم و کمیته ملی المپیک در زمینه ورزشی بخصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و بهره مندی از پتانسیل‌های نرم افزاری و سخت افزاری در این زمینه جهت حضور تیم‌های ورزشی در بازی‌های المپیک موجب تقویت کاروان اعزامی به این بازی‌ها خواهد شد تا دو طرف بتوانند از امکانات یکدیگر در راستای رشد و تعالی ورزش بهره ببرند.»

برنز جمشیدیان در دوچرخه سواری قهرمانی آسیا

در دومین روز از مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی آسیا، رکابزنان رده امید در ماده تایم تریل انفرادی به رقابت پرداختند که در پایان امیرحسین جمشیدیان نماینده ایران مدال برنز را کسب کرد. رکابزن قزاقستان قهرمان شد و عنوان نایب قهرمانی به نماینده چین تایپه رسید. مسافت مسیر ماده تایم تریل انفرادی امید،۴۰ کیلومتر بود.

برانکو: برنده  بازی پرسپولیس سپاهان قهرمان است

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین روز گذشته این تیم گفت: «بازی جمعه شب ما مقابل سپاهان یک دربی مهم دیگر و تعیین کننده قهرمان فصل رو به پایان لیگ برتر ایران است. دربی اول ما با استقلال بود که آن را بردیم و اینک نیز می‌دانیم که مسابقات سال‌های اخیر ما و سپاهان تا چه حد مهم است و بر این اساس، انتظار حضور گسترده طرفداران تیم‌مان را در ورزشگاه آزادی دارم.» وی در مورد شکست سرخ‌ها مقابل الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: «فوتبال با این گونه حوادث عجین است اما اگر آن 2 گل آفساید پاختاکور و السد را مردود اعلام می‌کردند، الان وضع‌مان بسیار بهتر از این بود. با وجود این، اهداف ما همچنان پابرجا و فتح تمامی دیدارهای بعدی‌مان و کسب عناوین قهرمانی است.» برانکو ادامه داد: «اگر سپاهان برتری بر ما داشته باشد، این است که برخلاف ما، مسابقه‌های آسیایی ندارد و در نتیجه سرحال‌تر از ما است. ما تازه از یک سفر خارجی برگشته‌ و خسته‌ایم. با این حال قصد توجیه و بهانه‌جویی ندارم.» پروفسور همچنین در دفاع از عملکرد علی علیپور که نمایش ضعیفی در برابر الاهلی داشت، گفت: «او فصل پیش آقای گل شد و امسال نیز در یک قدمی این عنوان قرار دارد. گل از دست دادن بهتر از این است که اصلاً فرصت گلزنی نداشته باشید.»

حسن‌زاده: تا دفاعیات کامل نشود، رأی نمی‌دهیم

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت دلیل تأخیر در صدور آرای انضباطی مسابقه جنجالی اخیر تراکتورسازی با پیکان، عدم وصول برخی مدارک و باقی ماندن برخی دفاعیات افراد متهم است و مادامی که همه جوانب و اظهارات سنجیده نشود، حکمی صادر نخواهد شد.

کی‌روش گزینه هدایت عربستان شد!

با اینکه کارلوس کی‌روش پس از جدایی از ایران به سرمربیگری تیم ملی فوتبال کلمبیا منصوب شده است، السبیعی رئیس فدراسیون فوتبال عربستان دیروز اسم وی را در میان چهار گزینه اصلی برای هدایت تیم ملی این کشور آورد. سه نفر دیگر یورگن کلینزمن آلمانی، روبرتو مارتینز اسپانیایی و لوچسکیو رومانیایی هستند که هر یک گزینش شوند، جای خوان آنتونیو پیتزی سرمربی سابق سعودی‌ها را می‌گیرند که چندی پیش از سمت خود خلع شد.

دایی، کریمی و کیا، کاندیداهای ایرانی مارکا

نشریه معتبر مارکا اسپانیا سه کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را معرفی کرد. این نفرات علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا هستند و براساس آرای کاربران سایت اینترنتی این نشریه انتخاب شده‌اند. تعداد اسطوره‌های هر یک از کشورها در این نظرسنجی براساس قدمت و دستاوردهای فوتبال هر کشور متفاوت است.

پانزدهمی و شانزدهمی بانوان در وزنه برداری آسیا

با پایان یافتن رقابت گروه A دسته 64 کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بانوان آسیا در چین، عناوین دو بانوی وزنه‌بردار ایران که در گروه B وزنه زده بودند، مشخص شد. النازباجلانی با مجموع ۱۶۳ کیلوگرم در رده پانزدهم و ابریشم ارجمند خواه با مجموع ۱۵۰ کیلوگرم در رده شانزدهم قرار گرفتند. 11 وزنه بردار در گروه A و 5 وزنه بردار در گروه B حضور داشتند.

صعود نماینده والیبال ایران به نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا

مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا به میزبانی چین تایپه در حال برگزاری است و دیروز تیم شهرداری ورامین موفق شد تیم تایجو بانک از کشور میزبان را 3-0 شکست دهد و به نیمه نهایی مسابقات راه یابد. شهرداری ورامین امروز (پنجشنبه) مقابل تیم چنای هند صف آرایی خواهد کرد.

جهانبخش؛ نفر پنجم لیست خریدهای ناموفق

سایت «Sport English» بریتانیا روز گذشته برپایه یک برآورد فنی- اقتصادی، علیرضا جهانبخش را پنجمین خرید بد و ضعیف در فصل رو به پایان لیگ برتر فوتبال انگلیس توصیف کرد. این برآورد شامل کسانی شده که پس از انتقال به تیم‌هایی در انگلیس، عملکرد ضعیفی داشته و انتظارها را برآورده نکرده‌اند و جهانبخش که در برایتون کار چندان مهمی نکرده، یکی از این موارد است و آن هم در حالی که بهای جذب وی 17 میلیون پوند بوده است. صدرنشین لیست منتقل شده‌های «فرد» برزیلی از منچستریونایتد است که 52 میلیون پوند برای جذب وی پرداخت شد اما اغلب نیمکت‌نشین و در صورت حضور در میدان، کم تأثیر بوده است.

آغاز تمرینات استقلال برای مسابقه با پدیده

 استقلال پس از شکست 0-1 سه‌شنبه شب خود مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بعد از ظهر روز گذشته به تهران بازگشت. این تیم که بخت‌های صعودش به مرحله حذفی این لیگ در پی این شکست کمتر از گذشته شده، از امروز برای مسابقه مهم شنبه آینده خود مقابل پدیده به تمرین خواهد پرداخت.

سریع ترین گل لیگ برتر انگلیس

سه‌شنبه شب در دیدار ساوتهمپتون با واتفورد، شین لانگ مهاجم ساوتهمپتون گلی را به ثمر رساند که سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر انگلیس به شمار می‌آید. وی پس از گذشت فقط 7/69 صدم ثانیه از این مسابقه، به این مهم نائل آمد و کاری را در ویکریج رود، استادیوم واتفورد و طی تساوی 1-1 دو تیم به انجام رساند که پیش‌تر هرگز مشاهده نشده بود. رکورددار قبلی در این زمینه، ارلی کینگ تاتنهامی بود که فقط 9/82 صدم ثانیه پس از شروع مسابقه گلزنی کرده بود و پس از وی به آلن شیرر معروف با گلزنی 10/52 ثانیه‌ای وی می‌رسیم و کریستین اریکسون و مارک ویدوکا نیز فقط 10/54 و 11/90 ثانیه بعد از شروع مسابقات تیم‌های خود به گلزنی نائل آمده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7043/23/509074/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها