در شهریور ماه

متروهشتگرد به تهران می‌رسد و«همت» به کرج




گروه اقتصادی/ با راه‌اندازی دو ابرپروژه شهری-عمرانی دراستان البرز دسترسی ساکنان این استان به پایتخت و بالعکس آسان‌تر خواهد شد؛ دو پروژه‌ای که ساکنان البرز و تهران برای راه‌اندازی آنها و تسهیل در تردد روزانه، لحظه شماری می‌کنند.
اما گویا زمان به روز افتتاح این دو طرح نزدیک می‌شود، به‌طوری که در آستانه راه‌اندازی آنها، روز گذشته معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، با سفر به استان البرز از این دو طرح عمرانی و سایر طرح‌های مهم این استان بازدید کردند. قطعه انتهایی آزادراه همت-کرج و مترو شهر جدید هشتگرد از جمله مجموعه طرح‌های مورد بازدید مسئولان بوده است که ظاهراً قرار است در شهریور ماه به مرحله بهره‌برداری برسد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در بازدید از این پروژه‌ها بر سرعت بخشی در تکمیل این طرح‌ها تأکید کرد.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به وعده وزیر راه برای تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه همت، گفت: این آزادراه باید بسرعت تکمیل شود. وزیر راه و شهرسازی به مسئولان استان وعده داده است که این پروژه طی ماه‌های آینده تکمیل شود، بنده امیدوار هستم که این وعده عملیاتی شود. به‌گفته جهانگیری، توسعه حمل و نقل ریلی از جمله قطار شهری برای کرج جزو مهم‌ترین پروژه‌هایی است که باید بدان پرداخته شود.
مترو هشتگرد
در بازدید معاون اول رئیس جمهوری از مترو هشتگرد، وزیر راه و شهرسازی از شروع به کارمترو این خط در شهریور ماه خبر داد. افزون براین، حبیب‌الله طاهرخانی رئیس شرکت عمران شهرهای جدید، خبرداد که مترو هشتگرد از گلشهر به خط مترو تهران متصل می‌شود که مدت زمان سیر از تهران تا هشتگرد 45 دقیقه و زمان سیر از گلشهر تا هشتگرد 20 دقیقه خواهد بود. معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: حداکثر سرعت مترو گلشهر-هشتگرد 140 کیلومتر در ساعت است و این خط گنجایش جابه‌جایی 250 هزار مسافر در روز را دارد.
یک پیش‌بینی از اثر راه‌اندازی مترو
وی ادامه داد: راه‌اندازی این مترو حمل و نقل بین تهران و این منطقه را تسهیل می‌کند و این مسأله بار تقاضای مسکن در تهران را کاهش خواهد داد. بازار مسکن هشتگرد بازار مناسبی از نظر قیمتی است و علاوه بر اینکه فرصتی برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد خواهد بود هدایت تقاضا به هشتگرد، قیمت مسکن در تهران را تعدیل خواهد کرد.
اطلاعات بنگاه‌ها ملاک قیمت اجاره نیست
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه بازدید از مترو هشتگرد با اشاره به برنامه‌های بخش مسکن گفت: پرونده واحدهای مسکن مهر که مشکلات حقوقی و قضایی ندارند تا پایان سال 98 بسته می‌شود. وی با اشاره به‌موضوع نرخ اجاره نیز گفت: اطلاعات اعلامی بنگاه‌های املاک برای ما ملاک نیست. ملاک ما آمار دقیق ثبت شده است. براساس گزارش معاونت مسکن روند نرخ اجاره بهای مسکن از سال 70 به این سمت با نرخ تورم هماهنگ بوده است. برخی صاحب‌خانه‌ها انصاف دارند و اجاره بها را اضافه نکردند اما عده‌ای بی‌انصاف هستند و اجاره را زیاد کردند.
آغاز پرواز مسافری پیام از هفته آینده
همچنین وزیر راه و شهرسازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فرودگاه پیام بازدید کردند.  محمدجواد آذری جهرمی نیز در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: پروازهای مسافری فرودگاه پیام هفته آینده از سر گرفته می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به علامت گذاری‌ها و اعلام هشدارها در فرودگاه فتح که طبق استانداردهای بین‌المللی انجام شده، گفت: مشکلات امنیتی فرودگاه پیام که ایراداتی به آن وارد بود به‌صورت کلی برطرف شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/5/517326/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها