اخــبار




گوگل و ساخت دستیار صوتی مخصوص کودکان

گوگل قصد دارد یک موتور جست‌و‌جوی اینترنتی برای کودکان نوپا ابداع کند که با دستور صوتی فعال می‌شود. به گزارش مهر، گوگل احتمالاً مشغول ابداع یک موتور جست‌و‌جوی اینترنتی برای کودکان نوپا است که با صوت فعال می‌شود. این شرکت بزرگ فناوری در اروپا حق امتیاز اختراعی به نام تجربه بازی گونه جست‌و‌جوی صوتی برای کودکان را ثبت کرده است. این  طرح در حقیقت برای کودکانی ابداع می‌شود که هنوز به مهدکودک می‌روند. در حال حاضر دستیار صوتی گوگل روی موبایل، تبلت و بلندگوهای هوشمند نصب می‌شود و اجازه می‌دهد بازی‌های رایانه‌ای مختلفی مانندSimon Says با کمک آن فعال می‌شوند.
کارشناسان آموزشی هشدار داده‌اند چنین روش‌هایی کودکان را به خود جذب می‌کند و سبب می‌شود آنها به گجت‌ها وابسته شوند. اما گوگل معتقد است یک دستیار دیجیتال به توسعه مغز کودکان کمک می‌کند. این دستیار سؤالاتی علمی از کودکان می‌پرسد و در تعطیلات آنها را سرگرم می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند هدفش شناسایی، ایجاد و ارائه محتوایی مناسب برای کودکان است.  طبق این طرح کودکان می‌توانند با ضربه روی حباب‌های رنگی که در نمایشگر دستگاه‌ها ظاهر می‌شود، جست‌و‌جوی صوتی را فعال کنند و سپس با به زبان آوردن واژه مورد نظرخود درباره آن اطلاعاتی به دست آورند. این حباب‌ها به کودک نشان می‌دهد دستگاه به آنها گوش می‌کند. طبق اسناد این طرح به‌طور مثال هنگامی که کودک واژه «زرافه» را به زبان می‌آورد تصاویر و ویدئوهایی از آن روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

لمس بازی های مجازی امکان پذیر شد

محققان «آزمایشگاه مجازی فیس‌بوک» موفق به ساخت نمونه اولیه مچ‌بندی شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد هنگام بازی در فضای واقعیت مجازی، اجسام را لمس کنند. به‌ گزارش ایرنا، محققان فیس‌بوک از نمونه اولیه این مچ‌ بند که Tasbi نامیده می‌شود در کنفرانس جهانی «هپتیکس ۲۰۱۹» رونمایی کردند. این مچ بند با استفاده از ترکیبی از ارتعاش و فشار که تأثیرات بازخورد لمسی را تقلید می‌کنند، عمل می‌کند. در بند این مچ‌ بند نیز چند «موتور»(tactors) تعبیه شده است که ارتعاشات را طبق عمل کاربر در هنگام بازی، به دقت کنترل می‌کند. این مچ‌ بند به انگشتان کاربر متصل نمی‌شود اما می‌تواند تأثیر نسبی نگاه داشتن یک شی ء، فشار دادن کلیدها یا ارتباط با اشیای مختلف را از طریق نشانه‌های لمسی برای کاربر فراهم کند.

تجزیه جسد با لباسی از هاگ قارچ

یک کارآفرین لباسی از قارچ ابداع کرده که مخصوص افراد فوت شده است. این لباس که در تاروپود آن هاگ قارچ بافته شده به تجزیه جسد و همچنین پاکسازی خاک کمک می‌کند. به‌گزارش مهر، شاید هنگام فوت یکی از نزدیکان، فرد چندان اهمیتی به حفظ محیط ندهد، اما به نظر می‌رسد یک کارآفرین معتقد است افراد حتی پس از مرگ نیز می‌توانند به حفظ محیط زیست کمک کنند. در همین راستا، او یک لباس نوآورانه از قارچ برای افراد درگذشته ابداع کرده که از تأثیرات مراسم دفن معمولی بر محیط زیست می‌کاهد. به‌گفته طرفداران محیط زیست، دفن فرد درگذشته در تابوت به‌دلیل استفاده از چوب و فرآوری آن به محیط زیست آسیب می‌زند. به هرحال برای تولید این لباس که Infinity Burial Suit نام گرفته هاگ‌های قارچ به تار و پود لباس بافته می‌شود. جی ریم لی مبدع لباس می‌گوید: در نتیجه قارچ روی لباس رشد می‌کرده و به تجزیه جسد کمک می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7115/11/517346/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها