تجهیز فرودگاه حیدرآباد هند به فناوری تشخیص چهره




فرودگاه حیدرآباد هند به فناوری تشخیص چهره مجهز شد. مسافران خطوط داخلی و خارجی این فرودگاه از این پس به‌ جای نشان دادن گذرنامه خود، از گیت‌های مخصوص تشخیص چهره عبور کرده و پس از تأیید این فناوری وارد هواپیما می‌شوند.
به‌گزارش «ایران آنلاین»، این ابتکار عمل بخشی از سیاست وزارت حمل‌و‌نقل هوایی «Digi Yatra» هندوستان است که قصد دارد در مسافران تجربه‌ای بدون دردسر و ارائه هیچ مدرک کاغذی ایجاد کند. دولت هندوستان هدف از تجهیز فرودگاه‌ها به فناوری تشخیص چهره را کمک به رفع ازدحام و شلوغی در فرودگاه‌های این کشور عنوان و اعلام کرده است که در مدت زمانی کوتاه تمامی فرودگاه‌های این کشور به این فناوری تجهیز خواهند شد.
به‌گفته مقامات این کشور اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، این امکان را فراهم می‌کند تا هویت مسافران در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به چک کردن گذرنامه و تنها از طریق شناسایی چهره مسافران انجام شود. همچنین فناوری تشخیص چهره از خطای انسانی و احتمال بروز خطرات احتمالی پیشگیری خواهد کرد. در حال حاضر مسافران هندی می‌توانند از بین دو سیستم بیومتریک یا روش بازرسی سنتی از طریق گذرنامه در فرودگاه یکی را انتخاب کنند. این اقدام در راستای توجه به حقوق خصوصی افراد صورت گرفته و در آن تأکید شده است که به هیچ وجه افراد مجبور به ثبت چهره به کمک این فناوری نخواهند شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/11/517345/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها