تلاش برای معرفی بهتر هنر در بازار جهانی



ایران/ نخستین نشست هم‌اندیشی هنرمندان موسیقی با موضوع توسعه تجارت هنر در عرصه بین‌المللی روز گذشته در محل سازمان توسعه تجارت ایران واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
مهم‌ترین راهکارهای افزایش حضور مؤثر و فرهنگی هنرمندان عرصه موسیقی در دنیا، اصلی‌ترین موانع عرضه محصولات موسیقایی و تولیدات هنری و فرهنگی موسیقی درجهان، شیوه‌ها و ساز و کار گسترش تولیدات موسیقایی و فعالیت‌های هنری در زمینه‌های متنوع مرتبط با هنر فاخر موسیقی ایرانی در کشورهای جهان، مهم‌ترین و مؤثرترین راهکارها، موانع، الگوها و شیوه‌های کمک به توسعه فعالیت هنرمندان موسیقی در سطح بین‌المللی از جمله مباحث مطرح در این هم‌اندیشی بود.
همین‌طور شناخت مناسب‌ترین، فرهنگی‌ترین و سودآورترین کشورها در سطح دنیا برای صادرات تولیدات موسیقایی و حضور هنرمندان، بهترین الگوهای صادرات آثار هنری، فرهنگی و ملی در دنیا و تلاش برای ایجاد فرصت‌های تولید مشترک با کشورهای برتر صاحب موسیقی در دنیا است.
به گفته محمود اسکندری مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان «شاید کاهش فروش نفت ایران بتواند حضور حوزه‌های دیگر در عرصه تجارت را بیشتر فراهم کند.
 به همین منظور ما با برگزاری جشنواره «تصویر صادرات» تلاش کردیم تا تلنگری به مدیران بزنیم تا حوزه‌های دیگر غیرنفتی هم بدانند که می‌توانند در قالب صنایع خلاق، فضای جدیدی برای ورود به دنیای تجارت ایجاد کنند.
ما باید به سمتی برویم که بتوانیم نسبت به راهکارهای ورود صنایع خلاق به عرصه تجارت جهانی اقداماتی را انجام دهیم.
شما ببینید فیلم‌های اصغر فرهادی و دیگر محصولات سینمایی ما چه میزان می‌تواند به بهبود اوضاع سبد صادراتی ما کمک کند. بنابراین ما می‌توانیم با هنر موسیقی‌مان هم به بهترین شکل در عرصه‌های جهانی حضور داشته باشیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/6/517334/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها